Volgende bestemming; Portugal - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Volgende bestemming; Portugal - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Volgende bestemming; Portugal

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 April 2012 | Nederland, Breda

Bye Bye Holland,

Mijn laatste dagje in Nederland, voorlopig in ieder geval.
Een van de dingen die ik geleerd heb van al mijn reizen is dat je moet genieten van het leven en vooral nu de dingen doen die je graag wilt. Dus nadat ik vorig jaar mei terug kwam uit het geweldige Nepal, Thailand en Cambodja besloot ik dat ik meer wilde gaan doen met het reizen. Na wat speurwerk kwam ik een opleiding tot reisleider tegen die ik een paar maanden later ben gaan volgen. In december hoorde ik dat ik geslaagd was en 4 maanden later staat mijn koffer gepakt:) Gelukkig is mijn omgeving er zo langzamerhand aan gewend dus de reacties waren al wat minder geschokt.
Nu is Portugal ook geen derde wereldland en komt daar geen malaria of andere tropische ziektes voor. Ik hoef niet te leven zonder douche en hoef geen ingwanden van een geit te eten. Daardoor zullen mijn verhaaltjes hier ook wel een stuk minder spannend en avontuurlijk zijn, maar ik zal mijn best doen om het nog een beetje interessant te houden;)

Het komende half jaar zal ik als reisleidster werken in Portugal, omgeving Costa de Lisboa (Lissabon dus). Ik zal daar de gasten van het vliegveld halen, naar hotels brengen, bijeenkomsten organiseren, klachten oplossen (of eigenlijk probreren te voorkomen:) ) en al het papierwerk bijhouden. Hoe zo'n dag er dan precies uit ziet zal ik vanzelf wel ervaren. Het lijkt me in ieder geval een hele leuke uitdaging, maar hoe ik het echt ga vinden, zal ik daar pas merken. Een groep mensen toespreken is namelijk niet mijn grootste hobby zoals de meeste wel weten, maar dat zal ik wel veel moeten doen. Dus alvast mijn excuses voor alle eerste gasten als ik daar stotterend met een rood hoofd sta;)

Ik hoorde mijn definitieve vertrekdatum nog geen twee weken geleden dus dat was even hectisch de boel regelen. Appartementje onderverhuren, spullen verkopen, plek maken voor Linda, inpakken en veel regelen. Tussendoor nog een weekendje weg met mijn hele gezin en veel afspraakjes met familie en vrienden. Want een half jaar weg is heerlijk, maar toch ook wel weer een klein beetje moeilijk.
Er zijn stiekem al een paar traantjes gekomen en dat zal morgenochtend op schiphol niet anders zijn denk ik.

Traditiegetrouw is een van mijn zussen natuurlijk weer zwanger en bevalt dan natuurlijk in de tijd dat ik weg ben... Dus vanavond ga ik de dikke buik van Rianne nog even gedag zeggen want eind juni zal die ingeruild worden voor een nieuw nichtje!:)

De tweede traditie is dat ik altijd nog veel te veel moet doen op mijn laatste dag terwijl ik me toch altijd zo voorneem om ruim van te voren alles klaar te hebben;) Hoe doen mensen dat toch??
Dus ik ga snel verder met inpakken en alvast genieten van t feit dat ik morgenochtend om half 8 in het vliegtuig zit!

Dag lieve familie en vrienden, tot over een half jaar!

Liefs Annemiek

  • 02 April 2012 - 08:32

    Roxanne (havo):

    Wat cool al dat reizen! Super dat je daar de lef voor hebt en er 100% voor gaat! Super! Heel veel plezier in je nieuwe avontuur in Portugal!

    X Rox

  • 02 April 2012 - 08:48

    Annemarie Toorians:

    He Annemiek!
    Het klopt helemaal wat je zegt, je moet nu lekker genieten van het leven en alle kansen aangrijpen! Echt super dat je dit gaat doen! En.. aan die welkomstpraatjes ga je vast snel wennen! Heel veel succes en plezier!
    Veel groetjes Annemarie

  • 02 April 2012 - 08:52

    Hanneke:

    Lieve Annemiek!
    Ondertussen weet ik inderdaad dat het reizen jou op het lijf geschreven is!
    Het was dan ook geen verassing dat je de opleiding ging doen en weer een half jaar weg gaat.
    Gelukkig is het dit keer wat dichterbij!!
    Zaterdagavond hebben we nog een gezellige avond gehad en goed afscheid kunnen nemen :)
    Ik wens je ontzettend veel plezier, succes en geluk in Portugal.
    Kijk uit naar je verhalen! Ook al zullen ze misschien iets minder spannend zijn wil ik toch weten hoe het met je gaat ;)

    Een goede reis voor morgen!!
    Liefs van Hanneke!!

  • 02 April 2012 - 08:53

    Hanneke:

    Lieve Annemiek!
    Ondertussen weet ik inderdaad dat het reizen jou op het lijf geschreven is!
    Het was dan ook geen verassing dat je de opleiding ging doen en weer een half jaar weg gaat.
    Gelukkig is het dit keer wat dichterbij!!
    Zaterdagavond hebben we nog een gezellige avond gehad en goed afscheid kunnen nemen :)
    Ik wens je ontzettend veel plezier, succes en geluk in Portugal.
    Kijk uit naar je verhalen! Ook al zullen ze misschien iets minder spannend zijn wil ik toch weten hoe het met je gaat ;)

    Een goede reis voor morgen!!
    Liefs van Hanneke!!

  • 02 April 2012 - 08:56

    Wieke:

    daaaaaaar gaaaaat ze !
    hollandse stress: vaarwel!
    zonnige uitdaging en succes: welkom!

  • 02 April 2012 - 08:57

    Jasmijn:

    Ik ga je verhalen volgen.... Heel veel plezier! Liefs Jasmijn

  • 02 April 2012 - 09:10

    Chantal:

    Zoals gewoonlijk, weer een super leuk verhaal om te lezen hi hi.
    Nichtje, ik wens je heel veel plezier daar, maar dat zal zeker wel goed komen.
    Voorzichtig hè :-P en niet met een portugees terug komen hè, laat die mannen maar lekker daar
    Hahaha.
    Tot over een half jaartje!!

    Liefs Xx

  • 02 April 2012 - 09:45

    Nanda Sloven:

    HEEEEE Annemiek, wat leuk ineens kwam jij langs op mn computer.
    Heel veel plezier in je nieuwe baan en vooral ook succes met alles en dat praten voor een groep valt best mee hoor. Hou je taai en tot je volgende verhaal.
    Groeten Nanda.

  • 02 April 2012 - 09:51

    Marielle:

    Oi Annemiek,
    Espero que voce vai ter um boa tempo em portugal. Já conhecer algumas palavras portoges? Nao tinha tempo para ensinar voce portuges, que pena.
    Mandar um abraco para o sol em lisboa!

    beijos

  • 02 April 2012 - 09:53

    Erica:

    Lieve Annemiek,

    Succes met alle laatste voorbereidingen! Voor morgen een goede reis en daarna veel woon- en werkplezier in Portugal. Ik kijk al weer uit naar je reisverslagen, ik denk dat je als reisleidster ook heel veel meemaakt, maar misschien kun je dat niet allemaal publiceren, ha, ha. Ik ga binnenkort facetime uitproberen!

    X Erica

  • 02 April 2012 - 10:50

    Klaartje:

    Leuk om zo af en toe een verslagje te lezen! Veel (werk)plezier daar en geniet van het lekkere zonnetje....

  • 02 April 2012 - 11:25

    Geanne Damen:

    He ex-collega,

    werk ze daar, maar probeer ook te genieten!!

    Ik hou je in de gaten, ha ha

    Groetjes Geanne

  • 02 April 2012 - 12:08

    Annick:

    Heel veel plezier Miek! Geniet ervan. Het is inderdaad anders als wat je gewend bent, maar een hele mooie uitdaging lijkt me! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. Veel plezier in de zon! En met het praten voor groepen komt het echt wel goed :) Oefening baart kunst toch? ;) You can do it! Kus Annick

  • 02 April 2012 - 12:31

    Ina Ham:

    Annemiek wij wensen je veel plezier en een mooie tijd in portugal.

  • 02 April 2012 - 13:43

    Karina:

    En ja hoor daar gaat ze weer, ha,ha...
    Weer heel veel succes en ik hoop dat je weer heel veel vooral leuke avonturen ga beleven. geniet er van en we houden contact.
    Want we gaan je hier weer missen , maar we weten dat je echt iets doet wat je heel leuk vind, dus dat half jaartje komen we wel weer door xxx

  • 02 April 2012 - 14:31

    Tim:

    Zoals je zelf al zei, bij het vertrek blijk je ineens veel vrienden te hebben. :-)
    Goede vlucht en we houden contact.

    x

  • 02 April 2012 - 15:12

    Milou:

    Ik ga je heel erg missen!!!
    Maar heel veel plezier in het zonnige Portugal!

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Milou

  • 02 April 2012 - 18:19

    Jos Bemelmans:

    beste Annemiek, ook al blijf je enigszins dichtbij, we gaan ook deze verhalen op de voet volgen. Heel veel goede ervaringen toegewenst. Groet, Jos en Alice

  • 03 April 2012 - 07:49

    Annelot:

    Hee miek, nu is het echt zover, je bent onderweg. Super leuk! Ik wens je veel plezier! Dat praatje komt helemaal goed. Leuk verhaal weer :) Xxx

  • 03 April 2012 - 07:57

    Monique:

    Hoi Annemiek,

    Heel veel plezier in Portugal!
    Dat je werk maar supergoed mag bevallen en je het ontzettend naar je zin gaat hebben daar.
    Ik ga je reisverslag lekker volgen en wens je heel veel succes!

    Liefs Monique

  • 03 April 2012 - 12:27

    Carmenza:

    Daaaaaaaaaaaaaaaag miek, het blijft steeds weer wennen hoor.... ik ga je missen! Heel veel plezier / succes met je nieuwe uitdaging, ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen! En dat praatje komt goed, ik heb het je zien doen en daar was niks van te zeggen :-) Je bent 'n goeie voor het vak, dat weet ik zeker! We houden veel contact lieve miek. Je zult waarschijnlijk al aangekomen zijn in Portugal. Veel plezier!!!!!!!!! Dikke knuffel

  • 05 April 2012 - 08:40

    Floor:

    Ondertussen ben je er al weer eventjes en moeten wij je alweer missen:) Leuk om al kort te lezen hoe je het daar hebt, succes met hè eerste werkdagen en ik moet even kwijt dat ik ZWAAR jaloers ben op je uitzicht op zee! Xx
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: