Happy Birthday - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Happy Birthday - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Happy Birthday

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 Augustus 2012 | Portugal, Cascais

Boa Tarde!

Mijn spierpijn van de wandeling is ondertussen weg, dus het is weer tijd voor een nieuw verhaal! Dit keer geen spannende avonturen, maar uiteraard heb ik het nog steeds ontzettend naar mijn zin.
4 Maanden geleden stapte ik het vliegtuig in. Moeilijk afscheid, maar wat had ik er zin in. Met een lach stapte in in Lissabon uit, en die lach staat nog steeds op me gezicht! Ik ben over de helft, maar aan aftellen doe ik nog niet, want wil nog lang niet weg!

Op het werk is het een komen en gaan van leuke, aardige, vervelende, vreemde, irritante, gezellige en vrolijke mensen. Soms moet ik even moeite doen om mijn lach in te houden, en soms hoop ik van harte dat ik mensen nooit meer hoef te zien, maar meestal loopt alles prima en zoals het hoort:)
Maar ook buiten mijn werk om, ontmoet ik veel nieuwe mensen. Toeristen, reizigers, studenten en Portugezen. In het Engels, Duits, Nederlands of Portugees proberen we te communiceren, wat soms goed lukt, en soms niet. Zelfs na 4 maanden is mijn Portugees bar slecht, al dacht ik daar na een paar wijn en wat cocktails toch anders over. Achteraf bleek dat niemand me begreep, maar zelf was ik er heilig van overtuigd dat ik de taal volledig onder de knie had. Ik ben wel van meer dingen overtuigd als ik dronken ben, maar gelukkig was de rest zo aardig om mijn eigenwijze gedrag licht dwingend de kop in te drukken en me netjes thuis te brengen in plaats van me te laten lopen vanuit Lissabon:) Toch fijn;) 
De volgende morgen stond een duik gepland, maar dat bleek geen ideale combinatie te zijn. De druk van het water op je katerige hoofd voelt alles behalve fijn, dus om te voorkomen dat mijn ontbijt er onderwater uit zou komen ben ik na 3 minuten duiken maar braaf in de boot gaan zitten. En terwijl de bootman een klein beetje medelijden met me had, was hij me vooral heel hard aan het uitlachen toen ik met een groen hoofd mijn zeeziekte probeerde te overleven. Ondertussen wordt ik nog steeds als levend voorbeeld gebruikt om aan nieuwe duikers uit te leggen dat je nooit moet drinken voordat je gaat duiken...

Maar ook mede door al die nieuwe leuke mensen heb ik ook een super verjaardag gehad! In de ochtend heerlijk gedoken, waarna ik op het strand ben neergeploft met een Nederlands tijdschrift die ik opgestuurd had gekregen. Heerlijk! Mezelf getrakteerd op een lekkere lunch, gezellig op het terras gezeten aan het strand en 's avonds Lissabon in geweest. In een kleine bar aan het water, me vol zitten proppen met allerlei Portugese tapas hapjes. We begonnen met z'n 3en, maar eindigden de avond met een hele groep. Als afsluiting nog taart met kaarsjes en er werd luidkeels Happy Birthday voor me gezongen. Wat wil je nog meer op je 25ste verjaardag?!
Natuurlijk jammer dat mijn familie en vrienden er niet bij waren, maar alle lieve kaartjes, tekeningen, berichtjes en telefoontjes maakten veel goed:) 

En over een goede week krijg ik voor het eerst bezoek uit Nederland! En daar tel ik stiekem al wel naar af....

Liefs





  • 03 Augustus 2012 - 22:04

    Danny Fish:

    Klinkt allemaal weer super. Kan me mijn 25e verjaardag in het buitenland ook nog herinneren... Ik kreeg toen ook zo'n lekkere taart! :P
    Leuk om te lezen dat je een fijne dag hebt gehad! Veel plezier met je bekenden volgende week ;)

  • 03 Augustus 2012 - 23:46

    Carmenza:

    Yeahhhh weer een berichtje van miek!
    Haha ze maken het mee met jou daar. Ik ben blij dat ze ook daar wel eens door jouw "eigenwijsheid" heen prikken ;-)
    Blijf genieten zoals je dat nu doet. Heerlijk om te horen dat je het zo fijn hebt!
    Onze bolle bob moet je ook nog een keer ontmoeten :) Het is een schatje hoor. Waarschijnlijk poept en plast hij niet meer in huis als jij hem straks ziet en is het een voorbeeeeeldig hondje ;-)
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad!
    Dikke kus

  • 04 Augustus 2012 - 00:31

    Annelot:

    Hee Miek,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en zo'n leuke verjaardag hebt gehad!
    Enne.. zeker goed dat je een voorbeeld bent voor alle nieuwe duikers ;) hihi
    Blijf maar lekker genieten daar en leuk dat je bezoek uit NL krijgt!!
    XXx

  • 05 Augustus 2012 - 10:53

    Karina:

    Ben blij dat je toch een super verjaardag hebt gehad. Eentje om niet te vergeten.
    liefs Karina xxx

  • 05 Augustus 2012 - 11:25

    Alice:

    Alsnog van harte Annemiek! Ik geniet van je blije verhalen.
    Hartelijke groet!

  • 05 Augustus 2012 - 16:59

    Sabrina:

    Wat een leuk verslag! Grappig en deels herkenbaar!
    Je verjaardag klinkt als een erg geslaagde dag.

  • 06 Augustus 2012 - 12:33

    Stephanie:

    Miekske!! :D
    Leuk verhaal weer haha.. Ik wil dat overtuigende Portugeesch van jou wel eens horen, maar dat betekend dus wel dat ik je eerst een beetje zat moet voeren :p haha.. Fijn dat je zoveel gezellige mensen ontmoet en je het op je werk nog steeds goed naar je zin hebt!
    Je verjaardag heb je gelukkig ook goed gevierd, zo hoor het! :)

    En nu... jaja.. NOG MAAR EEN WEEKJE MIEK!! Fijn dat je er zo naar uitkijkt! Ik vind het super om je straks weer te zien! En tegen ons kun je lekker hollands praten ;) Wij hebben er allebei al veel zin in!!
    Angela heeft nog oude viva's en flairs liggen en neemt deze voor je mee. Ik koop ook nog het e.e.a. voor vertrek. Dus komt helemaal goed! We'll keep in touch!

    Liefs, xxx en tot over een weekje!

  • 07 Augustus 2012 - 17:09

    Floor:

    Hee miek
    na 2,5 week in zuid amerika begrijp ik heel goed dat Portugees moeilijk voor je blijft haha, dat spaans hier is soms ook echt geen touw aan vast te knopen.. maar wel een leuke taal vind ik!
    leuk om je verhaaltje weer te lezen, blijf graag met je meegenieten ook van een afstandje. en super leuk dat je volgende week bezoek krijgt..geniet ervan

    dikke kus
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: