Ciao Portugal! - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Ciao Portugal! - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Ciao Portugal!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Oktober 2012 | Portugal, Cascais

En toen was het ineens oktober! Tijd om afscheid te nemen van mijn 'thuis'. Met wat kriebels in mijn buik en tranen in mijn ogen stond ik een half jaar geleden op de luchthaven, Nederland uit te zwaaien. En nu sta ik hier weer, met wat kriebels en wat tranen, om afscheid te nemen van Portugal! 

Cascais en Lissabon werden mijn thuis en wat zal ik het gaan missen! Het land van de vriendelijke mensen, de onbegrijpbare taal en het relaxte leven. Ik heb sardientjes gegeten tijdens de festivals, cocktails gedronken in de oude straten van Lissabon, me geërgerd aan het chaotische verkeer en heb traditiegetrouw wat bezoekjes aan het ziekenhuis gebracht. Maar ik heb vooral genoten! Genoten van het mooie weer, de fantastische omgeving en het lekkere eten.
Na mijn eerste duikles was ik meteen verkocht en het duiken werd een kleine verslaving. Een paar keer per week hees ik mezelf in een duikpak, op zoek naar octopussen, vissen en krabben. Het duikcentrum werd vertrouwd en de mensen daar werden vrienden, die me aan het lachen maakten als ik NL even miste, aan wie ik trots foto's van mijn nieuwe nichtje kon laten zien en altijd tijd hadden om gezellig te kletsen. Mijn voornemen om in het Portugees te kunnen kletsen is bij een voornemen gebleven, want hoe hard ze ook hun best deden om mij Portugees te leren, ik bleek een slechte leerling;) 

Toen ik een telefoontje kreeg met mijn einddatum, had ik gelukkig al heel veel gezien en gedaan. Toch zijn er altijd dingen die je nog even 'moet' doen. Dus op naar een museum, want je kan niet in Lissabon zijn zonder een museum bezocht te hebben. Maar ook een bezoek aan een van de mooie paleizen, een dagje shoppen en een dagje Lisbon Zoo ontbraken niet. 
En natuurlijk moest ik nog op stap en onmenselijk grote cocktails in Lissabon drinken:) en gister heb ik nog gezellig een hapje gegeten met andere reisleidsters.
En vandaag is het dan echt mijn laatste dag. Mijn koffer en backpack zijn gepakt, mijn appartementje is leeg en mijn allerdikste kleren om de kou in Nederland te trotseren liggen klaar. Er staat me zo een heerlijke lunch in het duikcentrum te wachten en vanavond ga ik nog een keer genieten van de prachtige zonsondergang op het strand, met wat drinken en een gitaarspelende Portugees. De ideale afsluiting van deze geweldige tijd!

Er staat me gelukkig weer een fantastische tijd te wachten. De 23ste vlieg ik naar Egypte, om daar als reisleidster aan de slag te gaan in het heerlijke winterzonnetje! 
Maar nu eerst, op naar Nederland! Want natuurlijk kijk ik daar ook naar uit. Na ruim een half jaar mijn ouders, vrienden en familie weer te zien. En dan echt zien, zonder haperende skypeverbinding:) en natuurlijk Saar vasthouden, mijn nieuwe nichtje die alleen nog via de webcam naar me heeft kunnen lachen. 
Want waar ik ook heen ga, zodra mijn vliegtuig weer in Nederland land staat daar mijn familie om mij op te wachten, en daar kan geen enkel land tegenop!

Tot morgen Nederland!

Xxx






  • 09 Oktober 2012 - 10:55

    Manon:

    Geniet van alles! x

  • 09 Oktober 2012 - 11:07

    Linda:

    Prachtig geschreven weer Miek! Geniet nog even vandaag en dan zie ik je morgen weer. JEEEEEJ!!!!

  • 09 Oktober 2012 - 11:55

    Stephanie:

    Lieve Miek, mooi verhaal weer. Niet makkelijk om afscheid te nemen, ik vond het al lastig na die 8 dagen. Laat staan dat het voor jou ontzettend raar en jammer is. Missen zul je het absoluut. Maar gelukkig heb je ook weer iets om naar uit te kijken! :D Ik zie je donderdag! Hééle goede terugreis morgen Miek, en geniet van je laatste dag!!!
    Dikke knuffel & kus! xxxx Steef

  • 09 Oktober 2012 - 13:32

    Annelot:


    Hee miek, wat mooi omschreven! En wat een geluk dat je daar zulke lieve mensen hebt ontmoet en zo'n mooie dingen hebt gezien/meegemaakt. Geiet nog even van de laatste leuke dingen en een hele goede terugreis :)
    Tot donderdag! Xxxx

  • 09 Oktober 2012 - 14:01

    Annick:

    Goede reis Miek! Succes met afscheid nemen en tot donderdag :)

    xx

  • 09 Oktober 2012 - 15:53

    Karina:

    een hele goed reis en tot morgen xxx

  • 09 Oktober 2012 - 16:31

    Hanneke:

    Lieve Annemiek! Ik heb jou 'thuis' zelf gezien en gevoelt voor 5 dagen en ik snap helemaal dat je het zo bent gaan zien en ervaren. Zelfs ik voelde me al thuis in jou thuis daar haha dat klinkt ingewikkelder dan het is ;) Ik heb kunnen zien hoe je werkt en leeft en dat was super! Het afscheid nemend daar zal even vreemd en moeilijk zijn, maar idd precies zoals je zegt je familie en ook vrienden zijn weer ontzettend blij dat je terug komt, voor mij is het nog maar een dikke maand geleden dat ik je gezien heb, maar kan ook niet wachten tot donderdag. En niet getreurd voor jou want het volgende avontuur staat alweer om de hoek ;) Hele goede terugreis en tot over 2 dagen :)
    Liefs xxx

  • 10 Oktober 2012 - 16:12

    Steffie Marx:

    Mooi verhaaltje!!!! Kan me er helemaal in vinden, maar dan met Griekenland haha. Gelukkig mag ik ook de 23e weer verder naar gran canaria. Ik wens je een hele fijn tijd in Egypte, duikse daar! En we houden contact! Groetjes en geniet ervan in NL! Xx

  • 10 Oktober 2012 - 21:04

    Carmenza:

    Lieve miek, welkom back!
    Ik heb gemerkt dat Portugal jouw 'thuis' was geworden. Je enthousiasme en vrolijkheid straalde ervan af de afgelopen maanden!
    Ik hoop dat je meer van dit soort plekken om te werken gaat vinden.
    TOT MORGEN!!!!!!!! Ik kan niet wachten mijn lieve vriendinnetje weer te zien :-)
    X
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: