Kotsend in de lucht! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Kotsend in de lucht! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Kotsend in de lucht!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

18 Februari 2011 | Nepal, Pokhara

Hallo Allemaal!

Alweer en berichtje vanuit Pokhara. Misschien worden jullie een beetje gek van alle verhaaltjes maar dit moet ik gewoon even met jullie delen!

Ik zou eigenlijk morgen gaan paragliden maar omdat er een championship is de komende paar dagen belde de paraglide organisatie donderdag op of we ook vrijdag konden. Na t werk verzet te hebben (ik ga nu zondag werken ipv vandaag) zijn we dus vandaag gaan paragliden. We werden opgehaald door een jeep met onze piloten erin. Allemaal hele aardige mensen vanover de hele wereld. We reden naar t dorpje Sranangkot, ergens op een van de bergen. De weg er naar toe was al helemaal leuk al is hobbelend door de bergen niet goed voor mijn maag bleek. Maar kep t overleefd dus eenmaal aangekomen werd me wat uitgelegd hoe ik op moest stijgen en moest landen. (ik heb een tandemflight gedaan, dus ik hoefde dat gelukkig niet in mijn eentje te doen;) ) Mijn pilot was een klein indiaas mannetje, maar hij is kampioen paragiden in India dus ik vertrouwde hem volledig. Vlak voordat we de lucht in ging vroeg hij: ' heb je last van reisziekte?" uhmmm ja eigenlijk wel, maar ach wat maakt t uit. Ik had er totaal niet overnagedacht dat je wel eens misselijk zou kunnen worden in de lucht dus had natuurlijk geen pilletje ingenomen, iets waar ik later heel veel spijt van zou hebben.
Maar goed, het opstijgen ging heel snel, ren, ren, ren spring en jeeej we vliegen. Het uitzicht was niet normaal mooi. Het is een hele heldere dag vandaag dus ik kon alles goed zien. De reusachtige witte bergen, de heuvels en Pokhara met het meer van bovenaf. Ik heb er foto's van maar ik denk dat het onmogelijk is om dat gevoel over te brengen. We vlogen 2 km hoog toen ik Manon mijn huisgenootje voor me zag vliege, dus nog even gezwaaid;)
Gedurende de hele tijd was ik wel erg misselijk. Na een half uur vroeg hij of ik terug wilde. Ik twijfelde maar ik dacht, neee ik vind dit zo mooi, daar wil ik gewoon een vol uur van genieten. Nou was ik maar niet zo eigenwijs geweest want 15 min later hing ik kotsend in de lucht haha. Mijn piloot duwde mijn hoofd helemaal opzij en wonderbaarlijk genoeg heb ik hem niet eens onder gekotst. Hij vond dan ook dat ik een mooie manier van kotsen had. Whaha nou uhhh " thank you?!" Ach ieder compliment is mooi mee genomen toch??;)

Daarna zijn we toch maar gaan landen, om verdere rare fratsen te voorkomen. Ondanks het overgeven was het een super ervaring. En wie weet als ik over 2 maanden nog heel veel geld heb ga ik misschien nog wel een x, maar dan met reispilletje!;)

Verder weer een leuke week gehad. De hele week gewerkt. Het was enorm slecht weer. Koud en het heeft 2 dagen aan 1 stuk door geregend en geonweert. Ik heb dan ook een water en winddichte jas gekocht want met een trui kom je niet ver in de stromende regen. En volgende week donderdag ga ik een trekking maken in de bergen dus dan heb ik ook zoiets nodig. Maar daar zal ik jullie volgende week wel over vertellen.
Afgelopen woensdag was er bij onze overburen (waar 4 andere vrijwilligers zitten) een feest omdat hun kindje 4 maanden is en voor t eerst rijst ging eten. Het leek een beetje op een soort doop, maar dan anders;) Haha. Om half 7 stonden we op om mee te helpen met eten snijden. De dag ervoor was er een geit en heel wat kippen geslacht bij hen in de achtertuin(goddank heb ik dit niet hoeven zien!). Er kwam veel familie en het kindje werd op een soort kussen geplaatst waar mensen haar een Tikha (een stip op je hoofd) gaven en een hapje rijst en wat geld of cadeaus. Bijzonder om te zien. Na t werk zijn wedaar nog ff gaan eten en verder die dag nog een beetje gerelaxed.

Ondertussen zijn de eerste 4 weken alweer voorbij, de tijd gaat snel. Nog maar 8 weken werken en dan kan ik al bijna Linda en Floor van t vliegveld afhalen. Maar nu eerst nog verder genieten en nagenieten van een super leuke dag!

Xxxx Annemiek

  • 18 Februari 2011 - 10:00

    Rachel:

    Hahahaha! Lekker hoor!!! :D

  • 18 Februari 2011 - 10:03

    Annick:

    Whahaha.. wat een compliment, ik denk dat je met zekerheid kan zeggen dat je die nog nooit gehoord hebt in je leven :D Ik vind het dapper van je hoor! Lijkt mij ook een fantastische ervaring.

    Ook leuk dat je al die mijlpalen in de levens van de mensen daar meemaakt, een bruiloft en een doop.. echt bijzonder! Ik ben benieuwd naar de foto's :)

    xx

  • 18 Februari 2011 - 10:35

    Joost:

    heey Annemiek!
    ge-wel-dig mooi verhaal weer. Haha! Knap dat je 't hebt volgehouden en dat je 't genieten/ positieve boven 't afzien/ negatieve hebt gesteld! Ik weet alleen niet of de mensen daar beneden 't zelfde over denken... ;-)

    gr. Joost

  • 18 Februari 2011 - 11:29

    Stephanie:

    Haha... kotsend door de lucht vliegen, daar moet je echt Annemiek voor heten! :p Ongelofelijk!
    Gelukkig heb je er ondanks dat toch van genoten! Gaaf hoor!!! :D
    Liefs, Steef

  • 18 Februari 2011 - 11:59

    Floor:

    Geweldig verhaal miek! Ik hoop dat ik je hierin niet ga nadoen als ik zelf van de berg af ga vliegen. De reispilletjes sla ik zeker in ;) Liefs, xx

  • 18 Februari 2011 - 12:11

    Wieke:

    aaaa miek toch, niet zo leuk maar toch moets ik wel lachen eigenlijk om je leuke manier van schrijven :)
    gelukkig heb je ook nog kunnen genieten.
    en dat compliment... tja... hahahahaha

  • 18 Februari 2011 - 13:21

    Karina:

    Wauw, wat een ervaring...
    Het lijkt me ook super mooi.
    Jammer van het kosten, maar ja misschien volgende keer beter.
    Hopelijk kun je het nog een keertje doen.

  • 18 Februari 2011 - 13:30

    Chantal :

    hey nichtje,

    wat een super verhaal weer. Haha kotsend in de lucht, daar moet je idd annemiek voor heette .. sjonge jonge haha :)

    Super gaaf om een keer mee te maken toch :) en ik kijk uit naar je fotootjes !!

    geniet nog maar van die paar weken, want het vliegt zo voorbij zie je wel.

    succes en veel plezier nog !!

    liefs Chantal

  • 18 Februari 2011 - 14:13

    Linda:

    whaa, ik had net heel verhaal getypt en toen was internet weg!

    Nu ff korte reactie dan:
    - ik sla wat extra pilletjes in, want deze ervaring wil ik niet missen!! Echt tof (behalve t kotsen dan haha)!!
    - werken je armbandjes, of niet?
    - Geniet nog enorm van die 8 weken, want de tijd vliegt echt enorm snel!

    Tot over 8 weken :D

    Liefs linda
    ps. je postprobleem is opgelost en de tvkrant heb ik net telefonisch opgezegd want ik ken nu eenmaal geen heer A Janssen ;)

  • 18 Februari 2011 - 15:57

    Sarah:

    Wat een mooi verhaal weer Miek! En vooral hoe je het beschrijft. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat het beeld wat je hebt wanneer je in de lucht zweeft prachtig is!
    Wanneer ga je bungyjumpen? Want dat wilde je ook nog doen toch?!

    XXx

  • 19 Februari 2011 - 13:23

    Tante José:

    Annemiek ik heb ontzettend moeten lachen om je paraglide avontuur. Je maakt verder ook weer hartstikke leuke dingen mee. We volgen je.Nog veel plezier!!!!!!!!

  • 20 Februari 2011 - 08:50

    Jeannet:

    Hoi Annemiek,

    Wat balen dat je moest kotsen zeg!!! Wel een mooie ervaring. Ik denk dat ik het niet zou durven.

    xxx

  • 20 Februari 2011 - 12:29

    Milou:

    Hoi tante Annemiek.

    Klinkt niet zo fijn kotsen in de lucht.:-D
    Dat kind eet ook snel rijst!

    Groetjes Milou.

  • 20 Februari 2011 - 22:28

    Carmenza:

    Aan zo'n compliment heb je nog eens wat ;)! Ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's, dat moet zeker een geweldige ervaring zijn geweest. Heel veel plezier met je bergtocht deze week! Dikke x

  • 21 Februari 2011 - 13:32

    Annelot:

    Hee miek, wat een mooi verhaal weer! Haha al kotsend paragliden, moet je ook kunnen ;)
    Wel een mooie ervaring! En dan donderdag weer een bergtocht, leuk hoor. Komen er nog foto's? Ben benieuwd!
    Geniet weer! xxx

  • 22 Februari 2011 - 19:41

    Rianne:

    Hoi Miek

    Ik zie het al voor me. Ben blij dat ik er niet onder stond, haha!

    Kus
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: