Vakantie op een paradijsje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Vakantie op een paradijsje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Vakantie op een paradijsje

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

17 Februari 2009 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal!
Ik ben weer veilig terug in Tamale. Na een lange week vakantie is het ook wel weer fijn om ' thuis' te komen.
Donderdag 5 februari was onze laatste dag in het weeshuis. Helaas verliep die niet zoals gepland want we hebben bij de dokter gezeten in plaats van in het weeshuis. Mijn oog was heel erg ontstoken en buiten de pijn was tie ook zo dik dat ik m niet meer open kon doen. Aangezien ik op een of ander monster leek was het verstandig even naar de dokter te gaan. Er bleek een stukje metaal in mijn oog te zitten, waarschijnlijk erin gewaaid ofzo. Na 3 uur wachten was ik eindelijk aan de beurt...Gelukkig kon de oogarts met een soort naaldje het eruit halen en ging het met medicijnen na een paar dagen gelukkig al stukke beter.
Vrijdagochtend zijn we wel gewoon vertrokken naar het zuiden. de bus vertrok om half 7 en 13 uur later kwamen we aan in Accra. Daar een nachtje geslapen en de volgende dag met de bus naar Cape Coast. We hadden erg geluk want er waren nog precies 2 plaatsjes vrij in de bus.
Vanuit Cape Coast hebben we wat uitstapjes gemaakt. 2 kastelen bezocht waar ze vroeger slaven verhandelden en dergelijke. erg indrukwekkend om te horen en te zien. Ook hebben we een national park bezocht... waar we op touwbruggen door het tropisch regenwoud gelopen hebben. erg mooi om te zien. In het zuiden is echt alles groen terwijl in het noorden alles droog is. Sowieso is het echt verschillend. de mensen lopen veel meer in westerse kleding en je ziet minder hutjes langs de weg.
Na 3 dagen in Cape Coast gezeten te hebben zijn we naar The Green Turtle Lodge gegaan. Een plek n het strand waar je heerlijk kan relaxen. Het was daar echt een paradijsje. Hutjes op het strand, cocktails, lekker eten en natuurlijk de zee. De zee was alleen heel erg wild waardoor ik regelmatig verdween onder de golven en een aantal meter verder weer hoesten boven kwam met mijn bikini op mijn knieen:) Heel charmant.
Vanuit daar hebben we ook een kanotocht gemaakt tussen de Mangroves. Toen we aankwamen in het dorpje waren alle mannen zich schaamteloos aan het wassen in de rivier... naakt. Opzich heel normaal maar toch wel even vreemd om te zien en iets wat ongemakkelijk haha.

Naast de kanotocht hebben we ook een schildpaddentocht gemaakt. we hebben een zeeschildpad gezien die op het land eitjes komt leggen. erg bijzonder om te zien.
Verder heel veel gerelaxed en even genoten van de rust. geen schreeuwende kinderen, geen bedelende mensen en even geen rijst:)

Zondag zijn we weer terug gegaan naar Cape Coast en maandagochtend heb ik de bus naar tamale genomen. Het blijft een ervaring die busreis, vooral in je eentje. Alle mannen grepen hun kans om mij ten huwelijk te vragen of hadden bedacht dat ik wel bij hem kon gaan slapen. Heel verleidelijk... maar ik heb toch vriendelijke bedankt! Ook het plassen in een gootje met allemaal zwarte konten om je heen heeft toch iets aparts:) Maar dat maakt het ook juist wel weer echt Afrika.
Linda ging maandag naar Accra en die vliegt vandaag naar huis.

Mijn kaartje van mijn fototoestel heeft het op de laatste dag begeven dus ik kan jullie helaas gaan foto's laten zien van mijn tripje...

Terwijl ik op 'vakantie' was kreeg ik een telefoontje vanuit uit Nl dat mijn zus bevallen is van een meisje... ik heb er dus een nieuw nichtje bij:) Erg jammer dat ik haar niet kan zien maar geukkig heb ik al wat foto's gezien!

Morgen ga ik beginnen op het schooltje. Ik ben benieuwd hoe het er daar allemaal aan toe gaat en wat ik daar kan gaan doen maar daar zal ik jullie van op de hoogte houden:)

Liefs Annemiek

  • 17 Februari 2009 - 14:00

    Bram:

    Hey miekske!
    Wat ben jij allemaal druk bezig zeg!! Je doet maar genoeg daaro..wel leuk al die tripjes. Leuk die golven (H) dat had ik wel willen zien :D

    Veel plezier en succes daar nog!

    Kus Bram

  • 17 Februari 2009 - 14:01

    Stephanie:

    Heey Miek! :D

    Gefeliciteerd met je nichtje!! Hoe heet ze?
    En wat ben jij een pechvogel zeg, een ontstoken oog... dat heb jij weer hoor :s

    Je vakantie klinkt echt TOP! Mooie dingen gezien weer! ;)
    En die mannen; 'laat ze maar lullen' :p haha..

    Geniet ervan meid!
    En veel succes op het schooltje morgen!

    Liefs, xxx Steef.

  • 17 Februari 2009 - 14:17

    Wieke:

    dus nu loop je als bescherming constant met zonnebril op?!

    oow oow wat een pech jij zeg.

    zal even wennen zijn zonder Lin lijkt me? maar jij miss independent redt dat wel.

    wie weet komt je ervaring in huiswerkbegeleiding nog wel van pas bij je nieuwe project.

    xx

  • 17 Februari 2009 - 14:43

    Linda Ham:

    Hej Miek

    Ik zit op t vliegveld nu! Leuk om je verhaaltje te lezen :d

    Hou me op de hoogte van hoe het schooltje bevalt. Ik mail je mn mooiste fotos snel, en dan ga ik nu nog ff hard duimen dat jouw fotos weer terecht komen.

    Heeel veel plezier, groetjes aan iedereen!!

    Kus Linda

  • 17 Februari 2009 - 15:13

    Hanne:

    hey miek,

    jij hebt toch ook wel een pech hoor..!

    ik ben wel echt heel jaloers op de ervaringen die je nu allemaal opdoet daar!

    heel veel plezier en succes nog daar!
    jij kan dat wel in je eentje!!

    dikke kus

  • 17 Februari 2009 - 17:08

    Annick:

    Hey Miek! Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje! Ik hoop dat het al beter gaat met je oog. Zo te horen hebben jullie een heerlijk weekje vakantie achter de rug! Zon, zee en strand, klinkt erg goed!! Veel succes op het schooltje en ik ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden!
    Kus Annick

  • 17 Februari 2009 - 17:27

    Carmenza:

    Dit is de laatste keer hoor miek, met dat gesukkel! Ik wil het niet meer horen...als dat ontstoken oog uit de wereld is ben jij de rest van de tijd gezond daar! :d
    Tof je ervaringen weer te lezen, lekker he zo bij het strand! Ze hadden je toch wel gewaarschuwt dat in Ghana de zee wat ruw is....;) Van die golven zal je hier in NL niet vaak meer tegenkomen!
    Enne wat betreft dat lekker maken dat jij daar met je coctail aan het strand zit....vergeven! ;)
    Ik mis je meid!
    Dikke kus

  • 17 Februari 2009 - 18:24

    Christiaan:

    Lieverd!

    Veel plezier vanaf morgen op het schooltje, hoop dat je het naar je zin krijgt!! Vind het toch maar knap van je dat je alle verleidingen in de bus heb kunnen weerstaan ;)

    Xxxx

  • 17 Februari 2009 - 18:47

    Erica:

    hoi Annemiek,

    Weer een prachtig verhaal om te lezen! Veel succes morgen bij je nieuwe werk.

    groetjes Erica

  • 18 Februari 2009 - 13:01

    Hanneke:

    Heej Meid!!

    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen!
    Het hou nie op met jou hé! Al je ziektes en nou weer een monsteroog! Hoop voor je dat het snel over is!
    Superleuk dat je weekje vakantie goed bevallen is.

    Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje! Erg leuk!

    Vond je het niet een beetje eng om alleen met de bus te reizen!Achja jij ben een sterke zelfstandige meid he!

    Hier in Suriname gaat het ook prima! Heb het erg naar mn zin!

    Veel plezier en succes bij het schooltje! Ben benieuwd hoe je het daar weer gaat hebben!

    Mis je wel beetje hoor!
    Maar gelukkig beleven we allebei een leuke tijd nu!

    xxxjes van Hanneke!

  • 18 Februari 2009 - 15:05

    Chantal:

    Hoi Nichtje,

    Sjonge jonge jonge, wat een pech zeg, met je oog !! Ik hoop dat het snel weer over is.

    En ben blij te horen dat je weekje vakantie goed bevallen is, maar wel balen van je fototoestel.

    heel veel succes daar op het schooltje, en ik mis je wel hoor miek.

    Als je terug ben, gaan we gauw wat leuks doen !!

    Groetjes vanuit Bergen op zoom !!


  • 18 Februari 2009 - 17:42

    Tim:

    Heej!

    Ik heb het maar druk met jou en Hanneke! :p Ik lees meer van jullie dan over school... Maar gelukkig is dit een stuk leuker om te lezen! :D Ik ben blij dat je even van de rijst af bent en daar met een sex on the beach op het strand ligt! veel plezier verder en ik spreek je!

    xxx
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: