Wish me luck! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Wish me luck! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Wish me luck!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 Februari 2011 | Nepal, Pokhara

Namaste lieve mensen!

nog even een kort berichtje voordat ik als een echte berggeit de Himalaya in ga. Ik vertrek morgenochtend om 7 uur richting de bergen. Het doel is het Anapurna Basecamp en uiteindelijk is het de bedoeling om na 10 dagen weer gezond en wel in Pokhara aan te komen.
Ik heb altijd gezegd, als ik in Nepal ben, moet ik de bergen in. Ik heb echt geen idee of t me lukt want ik hoor van veel mensen dat t onwijs zwaar is en dat sommige moeten afhaken vanwege hoogteziekte. Maar ik ga het in ieder geval proberen en zo goed mogelijk mijn best doen om zo ver mogelijk te komen!
Ik ga samen met 2 andere vrijwilligers die in het gastgezin tegenover mij wonen dus ik ben niet alleen:) Ik zal elke dag gemiddeld een uur of 6 lopen dus ik ben gewapend met bergschoenen, een drinkzak, wandelstokken en een muts en handschoenen mocht t echt koud worden. Ik zie er verschrikkelijk uit dus ik hoef niet bangte zijn voor Yeti's want ik denk dat die gillend wegrennen voor mij;) Een gids leidt ons de weg en een porter draagt onze slaapzakken en andere spulletjes.
Ik heb er onwijs veel zin in!!!

Afgelopen vrijdag, nadat mijn maag weer rustig was ben ik uit eten geweest met wat anderen omdat 1 van de vrijwilligers jarig was. Altijd lekker!
Zaterdagochtend zijn we vroeg op gestaan en hebben we heel toeristisch Devi's Fall bezichtigd.Een watervall en een soort parkje wat nogal toeristisch is opgezet. Maar omdat we vrijwilligers zijn hoefden we niet de normale toeristenprijs van 20 cent te betalen,maar mochten we voor 10 cent doorlopen, joehoe!! Haha.
Daarna zijn we doorgelopen om de Word Peace Pagoda te bekijken. Helaas staat deze boven op een berg dus moesten we eerst nog een uurtje klimmen. (en dat was al best zwaar... help!)
Maar t uitzicht was wederom erg mooi en ook de tempel was zeer de moeite waard om eens van dichtbij te zien. Als lunch heerlijke speculaasbrokken gegeten die een van de nieuwe vrijwilligers bij had:D De terugweg via t bos en onderaan t meer een bootje gehuurd (met bootman(A) ) om vervolgens terug naar Lake side te gaan.

De afgelopen dagen heb ik voornamelijk gewerkt. Ze moeten me nu 10 dagen missen, en ik hen maar daarna kan ik weer gewoon verder gaan, want heb t nog steeds naar me zin!

Nog bedankt voor alle lieve, leuke, grappige en fijne reacties op mijn verhaal elke keer! Erg leuk om te lezen!!

Kus Annemiek

  • 23 Februari 2011 - 11:29

    Floor:

    Hey berggeit.. u can do it! Heeel veel succes met je tocht door de bergen, maar vooral heel veel plezier! Kan nu al niet wachten op je verhaal als je terug bent. Xx

  • 23 Februari 2011 - 11:32

    Wieke:

    LUCK!!!!

  • 23 Februari 2011 - 12:35

    Karina:

    Heel veel succes en sterkte in de bergen
    Ik ben benieuwd naar de foto's van het ongetwijfelde mooie uitzicht.

  • 23 Februari 2011 - 12:53

    Hanneke:

    Ontzettend veel succes berggeitje!
    Zet hem op!!
    En wacht met spanning op je bericht na terugkomst van de 10 dagen. XX

  • 23 Februari 2011 - 12:57

    Annelot:

    Succes miek! Gaat vast helemaal goedkomen! Geniet ervan en tot over 10 dagen met een nieuw verhaal over de yeti's die zijn weggerend ;)
    Xxx

  • 23 Februari 2011 - 13:12

    Linda:

    Succes met je bergtocht miekerd!
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van het uitzicht en van jou als berggeit ;)

    Liefs xx

  • 23 Februari 2011 - 13:28

    Annick:

    Heel veel succes! Het zal vast weer een super ervaring zijn, waar je trots op terug kunt kijken. Heel veel plezier! Je kunt 't!!!! xx

  • 23 Februari 2011 - 16:34

    Menza:

    Berggeitje,na een uurtje lopen al moe?
    Heel veel plezier in de Himalaya. Het lijkt me een geweldige ervaring! Gaat helemaal goed komen met je stappers, in de perry sport kon je er ook goed op lopen ;).
    Ben benieuwd naar je verhalen!

    KUSSIE!

    Enne, je hebt wel geluk met die ijskoman en die lieve vrijwilligers die wat lekkers meenemen in Nepal miek! ;)

  • 23 Februari 2011 - 17:18

    Sarah:

    Good luck!!
    Ben erg benieuwd naar je ervaringen in de bergen. En ga er gewoon vanuit dat het je gaat lukken!

    Kus

  • 23 Februari 2011 - 17:19

    Rianne:

    Het Miek

    Heel veel plezier op je trip in de bergen! Succes en geniet van het uitzicht. Dikke kus tot snel weer!
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: