Eerste berichtje uit Nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Eerste berichtje uit Nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje uit Nepal!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

24 Januari 2011 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Hier mijn eerste berichtje uit het super mooie Nepal! Do middag als een pakezel naar schiphol! Daar heb ik afscheid genomen op schiphol van mijn ouders en Rianne. Met een traan in mijn ogen liep ik door de douane maar eenmaal daar kon ik genieten van het feit dat ik nu eindelijk weg ging. De vlucht ging erg goed. Een super luxe vliegtuig met eigen schermpje, een overvloed aan eten en drinken. Helaas niet geslapen waardoor ik vrijdagmiddag erg brak aankwam n Nepal. Maar ach, ik ben in Nepal dus wat maakt t uit:) Er stonden netjes 2 mannen te wachten met een bordje "Annemiek" die mijn tas goddank opvernamen en daar natuurlijk wel weer geld voor wilden:) Eenmaal aangekomen in het hotel even gedoucht (hij was warm, JEEEJ:) ) en toen een hapje gaan eten. Ik was de weg natuurlijk meteen kwijt want ik heb t richtingsgevoel van een dooie kip, dus na wat zoeken het toch maar even gevraagd aan andere backpackende toeristen!Natuurlijk wilde alle Nepalezen mij ook wel helpen maar ik was nog een btje huiverig aangezien ik gewend ben dat ze ook meteen iets van je willen. Uiteindelijk tch een leuk restaurantje gevonden en heerlijk gegeten, voor ongeveer 1,30:)
De volgende dag Kathmandu verkend. Het is een stad met een wirwar van kleine straatjes, overal verkopen ze van alles en veel bedelende mensen. Toch voelde ik me er wel op mijn gemak en heb daar heerlijk rondgestruind. Uiteindelijk op Durbar Square uitgekomen en alle tempels bekeken samen met een gids. Ik heb zelf een levende Godin ' Kumari' gezien. (een klein meisje die niet naar buiten mag en de hele dag vereerd wordt)
Daarna heerlijk op een tempel in het zonnetje gezeten, genieten van het uitzicht, de mensen, de loslopende heilige koeien, de heilige duiven en alle biddende Nepalezen. De meeste mensen zijn hier de hele dag aan het bidden en offers aan het brengen. Ze bidden voor geluk, veiligheid, vruchtbaarheid en zelfs de kamasutra tempel ontbreekt niet, waar ze leren hoe ze seks moeten hebben....

Die avond vroeg naar bed (nouja, een plank met iets erop wat ooit een matras was) want de volgende ochtend moesten we vroeg met de bus mee. Toch nog even gedoucht, maar nu was tie koud en aangezien het 's nachts vriest is het erg vervelend om vanuit de kou onder een koude douche te staan.... brrrrr
Om 7 uur met de bus me gegaan en buiten t feit dat tie half uit elkaar viel, was t prima te doen. Na ongeveer 7,5 uur was ik in Pokhara! Ik werd netjes opgehaald en naar mijn gastgezin gebracht waar ik samen met Manon zal verblijven. Mijn gastgezin is echt de Hemel in Nepal:) Mijn kamer is best ruim met stoelen, een tafeltje en een echt bed! De mensen zijn super aarig, proberen engels te praten (ik versta er soms geen zak van, maar met lief lachen kom ik dan een heel eind) en ze geven ons super lekker eten. (misschien alleen de eerste dag, maar ik heb goede hoop voor de komende 3 maanden hier). De kinderen zijn meteen gaan spelen met onze ballonnen en waren volgens onze moeder erg blij dat wij er waren. Vanochtend met spierpijn opgestaan(het bed is echt heeel hard) en toen gaan douchen. De doucxhe deed het niet maar met een emmer water lukt het ook prima. En tot mijn grote vreugde zat er warm water in die emmer:) Na mijn primitieve gastgezin in Ghana met onhygienische gaten waar de kakkerlakken doorheen kropen, snappen jullie wel dat ik erg verbaasd was zo veel luxe hier te zien! Maar ach, we nemen het er maar van;) We hebben trouwens geen wc, alleen een gat, maar zonder kakkerlakken dus ik ben helemaal blij.Ohja, het is hier niet echt warm, dus ben blij dat ik een dik fleecevest en een sjaal bij heb!

Morgen ga ik voor t eerst beginnen met werken. Hoe, wat, waar etc weet ik allemaal nog niet maar ik houd jullie op de hoogte!

Het is een lang verhaal geworden maar ik wilde jullie graag even laten weten hoe super leuk het hier is. De mensen zijn zo aardig en willen je met alles helpen, zo'n verschil met Ghana. Dus ik geniet hier heerlijk van alles!

Xxx Annemiek

  • 24 Januari 2011 - 06:16

    Eline:

    Supergaaf

    ohh. ik wil ook wel naar Nepal. had ik echt niet in je koffer gepast?????? en gelukig zijn er geen kakaelakken ;-)
    veel plezier morgen ( of vandaag . ik weet niet precies heoveel uur het scheelt)

    heeel veel lieve kusjes van je leive nichtje eline

  • 24 Januari 2011 - 07:53

    Jeannet:

    Wat fijn dat je in een leuk gastgezin bent gekomen en dat je geen kakkerlakken hebt gezien!!!

    xxx Jeannet

  • 24 Januari 2011 - 08:00

    Erica:

    Hoi Annemiek,

    Dat klinkt goed!
    Geniet van Nepal, de gastvrijheid en het werk.
    Veel succes. :-)

    groetjes Erica

  • 24 Januari 2011 - 08:29

    Karina:

    Hoi Annemiek,

    Dat klinkt allemaal erg leuk en mooi. Fijn dat je tijdens je vlucht toch een schermpje had.
    En dat je in zo'n fijn gastgezin ben terecht gekomen. Geniet er maar lekker van en heel veel succes op je eerste werkdag

  • 24 Januari 2011 - 09:12

    Stephanie:

    Heey Miek,

    Wat fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad! Ben blij om te horen dat je goed aangekomen hebt en dat je zo al zo enthousiast bent. Is een heel verschil met de verhalen die ik van je las toen je in Ghana was ;)
    Het gastgezin klinkt ook prima, super! Jij gaat daar een hele mooie tijd tegemoed! Heb je de kamasutra tempel zelf al bezocht? :p Wat grappig zeg!! haha...
    Ga lekker genieten van je tijd daar Miek! En veel succes met werken. Daar lees ik in je volgende berichtje graag meer over!

    Liefs, Steef

  • 24 Januari 2011 - 09:20

    Carmenza:

    Lieve backpacker,

    Ik heb samen met Jeroen je verhaal gelezen. Wat zijn we blij om te horen dat je het zo erg naar je zin hebt! Wat fijn dat er van die lieve mensen zijn. Het doet me een beetje denken aan Indonesie, en misschien mag ik het daar wel een beetje mee vergelijken.
    Wat is lekker eten? Inplaats van rijst met vissmaak, een lekker kippetje erbij?
    Meid het gaat helemaal goed komen met jou daar, geniet er lekker van en je eerste brief komt deze week tegemoed! (als het vlug gaat dan)

    Dikke kus,
    Jeroen en Carmenza

  • 24 Januari 2011 - 09:21

    Carmenza:

    En hmm die kamasutra tempel? Dat is misschien wel iets......

  • 24 Januari 2011 - 09:33

    Rachel:

    Wow, dat is allemaal positief tot nu toe! Hihi. Sowieso het feit dat je GEEN kakkerlakken hebt, is al heeeeeel fijn!!! :D

  • 24 Januari 2011 - 10:26

    Annelot:

    Hee miek,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het nu al zo goed bevalt!
    Geen kakkerlakken.. haha gelukkig maar! En fijn dat je zo'n aardig gastgezin hebt.
    Ben benieuwd hoe het werken eruit gaat zien. Succes en geniet ervan!
    Xxx

  • 24 Januari 2011 - 10:36

    Alice:

    Goeie start, Annemiek!
    Dat belooft vast veel goeds voor de toekomst daar. Veel succes en tot je volgende bericht.

  • 24 Januari 2011 - 10:55

    Hanneke:

    Hey avonturist!

    Wat fijn dat je veilig aangekomen bent!
    Een heerlijk verhaal al! Een lief gastgezin, geen kakkerlakken, lekker eten, en warm water wat wil je nog meer he!
    Je hebt in je eerste paar dagen al veel gezien en gedaan.
    Veel succes met het werken in het kinderhuis!
    Ben benieuwd naar de eerste verhalen daarover.

    xxxjes Hanneke!

  • 24 Januari 2011 - 10:56

    Jurgen:

    hey nichtje

    veel plezier daar en je hebt een mooi verhaaltje geschreven

    Groetjes Jurgen


  • 24 Januari 2011 - 12:54

    Linda:

    Anna!!

    Wow, dat klinkt erg goed zeg! En aangezien ik ook vlieg met die maatschappij heb ik al helemaal zin om al die uurtjes in dat vliegtuig te zitten op weg naar jou!! Ze hebben daar vast een lekker flesje champagne voor onze jarige reisgenoot dan haha! (flo leest dit vast niet (a))

    Ik vind het echt leuk dat je zo enthousiast bent! Zo benieuwd naar je ervaringen in het weeshuis! En foto's natuurlijk (maar kijk uit met virussen he!!)

    Tot over 11 weken :D

    xxx Linda

    ps. Je bed slaapt heerlijk! Echt beter dan mijn bed thuis haha :)

  • 24 Januari 2011 - 12:58

    Floor:

    Heee

    wat klinkt dit bijzonder en gaaf tot nu toe zeg. Kan ook niet wachten tot jij ons kan rondleiden in het mooie Nepal.. toevallig las in vanmorgen in mn reisgids over Kathmandu en de tempels enzo.. Ben benieuwd!

    Succes en veel plezier

    Liefs, x Floor

  • 24 Januari 2011 - 13:15

    Chantal:

    Hey nichtje,

    Je eerste berichtje van uit Nepal !! en wat heb ik weer met plezier gelezen hoe je het allemaal ervaart daar !!

    ben blij te horen dat je heerlijk geniet van alles om je heen !! wens je heel veel succes en plezier morgen met je eerste dagje werken !!

    liefs chantal

  • 24 Januari 2011 - 13:47

    Ynske:

    Hoi Annemiek!

    Ben blij dat je heel bent aangekomen. Wat een geluk dat je toch wat luxe hebt, dat scheelt al een hele boel. Alvast veel werkplezier!
    Ik hou je in de gaten!

    Grtjs Ynske

  • 24 Januari 2011 - 15:02

    Ilse:

    Leuk je eerste berichtje uit Nepal!

    Klinkt niet verkeerd! Hoop dat het zo positief blijft!

    Veel plezier en suc6 met werken!

    Groetjes, Ilse

  • 24 Januari 2011 - 17:48

    Wieke:

    ooh wat fijn zo'n goed begin en dat zoveel mee is gevallen tot nu toe. ga zo door, haha!
    brassa

  • 24 Januari 2011 - 18:10

    Marjo:

    Wat fijn om te horen dat je het al zo naar je zin hebt, en dat je een goede reis hebt gehad!
    Ik ga je verhalen zeker volgen, geniet van alles, want de tijd vliegt. En ik spreek uit ervaring!

  • 24 Januari 2011 - 19:08

    Annick:

    Begint alweer goed Miek en ook meteen zo cultureel bezig, goed hoor ;) Heel veel plezier!
    xx

  • 25 Januari 2011 - 16:30

    Sarah:

    He Miek,

    Fijn om te lezen dat je direct zo thuis voelt in het land en zijn bewoners! Erg belangrijk! Geniet van je heerlijke tijd daar. Ik lees graag al je verhalen en wil ook graag foto´s zien!

    Genietse!

    Xx

  • 25 Januari 2011 - 18:58

    Milou (Nichtje):

    Hoi lieve tante Annemiek.

    Met mij gaat alles goed.:-)
    Hoeveel uur scheelt het eigenlijk?
    We gaan brieven schrijven toch?
    Ik ben erg blij dat jij het naar je zin hebt.
    :-) ;-) Die lach en knipoog van die smiley s zijn van mij.

    Groetjes Milou.
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: