Mijn eerste dagen in Cascais - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Cascais - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Cascais

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

06 April 2012 | Portugal, Cascais

Ola!

Mijn eerste berichtje vanuit het heerlijke Portugal! Dinsdagochtend brachten mijn ouders me naar schiphol. Na het inchecken en een snel ontbijtje heb ik ze uitgezwaaid en kon mijn tijdelijke nieuwe leventje beginnen. Er was wat vertraging en we moesten omvliegen, maar ik zat goed en wel en kon er alweer uit, want binnen 3 uur ben je er:)

Eenmaal daar was ik hard op zoek naar de paspoortcontrole, maar die bleek er niet te zijn dus ik was zo bij de uitgang. Daar werd ik netjes opgehaald en kon ik meteen kennis maken met het drukke verkeer van Lissabon. Zelf woon ik in Cascais, en hoewel ze daar ook als gekken rijden is het er toch veel rustiger. Gelukkig maar want ik moet zelf ook de weg op en ik ben zo'n type die netjes voorrang geeft en wacht op mijn beurt... Maar het schijnt dat ik dat heel snel moet afleren.

Mijn appartement is super, met uitzicht op zee en 15 min lopen van t centrum. Ideaal dus! Ik woon op een heuvel dus over 7 maanden heb ik kuiten waar je u tegen zegt:)

De eerste dag werd ik wat voorgsteld in hotels en daarna lekker met rust gelaten. Dus ik had de tijd om even de stad te verkennen en te wennen aan de omgeving. Nou er valt weinig te wennen want het is gewoon allemaal redelijk normaal. Ik ben nog steeds op zoek naar geiten in een taxi, rochelende mensen, bedelende straatkindjes en vrouwen met manden op hun hoofd. Maar helaas, ik moet t doen met wat plaatselijke bedelaars en een taal die ik niet versta. Bijna saai;)

De afgelopen dagen werd ik ingewerkt. Ik zit bij informatiebijeenkomsten en krijg uitleg over alle administratie ed. Ook ga ik zefl langs alle hotels om ze te controleren. Nu ben ik echt een ramp in de weg vinden, dus ik zag t al helemaal voor me dat ik urenlang naar een bepaald hotel aan het zoeken was, maar wat blijkt, ik kan ze gewoon allemaal vinden:) ik ben blijkbaar een natuurtalent in kaartlezen;)
Van t weekend ga ik even de toerist uithangen in Lissabon(ik moet natuurlijk precies aan de gasten kunnen vertellen hoe dat is) en ik vraag me af of het me dan net zo makkelijk af gaat, maar we zullen zien. Als jullie weken iets horen, dan blijk ik verdwaald te zijn;)
Het werk zelf vind ik tot nu toe erg leuk, dus dat is fijn, al is het werken ook al leuk omdat ik heerlijk in het zonnetje loop met de zee als achtergrond geluid:)

Zoals jullie lezen vermaak ik me prima! Het is soms wat saai zo in mijn eentje, maar ach ik ben er pas net dus dat komt vast helemaal goed. Ik geniet nu nog even van de rust, want straks verlang ik daar naar denk ik zo!
Mijn portugees gaat zowaar een beetje vooruit, ik leer elke dag een nieuw woordje dus aan t eind van dit seizoen kan ik wellicht een gesprek voeren;)

Mijn adres en Portugese nummer weet ik ondertussen dus als je m wilt, mail me even dan! Ik hoop dat ik ook nog internet in mijn appartement kan regelen zodat ik niet elke keer naar de macdonalds hoef voor wifi, anders kom ik moddervet terug door al die hamburgers die ik elke keer verplicht moet kopen;)

Ik begreep dat het in NL koud is, dus ik zal voortaan elke dag een uurtje blazen inlassen, dan zal het snel warmer worden bij jullie!;)

Xxx Annemiek


  • 06 April 2012 - 16:56

    Hanneke:

    Leuk je eerste verslag te lezen!! Fijn dat je al gewend bent en leuk woont enzo.
    Ja het zal vast een stuk minder shockeren dan alle andere landen waar je geweest bent ;)

    Fijn weekend en succes voor als je alles alleen moet gaan doen. Ook veel plezier met het verkennen van de stad!

    Liefs van Hanneke

  • 06 April 2012 - 17:46

    Chantal:

    Hoi nichtje,

    Ik heb, net als elke keer, genoten van je stukje!!
    Fijn te lezen dat het leuk is daar, maar had ook niks anders verwacht.
    En dat uurtje blazen inlassen vind Ik een super idee hihi, het zonnetje scheen vandaag
    Maar wat een koud windje. Brrr.
    Mied, ik wens je nog heel veel plezier daar !!

    Liefs chantal

  • 06 April 2012 - 18:28

    Stephanie:

    Miekje!
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat daar. Ik ben heel benieuwd naar je kuiten als je terugkomt haha.. En pas je op daar in het Portugese verkeer? Want ze rijden daar inderdaad als gekken :) Echt heerlijk dat je vanuit je appartement de zee kunt zien en horen, ik verlang gelijk naar vakantie!! Heb je een ruim appartement? (lees: ruimte voor een logée?) haha.. Stel je voor dat het saai blijft :p Maar dat zal binnenkort inderdaad echt wel goedkomen!
    Geniet ervan hè & succes met je werk!!
    Veel liefs, xxx Steef

  • 06 April 2012 - 18:40

    Wieke:

    jippieieieiei een berichtje van miekieieieieie!
    veel plezier met de 1e ontdekkings- en verkenningsjacht!

  • 07 April 2012 - 07:39

    Karina:

    Fijn om te lezen dat het allemaal zo op het eerste gezicht bevalt.
    Het appartementje lijkt me heerlijk zo met uitzicht op zee. Het is zo te lezen daar een stuk beter weer als hier. Hier gaat het helaas weer regenen, maar goed we mogen niet klagen want dat hebben we de laatste weken bijna niet gehad. Maar iets meer warmte kunnen we hier wel gebruikene, dus blaas ze maar, ha,ha.
    Heel veel plezier in Lissabon en ook fijne paasdagen. Al weet ik niet of ze daar veel aan doen in Portugal. tot mails xxx

  • 07 April 2012 - 11:20

    Linda:

    Hi miekieee!
    Wat leuk om te horen dat het zo goed bevalt tot nu toe. Ik ben benieuwd wanneer je de eerste gasten gaat ontvangen. Ondertussen ben ik druk bezig met inrichten van ons huisje. Wel of geen extra kledingkast.. wat voor kleur op de muur.. Dilemma's!

    Heel veel plezier daar en tot het volgende verhaaltje!
    Xx

  • 08 April 2012 - 09:12

    Flo:

    Hey miek,

    ik kan me voorstellen dat je onwijs moet wennen aan het "normale" in Portugal! Maar jou kennende maak je snel genoeg weer ongewone, bijzondere, speciale dingen mee.. Have fun daar en ik wil graag je adres en telnr enzo dus als je me die wilt mailen.. Graag!

    Vrolijk Pasen!

    Liefs, x Floor (vanuit een nu zonnig Adam dus je blazen helpt)

  • 08 April 2012 - 18:06

    Milou:

    Klinkt leuk!
    Voor nog meer vooruitgang een paar woordjes uit mijn werkstuk! (Die deed ik toevallig over Portugal!!!) :-D

    Uitverkoop = Saldos ( Spreekt uit als sáldoesj )
    Ik ben ... jaar = Tenho ... anos ( Spreekt uit als t-njoe ... anoesj)
    Gisteren = Ontem ( Spreekt uit als ongteng)
    Misschien = Talvez ( Spreekt uit als talveesj)
    Morgen = Amanha ( Spreekt uit als amanjang)
    Nooit = Nunca ( Spreekt uit als noenkuh)
    Ja = Sim ( Spreekt uit als Sieng)
    Nee = Nao ( Spreekt uit als nauwng)
    Hallo = Olá
    Doei = Adeus ( Spreekt uit als adeeuwsj)
    Goedemorgen = Bom dia ( Spreekt uit als bong die-uh)
    Goedemiddag = Boa tarde ( Spreekt uit als boo-uh tárde)
    Goedenavond = Boa noite ( Spreekt uit als boo-uh nooite)
    Dank je wel = Obrigado ( Spreekt uit als obriegadoe)
    Pech = Azar ( Spreekt uit als azár)

    Xxx Milou

  • 09 April 2012 - 11:09

    Carmenza:

    miekkkk!!! Ik ben blij te horen dat je daar leuk zit. En ik liep toch graag een aantal heuvels op voor zo'n mooi uitzicht en een lekker zonnetje.... Hier is het regenachtig blehhhhh niet leuk hoor. Las die uurtjes blazen maar snel in!!!!!! Dikke kus

  • 09 April 2012 - 11:32

    Marjo:

    Leuk om te lezen dat je het er al zo naar je zin hebt. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Enne, ik wens je veel succes met blazen, want dat zonnetje kunnen we hier ook wel gebruiken;)

    xx

  • 10 April 2012 - 14:14

    Annelot:

    Hee Miek,

    Klinkt wel saai voor jouw begrippen he ;) haha
    Maar je bent al goed bezig dan! Bijeenkomsten, en je hotels allemaal kunnen vinden :D Altijd goed! Heb je al veel gezien van Lissabon inmiddels? Ben helemaal benieuwd!!
    Geniet ervan, succes met de eerste gasten!
    Hier in Nederland is het weer trouwens echt slecht! Koud, regen :( helemaal niet leuk..
    Maar wel fijn dat je aan ons denkt en de warme lucht naar ons blaast hihi
    Xxxx
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: