Bye Bye Nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Bye Bye Nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Bye Bye Nepal!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 April 2011 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Hier mijn allerlaatste berichtje uit het geweldige Nepal. De afgelopen week is echt voorbij gevlogen.
Vorige week donderdag heb ik mezelf nog vermaakt in Kathmandu. Ik ben naar een tempel boven op een heuvel gelopen en heb onderweg nog getuige mogen zijn van een lijkverbranding. Heftig om te zien, maar wel bijzonder om een keer mee te maken. 's Avonds de dvd van mijn bungeejump opgehaald. Om ff te checken lieten ze hem even zien en natuurlijk bleven er veel mensen even staan om naar mij gegil te kijken haha. Hij is hilarisch (al zeg ik het zelf) maar een mooi bewijs dat ik heb gesprongen!
Vrijdag heb Linda en Floor van het vliegveld gehaald. Super om hen weer te zien en we hebben dan ook even goed geknuffeld en weer heerlijk bijgekletst. Ik vond het geen probleem om 3 maanden ' alleen' in Nepal te zijn maar nu ze er zijn is het wel fijn om je vriendinnen bij je te hebben. Het is grappig om te zien dat zij hier echt op vakantie zijn en ik hier al een paar maandjes rondloop. Dingen die ik de normaalste zaak van de wereld vind, vinden zij bijzonder en wat ik duur vind, vinden zijn goedkoop. Gelukkig kunnen we er allemaal erg om lachen en hebben ze mij verzekerd dat ik met mijn instelling heel erg moet wennen in NL dus ik probeer het alvast van ze over te nemen:) Ik bedoel, eten voor 3 euro vind ik echt belachelijk duur, maar volgens hen moet ik daar toch echt maar eens anders over gaan denken haha.

Na een dagje cultureel gedaan te hebben in Bakthapur (een oude koningsstad met veel oude tempels) zijn we vertrokken naar Chitwan National Park. Na 6 uur hobbelen in de bus kwamen we aan en werden we naar ons hotel gebracht. de Manager van ons hotel, tevens een gids, was een verschrikkelijke vent waar we ons allen heerlijk aa irriteerden. Gelukkig waren de activiteiten wel superleuk waardoor we een leuke tijd gehad hebben. We hebben wat museums bezocht en wat door een dorpje gelopen. De volgende dag zijn we olifanten gaan wassen. Aan de kant van de rivier klommen we op een olifant die aan de hand van de comando's van zijn baasje het water in liep. Woow dat was wel ff eng. Als zo'n beest op je gaat staan ben ik zo plat als een dubbeltje. Maar dat deed tie gelukkig niet dus hebben we het overleefd. Met zijn slurf gaf hij ons regelmatig een douche. Daarna liep hij wat dieper het water in en gooide ns van zijn rug. Dit tot grote hilariteit van zijn baasje natuurlijk, die hem die commando's bleef geven. Ik was dan ook na 10 minuten uitgeput van het klimmen op de olifant en er weer afgegooid te worden. Maar wel echt een bijzondere ervaring!

Die middag hebben we nog een kanotocht gemaakt en een junglewalk. Tijdens het lopen in de junle kwamen we al vrij snel een moeder neushoorn met haar baby tegen. Echt zo leuk om te zien! Ik vond het ergens wel bijzonder want die hoorn zag er best ondrukwekkend uit. En toen hij boos onze kant op keek rende we ook snel achter een bosje.Gelukkig liep hij toen de andere kant op. Op het einde van de junglewalk hoorde we een hard grommend geluid. Nu was mij net verteld dat als we een beer tegen komen dat dat echt het gevaarlijkst is. De gids schrok ook van het geluid, en de andere gids rende weg. Ik liep Floor bijna onderste boven in mijn haast om naar een boom te rennen waar ik me achter kon schuilen. Toen ik daar stond vertelden ze me dat het 'maar' een wild Boar was. Maar ik begreep Beer dus was nog steeds doodsbang haha. toen ze me uitlegden dat ze er een zwijn mee bedoelde kon ik er eigenlijk wel hard om lachen en hebben de gidsen ook niets anders meer gedaan dan ons uit lachen:)

De volgende dag hebben we een jeepsafari gemaakt. We hebben neushoorns, herten, zwijnen, krokodillen en apen gezien! Wederom superleuk!
Die middag stond de olfiantensafari gepland. in een bakje op de rug van een olifant gingen we de jungle in op zoek naar wilde dieren. buiten herten en pauwen hebben we niet zo veel gezien maar het was grappig om een keer meegemaakt te hebben. Maar ik moet zeggen dat ik wel eens comfortabeler heb gezeten!;)
's avonds nog naar een culturele dans gaan kijken. Een beejte toeristisch opgezet maar leuk om een keer te zien. Op het einde moesten we natuurlijk mee dansen, iets waar ik echt bar slecht in ben. Mijn ritmegevoel is ver te zoeken dus lichtelijk voorschut hupte ik mee op het podium!:)

De dag erna zouden we eigenlijk naar Pokhara gaan. Maar er waren stakingen in het verkeer dus er reden geen bussen dus moesten we nog en dagje blijven. ergens jammer want ik wilde graag naar Pokhara maar ook geen straf om nog eens met de olifanten te gaan zwemmen. Linda hield het voor gezien en speelde fotograaf en ik en Floor hebben weer heerlijk gebadderd met ee olifant. (overigens wordt je er niet schoon van, want die olifanten poepen gewoon in het water waar jij tussen zwemt, en ik kan je verzekeren dat dat geen kleine drolletjes zijn;) )
Dus na nog een x gedoucht te hebben zijn we nog naar wat kleine olifantjes gaan kijken en de volgende dag ging de bus gelukkig wel.
Ik kwam een bekende uit Pokhara tegen dus de hele busreis heb ik gezellig naast m gezeten en lekker kunnen kletsen.

Nu zijn we alweer 2,5 dag in Pokhara. Vrijdag heb ik Floor en Linda het schooltje en het weeshuis laten zien en zelf ook nog even genoten van alle kindjes. Maar toen was het toch echt tijd om definitief afscheid te nemen. Met een brok in mijn keel heb ik alle kinderen nog even geknuffeld en heb het weeshuis achter me gelaten.
Die middag hebben we ook nog even een bootje gehuurd en een duik genomen in het mer. En terwijl Floor en Linda een tempel bezochten heb ik nog even gezellig bijgekletst met mijn gids in lake side.

Gister avond heben we nog een cocktails gedronken op onze ena laatste avond in Pokhara:) Vanochtend zouden we eigenlijk om 4 uur opstaan om naar Sarangkot (een heuvel) te gaan om de zonsopgang te zien, maar het onweerde en regende dus we hebben ons nog even omgedraaid!
Vandaag zouden we met z'n 3en gaan paragliden. Vanochtend nog wat souveniertjes geshopt maar halverwege de ochtend merkte ik dat ik me niet goed voelde. Ik hoopte dat het over zou gaan na een uurtje slapen maar ik voelde me alleen maar zieker. Aangezien ik elk kwartier op de wc zit en al mijn eten eruit komt als water leek mij paragliden niet zo'n goed plan. Super jammer natuurlijk want ik had graag nog een keer (en dan zonder te kotsen) gaan paragliden. Gelukkig konden Floor en Linda wel gaan dus die kwamen net enthousiast terug!

Vandaag is mijn laatste dagje in Pokhara en ik zie meer de wc dan wat anders, haha. Ach, we sluiten het in Annemiek-stijl af dan maar. De andere vrijwilligers zijn nog even op ziekenbezoek geweest en vanavond sleep ik mezelf gewoon naar een restaurantje (ergens dicht bij een wc;) )om nog 1x te genieten van het gezellige sfeertje in Pokhara!

Morgen pakken we de bus naar Kathmandu en maandag vliegen we naar Thailand om daar een dagje Bangkok te bezichtigen en daarna heerlijk te relaxen op het eiland Ko-Chang.

Met een beetje pijn in mijn hart moet ik nu dus echt afscheid nemen van Nepal. Ik heb hier zo'n leuke tijd gehad dat ik het liefste zou blijven. :)
Gelukkig kan ik terug kijken op heel veel mooie ervaringen; het leven in het gastgezin, de trekking naar ABC en Mardi Himal, alle blije gezichtjes in het bergdorpje, het geweldige weeshuis, de mooie natuur, het bungeejumpen, het paragliden en alle aardige mensen. Ik vond het spannend om 'alleen' te gaan maar ik heb veel nieuwe mensen leren kennen waar ik veel ervaringen mee heb kunnen delen. We hebben gelachen om de simpelheid van alle Nepalzen, al onze toiletbezoekjes en het ranzige eten wat we soms voorgeschoteld kregen!
Natuurlijk heb ik hier ook veel ellende gezien, want Nepal is niet voor niets een derde wereldland. Ik vond het ontzettend moeilijk om de bedelende straatkinderen te negeren of mensen aan de kant van de weg te zien liggen zonder armen of benen. Ik heb geprobeerd een aantal kinderen een leuke tijd te bezorgen maar zal nog regelmatig terug denken aan deze beelden en verhalen. En misschien, dat ik ooit in de toekomst wat meer vor ze kan betekenen.

Bye Bye Nepal!

  • 30 April 2011 - 11:36

    Wieke:

    wat een vies verhaal miekie, haha, maar toch leuk om van mee te genieten, hopenlijk voel je je snel weer bter zodat je optimaal kan genieten. ik ga nu m'n oranjepak aantrekken en dansjes doen ter ere van onze queen. tot gauw.

  • 30 April 2011 - 11:38

    Wieke:

    ps. m&m's zijn hier echt niet goedkoper geworden in de tussentijd, dus die zal je de eerste periode in Ned. niet kopen... :P

  • 30 April 2011 - 13:56

    Chantal:

    Hey miek,

    wat een gaaf verhaal weer, ben blij dat je het zo naar je zin heb gehad daar, en het zal inderdaad wel ff moeilijk zijn om weg te gaan !! maar wat je zegt, je heb genoeg waar je aan terug kan denken ..

    Geniet nog maar even van je allerlaatste weekjes daar, en we zien elkaar snel :)

    Wil je mooie dvd wel zien hoor hahaha :)

    geniet er nog even van !!

    Liefs Chantal

    enne beterschap

  • 30 April 2011 - 16:22

    Ome Piet/tanteLeonie:

    We hebben je reisverslagen met veel plezier gelezen en kunnen ons een beetje verplaatsen van wat je allemaal hebt meegemaakt daar in Nepal.
    Nog ff uitrusten en weer met goede moed naar Nederland.

  • 01 Mei 2011 - 11:37

    Carmenza En Jeroen:

    Miek!
    Sonde dat je een beetje ziek bent, maar wie weet dat het er na een aantal wc-bezoeken wel uit is!
    Hier hebben we ondertussen flink gefeest op de koningin! Was weer gezellig!!
    Geniet er van samen met Linda en Floor!
    Dikke kus ons

  • 01 Mei 2011 - 19:23

    Alice:

    Wat schrijf je toch prachtige verhalen. Word maar gauw beter en ga lekker door met genieten samen met Linda en Floor.

  • 02 Mei 2011 - 07:28

    Hanneke:

    Het is inderdaad echt Annemiek-stijl!!
    Heb je die wc daar nog niet genoeg gezien ;)
    Ik heb een oranje weekendje achter de rug, was druk en gezellig :)
    Fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen van de kinderen, en ook van je gastgezin neem ik aan!
    Heel veel plezier met Linda en Floor en in Thailand!

    Het wordt echt aftellen nu tot het wederzien :)

    xxxjes!!

  • 02 Mei 2011 - 07:48

    Karina:

    Wat jammer Annemiek dat het er nu voor je opzit. Maar ze pakken de ervaringen mooi niet meer van je af.
    Nu nog heel veel plezier met je vriendinnen in Thailand....
    En dan zien we je weer gauw.

  • 06 Mei 2011 - 06:06

    Manon:

    Je bent net een dagje te vroeg weggegaan. Bezoek ziekenhuis: check!

    Inderdaad wennen zal het wel worden, hopelijk kunnen we iets op gaan zetten.

    Heel veel plezier nog met je laatste daagjes vakantie!
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: