Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 Mei 2012 | Portugal, Cascais

Ola!

De eerste maand is alweer voorbij! En terwijl ik me hier ondertussen al helemaal thuis voel, is de tijd echt voorbij gevlogen! Gelukkig blijf ik ook nog even, zodat ik nog veel tijd heb om lekker te genieten!

Het werk is nog steeds erg leuk! Ik heb mijn draai aardig gevonden, geen dag is hetzelfde en het contact met de mensen vind ik nog steeds super. Al is het soms even hard werken om de vrolijke, energieke reisleider te zijn om kwart over 6 's ochtends, maar tot nu toe geloven ze er heilig in dat ik dat totaal geen probleem vindt;) 
De ene gast is heel leuk en aardig en de andere wat minder, maar soms moet ik er ook gewoon heel hard om lachen. Iedereen heeft toch echt zijn eigen kijk op wat een leuke vakantie is en hoewel ik soms denk dat ik wel weet waar bepaalde type mensen in geïnteresseerd zijn, kijk ik soms nog steeds verbaasd op als ze bepaalde vragen hebben. Maar ach, wie ben ik om te oordelen;)
Ik cross met mijn auto regelmatig van Cascais naar de luchthaven of naar kantoor en weer terug. Nu blijkt mijn talent voor kaartlezen niet te gelden als ik in de auto zit, waardoor ik soms in de meeste kleine gehuchtjes terecht kom, of 4 x hetzelfde rondje rijdt. Ze zijn hier namelijk fan van eenrichtingswegen waardoor ik de weg nooit kan vinden. Als ik denk dat ik t snap blijk ik ergens niet in te kunnen waardoor ik weer verdwaal. Tot nu toe kan ik er elke keer nog om lachen, maar ik vraag me soms wel eens af wat sommige mensen wel niet denken als ze weer voor de 3de x dat grijze auto'tje met dat blonde meisje voorbij zien rijden!:) 
Ondertussen ga ik ook nog zo af en toe mee op excursie om ze goed te leren kennen. Sommige zijn superleuk, en anderen, laten we zeggen niet helemaal mijn ding!;) zo heb ik ondervonden om met een bus vol bejaarden de hele dag kerken en een bedevaartsoord te bezoeken niet helemaal voor mij weggelegd is(a)

Het weer was afgelopen weken soms niet al te best, waardoor ik toch erg ging twijfelen of ik niet ineens in NL was, maar gelukkig gaat dat helemaal veranderen. Volgens internet is vandaag de allerlaatste dag regen. Maar goed, gister gewoon in mijn bikini op t strand gelegen, dus zo erg is het allemaal niet. Ik vrees dat ik soms gewoon te hard blaas waardoor alle zon jullie kant op gaat, dus sorry lieve mensrn, maar daar stop ik mee;)
Ik ben ondertussen al heerlijk verbrand, verveld en weer opnieuw verband. Ik doe hard mijn best met de zonnebrand crème maar blijkbaar nog niet hard genoeg. Tot nu waren alleen mijn armen en onderbenen verkleurd, maar dit weekend heb ik lekker op t strand gelegen in me bikini dus ik begin er al iets minder belachelijk uit te zien;) de stranden zijn nu 'officieel' geopend wat betekend dat er baywatch-achtige lifeguards met een surfboard aanwezig zijn om de boel in de gaten te houden:) helaas is mijn Portugees nog niet goed genoeg om te vragen of ze mijn rug even in willen smeren;)

Ik ben nog druk bezig met mijn lessen en vindt het nog steeds super. Het water is erg koud, dus heb ik een heel dik pak aan inclusief muts, waardoor ik er als een aliën uit zie en loop als een pinguïn.  Het probleem is dat mijn hoofd te klein is waardoor de maskers niet goed passen, dus ben ondertussen een pro in het watervrij maken van mijn masker onderwater:) 
De theorie is helaas iets minder avontuurlijk, dus daar moet ik nog even hard aan werken.

In het weekend ga ik vaak een hapje eten of even wat drinken hier in Cascais, maar afgelopen weekend ben ik ineens in een soort club beland waar gefeest werd tot in de vroege uurtjes. Nadat ik eerst naar een surfshow was geweest zijn we daarna een kroeg ingedoken en uiteindelijk dus in een discotheek beland. Nu was het plan om braaf op tijd naar huis te gaan, maar na een paar wijn dacht ik daar toch heel anders over. Ik heb mijn wekker dan ook even flink vervloekt toen tie af ging nadat ik net een uur sliep, maar het duiken in de koude oceaan maakte me aardig wakker! 

Mijn Portugees is nog steeds belabberd, wat soms hilarische situaties oplevert. Er zijn namelijk mensen die denken dat als ze maar lang genoeg Portugees tegen mij praten, ik het vanzelf begrijp. Nou niet dus, dus na 10 x gezegd te hebben dat ik geen Portugees spreek( in het Portugees, dat dan weer wel;) ) knikken ze braaf, geven ze aan dat zij geen engels spreken. en dan ratelen ze weer verder, wat dan weer beantwoord wordt met niet begrijpende blikken vanaf mijn kant. Dit kan soms wel even duren, maar ach hier in Portugal heb je geen haast dus wat maakt t uit!

Ciao!

  • 07 Mei 2012 - 10:41

    Jos:

    hardstikke leuk om je avonturen te lezen: ga zo door!
    groet uit Breda, Jos

  • 07 Mei 2012 - 11:02

    Linda:

    Miekie!
    Wat een leuk verhaaltje weer! Ik ga snel reageren op je mail :)

    xx

  • 07 Mei 2012 - 12:31

    Carmenza:

    Weer een leuk verhaal miek! Kun je ook foto's plaatsen van je charmante duikpak? ;-) Leuk dat je gaandeweg mensen ontmoet waarmee je tot in de late uurtjes kan gaan stappen en dingen kan ondernemen! Toch fijn om wat mensen om je heen te hebben!
    Veel plezier weer miek,fijne week! Kus!

  • 07 Mei 2012 - 14:13

    Erica:

    Het leven in Portugal klinkt goed! En eh, blijf toch maar een klein beetje blazen. ;-)

  • 07 Mei 2012 - 22:31

    Hanneke:

    Hai lieve Miek!

    Wat leuk weer een verhaaltje!!
    Zo te lezen heb je een heerlijk leventje daar in Portugal, daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
    En ook wat mensen om je heen, en zelfs al weeste stappen!
    Hebben reisleidsters geen recht op een navigatie ;-) haha ik gun die Portugezen ook wel een lolletje 'het blonde meisje in het grijze autootje'.

    Dag pinguïn!! Denk aan je kusss!!!

  • 08 Mei 2012 - 17:41

    Milou:

    Klinkt leuk!!!
    En ik heb een 7,5 voor mijn presentatie! (Over Portugal, met jou weetjes!!)

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Milou

  • 13 Mei 2012 - 15:32

    Flo:

    Miek, sorry voor mn late reactie.. had je verhaaltje al wel eerder met veel plezier gelezen maar reageren schoot er ff bij in! Vind t super je weer te volgen en het klinkt alsof je steeds meer in het Portugese leventje komt en je eigen draai vind daar.. leuk! Xx
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: