Zweten in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Zweten in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Zweten in Thailand

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal!

Mijn avontuur in Nepal is dan wel afgelopen, ik ben nog steeds heerlijk van de zon aant genieten in Azie. Op dit moment zit ik in Thailand.
Na zaterdag avond afscheid genomen te hebben van alle vrijwilligers, mijn gids (die me een sleutelhanger met een kever erin cadeau deed?!) en het leuke stadje Pokhara zijn we zondag met de bus naar Kathmandu gehobbeld. Met wat pillen in mijn lijf kon ik mijn wcbezoekjes beperken tot de busstops en ondertussen heb ik nergens meer last van.

Maandag zouden we naar Bangkok vliegen. Floor had een andere vlucht dan Linda en ik dus die ging alvast inchecken. Lin en ik gingen op zoek naar onze vlucht, maar wat bleek, hij stond niet op het scherm. Na van loket naar loket gestuurd te zijn kwamen we er achter dat onze vlucht gecancelled was. Maar een aardige man wilde ons wel overboeken op een rechtstreekse vlucht naar Bangkok. Prima vonden wij! Ook kregen we nog een gratis ontbijt aangeboden omdat onze vlucht vertraagd was. Netjes geregeld dus! Binnen 2,5 uur waren we dus in Bangkok:)
En woow dat was ff een cultuurschok! Wat een luxe, het leek wel schiphol. Ik keek mijn ogen uit en was te verbaasd om veel te zeggen. Nadat we Floor weer hadden gevonden pakten we een taxi richting het toeristengedeelte.Ik stond al in de houding om alle taxichauffeurs van me af te slaan en flink te gaan onderhandelen, maar de taxichauffeurs stonden netjes in een rij te wachten en je kon bij een loket een kaartje halen. Al die structuur ineens vond ik maar raar haha.

In Bangkok hebben we heerlijk de toerist uitgehangen. We wilden naar het paleis maar kwamen bij een fort terecht en zaten een half uur later in een bootje voor een rondvaart. :) Leuk om de contrasten te zien. Mooie luxe tempels afgewisseld met kortjes aan de kant van de rivier.
Uiteindelijk toch het paleis nog ingeweest wat ook een avontuur opzich was. Je moest namelijk de juiste kleding aanhebben. Ik had netjes een tshirt aan en een broek tot over mijn knieen en floor had zit met een sjaal goed bedekt. Maar we werden teruggestuurd. Ze gebaarden van alles maar ik begreep er geen reet van haha. Uiteindelijk was het niet de bedoeling dat je een korte broek aan had, dus als ik mijn sjaal als rokje aan deed en mjin broek opstroopte was het wel goed. Vraag me niet waarom want ik was nu veel bloter, maar goed je moet ook niet alles willen snappen:) Floor kreeg een mooie blouse te leen en toen mocht zij ook doorlopen.
Na al het goudwerk, buddha's en tempels in het paleis bezichtingd te hebben zijn we nog ff gaan shoppen.

Daarna hadden we het grandioze plan om in een fishspa te gaan zitten met onze voeten. Maar zodra we onze voeten erin stopte kwamen alle vissen massaal hongerig op mijn voeten af. Nu moet ik zeggen dat 2 trekkings en 3 maanden Nepal mijn voeten ook geen goed hebben gedaan dus ze hadden genoeg te kloven!:) Het voelde echt bizar dus met veel lol zaten we onze 15 minuten uit. Helaas konden ze niet alles wegeten dus is er uiteindelijk een vrouw met een kaasschaaf aan te pas gekomen om mijn voeten weer toonbaar te maken:)

Na een dagje zweten in Bangkok hebben we de volgende dag de bus naar Koh-Chang gepakt. Een mooi eiland vol jungle en leuke strandjes. Er was iets misgegaan met onze boeking waardoor we met een kleine bijbetaling werden ge-upgrade naar een superluxe kamer, met airco! Woehoe! Het bed slaapt goddelijk (al slaapt op dit moment alles wat een matras te noemen is goddelijk na 3 maanden nepal:) )
Na een dagje relaxen aan het strand, fruishakes drinken, vis eten en geweldig uitzicht, zijn we gister gaan duiken! Ik had nog nooit gedoken dus ik kreeg tips van Floor en had mijn eigen instructeur. Voordat we op de boot gingen werd ik in een sexy duikpak gehesen en kreeg ik flippers en een duikbril. Linda ging ook mee op de boot maar die ging snorkelen. Na wat uitleg op het strand moest ik wat oefeningen onder water doen. Echt vreemd om te ademen door zo'n ding, maar het ging me vrij goed af. Dus hup fles om en duiken maar. De eerste 5 minuten dreef ik steeds omhoog dus samen aan de hand van mijn instructeur bewonderde ik de mooie vissen en het kleurrijke koraal. Supermooi! Omdat het goed ging mocht ik mijn 2de duik samen met Floor maken (en mijn instructeur natuurlijk). Ik was verkouden dus had wat last van mijn oren maar buiten dat was het een geweldige ervaring. De instructeur hoefde me niet meer vast te houden en ik heb heerlijk rondgezwommen om alles te bekijken. Echt gaaf!
Vandaag stond weer een dagje strand gepland maar het regent al de hele dag dus vermaken we ons met wat spelletjes, lezen en internetten;)

Ik geniet met volle teugen van alle luxe en de gezelligheid van Floor en Linda. Morgen pakken we de bus,boot en bus naar Cambodja waar we ons de laatste week zullen vermaken.

En heel stiekem ben ik met mijn hoofd al een klein beetje op schiphol...

  • 07 Mei 2011 - 08:58

    Wieke:

    traditionele vrouw in rok! wat een cultuurshocks zeg, maar daarmee ook allerlei prachtige ervaringen rijker.

  • 07 Mei 2011 - 10:34

    Carmenza:

    Dat is ineens een hele verandering dan... kun je al gaan wennen aan het gestructureerde Nederlandse leventje ;)
    Ik ben blij te horen dat je het zo geniet van je laatste weken ver van Nederland vandaan. Geniet van je laatste weg! Hopen dat de regenval nog plaats maakt voor een lekker zonnnetje! Groetjes voor Floor en Linda..

    Enne, heel stiekem zit ik al zo'n 3 maanen met mijn hoofd bij het moment dat jij terugkomt ;)

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 Mei 2011 - 10:35

    Carmenza:

    Geniet van je laatste weg....hoor nou hoe dramantisch ;) Ik bedoel laatste week

  • 07 Mei 2011 - 12:59

    Annick:

    Ik zit hier heerlijk in t zonnetje jullie verhalen te lezen. Wat doen jullie toch veel leuke dingen!! Die visjes bij je voeten lijkt me ook een hele aparte ervaring!! Geniet van het mooie weer en de gezelligheid! Maak er een mooie laatste week van! Tot snel! X

  • 07 Mei 2011 - 21:02

    Saar:

    Superleuk om weer te lezen!! Ik ben jaloers op je dat je bent wezen duiken!!


  • 08 Mei 2011 - 17:34

    Hanneke:

    Hupsakee van Nepal naar thailand!! Het kan niet meer op! Want fijn al die luxe even, geniet er lekker van en je mag best even de toerist uithangen.
    Tof van het duiken!

    Ik heb ook zin in jouw terugkomst en in gedachten zitten we samen lekker op een terrasje :) Het is ook heerlijk weer hier nu.

    Geniet van je laatste weekje in cambodja! En ik wens je alvast een hele goede terugreis!

    Dikke kus!

  • 09 Mei 2011 - 07:16

    Karina:

    Het einde komt er aan...
    Geniet dus nog maar even van alle mooie dingen en tot gauw

  • 10 Mei 2011 - 12:12

    Milou:

    Echt gaaf wat jij allemaal meemaakt zeker dat duiken! :-D

    Groetjes Milou.

  • 10 Mei 2011 - 17:56

    Erica:

    Ha Annemiek,

    Geniet nog even en tot zondag! Fijn om je snel weer te zien.

    groetjes Erica
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: