Genieten in Portugal - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Genieten in Portugal - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Genieten in Portugal

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 April 2012 | Portugal, Cascais

Ola!

Bom dia, obgrigado en boa tarde, zijn tot nu nog de enige Portugese woordjes die ik ken. Het is een lastige taal en hoewel ik soms wel wat geschreven taal herken kan ik uit de gesproken taal niets herkenbaars halen. De uitspraak is vaak onmogelijk en niet te verstaan:) maar ik doe hard mijn best dus misschien is mijn woordenschat in mijn volgende verhaaltje al iets uitgebreid! 

Ondertussen zijn er al weer een paar weken voorbij en ik vermaak me nog steeds erg goed! Het werk is leuk en ondertussen doe ik de meeste werkzaamheden zelfstandig. Het contact met alle gasten maakt elke dag weer anders en het is fijn om zo toch nog redelijk wat Nederlands te spreken. Ook begin ik zelfs al een klein beetje te wennen aan mijn uniform, maar zodra ik klaar ben het ontmoeten van gasten en ik kan dingen thuis verder afwerken, kleed ik me nog wel meteen om! Het zijn nog steeds niet mijn lievelingskleren.
Met mijn auto'tje cross ik overal naar toe en heb me braaf aangepast aan het idiote verkeer hier dus pas maar op voor als ik weer in NL de weg op ga;)

Maar een reis van Annemiek zou geen complete reis zijn als ik natuurlijk niet even de dokter ontmoet. In Nepal heb ik een uitzondering gemaakt maar dat kan ik niet blijven doen natuurlijk;) Ik ben hier pas net en heb het al voor elkaar gekregen om bij een dokter te belanden. Nadat ik mijn auto geparkeerd had en de deur dicht wilde slaan bleek mijn hoofd er nog tussen te zitten. Vraag me vooral niet hoe dit in hemelsnaam kan, maar ja dat kan blijkbaar en geloof me, dat voelt niet fijn. Na even flink mooie sterretjes gezien te hebben dacht ik dat ik wel gewoon verder kon werken. Dit bleek toch niet zo te gaan dus ik hield t al snel voor gezien en ging lekker naar huis. Toen ik na een paar uur nog steeds duizelig was en de misselijkheid en hoofdpijn erger werden ben ik op aanraden van mijn collega toch maar even langs de dokter gegaan. Het was ondertussen avond dus ik belandde automatisch op de eerste hulp, waar ze het nodig vonden om meteen een scan te maken van mijn hoofd. Een paar uur later, een scan verder en veel geld armer stond ik weer buiten. De conclusie was een hersenschudding wat met rusten en pijnstilling over moet gaan. Gelukkig kennen ze hier de regel van elk uur wakker maken niet, want dan had ik spontaan aan moeten pappen met een leuke(of minder leuke) Portugees die bij mij de nacht door wilde brengen;) 

Nu stond de dag erna een jeep tocht op de planning, wat niet geheel onder rust houden valt. Maar om me nou in de eerste maand al ziek te melden.... Dus ik heb me aardig kunnen vermannen en netjes reisleider Annemiek kunnen spelen, al is hobbelen in een jeep niet bevorderlijk voor je hoofdpijn kwam ik achter. Dus de komende dagen zal ik me niet eigenwijs gedragen en rustig na mijn werk mijn bed in duiken;)

Ondertussen ben ik vaste klant van de italiaanse ijssalon, wat niet bevorderlijk is voor de lijn, maar wel erg lekker is:) en ook erg gezellig om even te kletsen dus ik kom er graag. Ook heb ik me ingeschreven bij een duikschool dus zal de komende week de boeken in duiken om alles te leren om niet te verdrinken onder water. De week erna zal ik beginnen met mijn lessen. Ik heb maar 1 dag per week vrij dus zal er wel een paar weekjes mee bezig zijn, maar heb er nu al helemaal zin in!

Ook Lissabon ben ik weer ingeweest en verder maak ik af en toe wandelingen langs de kust. Als ik dan uitrust in de zon, zittend op een rots, kijkend naar de zee denk ik stiekem toch wel eens "ik heb t toch aardig goed voor elkaar" :) een jaar geleden zat ik nog in Nepal, niet wetende wat ik zou gaan doen en nu zit ik hier, te genieten van de prachtige omgeving en ook nog eens met leuk werk. Het is misschien makkelijker om gewoon voor een vaste baan in NL te kiezen, maar dit soort momentjes wil ik helemaal niet missen! 

Een van de nadelen is natuurlijk wel dat ik jullie allemaal moet missen, maar mijn appartementje is groot genoeg dus jullie zijn altijd welkom om samen met mij mee te genieten!

Liefs, Annemiek

  • 19 April 2012 - 11:16

    Danny:

    Je hoofd tussen de deur... Ík vind het knap! :D
    Doe er even voorzichtig mee, en geniet van alles daar, jou kennende moet dat wel goed gaan komen!

  • 19 April 2012 - 11:25

    Chantal:

    Haha je hoofd tussen de deur, haha die miek toch, haha.
    Hoop dat hetnu al stukken beter met je gaat.

    En je maakt ons wel lekker hoor, uitrusten in de zon, zittend op een rots, kijkend naar de zee, IK WIL OOOOOOKKKK !!! Haha

    Meis, geniet van alles om je heen, maar dat gaat vast goed komen, zo te lezen.

    Liefs en een dikke knuffel uit bergen op zoom

  • 19 April 2012 - 12:11

    Jasmijn:

    Heerlijk om zo met je mee te lezen.... Volgende keer graag wat meer over hele vervelende klanten waar je koppijn van krijgt (in plaats van je hoofd tussen je eigen auto en de deur..)... Geniet ervan en hou je kop erbij hahaha....

  • 19 April 2012 - 13:14

    Hanneke:

    Zo groot is je hoofd nou toch ook weer niet Miek ;) hoe krijg je dat nou voor elkaar haha. Nja gelukkig is het allemaal weer goed afgelopen.
    Blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En idd je hebt het echt goed voor elkaar!! Ben wel beetje jaloers hoor als ik dit zo lees ;-)
    Nou meid genietse en Werkse in de zon, ik cross zo met m'n auto maar naar mn vaste baan in NL door de regen ;-p

    Liefs!!

  • 19 April 2012 - 14:30

    Susanne:

    He Annemiek!
    Je hebt het zeker goed voor elkaar daar (op het hoofd incident na dan..haha jij krijgt het wel altijd voor elkaar..) Fijn dat het verder allemaal zo goed gaat! Gaaf ook dat je gaat duiken! Succes alvast..
    Xx

  • 19 April 2012 - 14:44

    Karina:

    het is wat. Je was er even niet bij met je hoofd, ha,ha.
    Maar ik ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt.
    geniet er lekker van xxxx

  • 19 April 2012 - 15:01

    Annick:

    Klinkt goed Miek! Fijn dat je zo op je plek zit. Een goede beslissing genomen dus :)
    Veel plezier daar enne... dit was dan de laatste keer bij de dokter toch?! ;)
    Genieten he! Kus Annick

  • 19 April 2012 - 19:05

    Marjo:

    Hee Annemiek,

    Jeetje, hoe he je dat toch voor elkaar te krijgen, je hoofd tussen de deur;)
    Maar erg leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent daar. Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers hoor, dat je zo je leven hebt durven om gooien...

    Liefs Marjo

  • 20 April 2012 - 05:49

    Milou:

    Klinkt leuk! :-)
    Maarre........ Wordt je niet ziek van al die ijsjes? :-D

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Milou

  • 20 April 2012 - 06:56

    Floor:

    Annemiek, Annemiek, Annemiek, hoe krijg je het voor elkaar.. Jij hebt een talent voor het voor elkaar krijgen van het onmogelijke!
    Ondanks dat ben ik natuurlijk wel zwaar jaloers op alles wat je schrijft.. Je gaat een duikcursus doen.. jeeh! Is je enthousiasme in Thailand toch blijven hangen, super gaaf!
    Vandaag stond Lissabon in de krant als meest romantische hoofdstad.. oehh, heb jij daar al wat van gemerkt??

    Ik heb trouwens het appartement vh nieuwbouwcomplex gekregen dus als je terug komt dan woon ik heel erg bij je in de buurt, nu al gezellig!

    En ik ga eens kijken of ik jou nog eens kan komen bezoeken, lijkt me top daar bij jou :)

    Liefs xx

  • 21 April 2012 - 08:34

    Stephanie:

    Miekske heeft t weer voor elkaar hoor... Kneusje! :p hahaha... Mss op zoek gaan naar een leuk helmpje? ;) Hopelijk voel je je inmiddels weer een beetje beter, een hersenschudding is niet fijn!
    Goed dat je werk tot nu toe zo goed bevalt! En wat gaaf dat je gaat leren duiken!! Veel succes en plezier alvast!
    En idd Miek, je hebt het prima voor elkaar! Dus geniet van elke minuut, elk uur en elke dag daar in het prachtige zonnige Portugal! Ik denk er nog steeds serieus over na om een keer op en neer te komen :) Zou jij misschien je adres daar even willen mailen? THX!!

    Nou Miek,
    "ADEUS!" :D Pas goed op jezelf en GENIET!!! Xxxx Steef

  • 21 April 2012 - 09:43

    Carmenza:

    Ollaaaaatjes miek, het zou jouw reis niet zijn inderdaad als de doktoren je niet hebben mogen zien. O o o.... hoe krijg je in godsnaam voor elkaar....
    Echt super om te horen dat je je leventje daar kunt opbouwen met plezier. En je hoeft de ijsjes dus niet te missen daar? Jij zorgt goed voor jezelf!
    Hier is het nog te koud voor ijs... we mogen zelfs af en toe weer krabben en gisteren kwam ik als een bezopen katje thuis door die &*%$@# regen....... krijg je al heimwee? Jij zit daar prima miek!
    Ik wacht met smart op je volgende verhaaltje en zal snel je mail beantwoorden.
    Dikke knuf!

  • 21 April 2012 - 11:39

    Annelot:

    Heee Miek, je maakt weer genoeg mee :)
    Maar gelukkig heb je het goed naar je zin!
    Je bent wel een bikkel hoor, met een hersenschudding op jeepsafari...
    Groot voordeel om elke dag ijsjes te eten, zo leer je wel de taal hihi en dat je dan een heerlijk ijsje eet, dat heb je dan ook wel verdiend, na dat oefenen! Toch ;)
    Leuk verhaal weer en mooie foto's op je facebook!!
    Ben nu al benieuwd naar je volgende belevenissen!
    Xxxx
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: