Een weekje vakantie! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Een weekje vakantie! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Een weekje vakantie!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Februari 2009 | Ghana, Tamale

Hallo Allemaal!

Het laatste weekje weeshuis zit er al weer bijna op. Vorige week weer ziek geweest, door de eenzijdige voeding heb ik bloedarmoede gekregen...dus voel me heerlijk moe, duizelig en hoofdpijn. Maar heb nu weer medicijnen dus komt weer helemaal goed:)

Ik heb trouwens nog geen foto's van de nijlpaarden erop kunnen zetten maar het mapje weeshuis is weer aangevuld en de trip naar Bolgatanga en Paga staat er ook op.
http://s371.photobucket.com/albums/oo158/annemiekinghana/

Vrijdagavond was er een dans en drumvoorstelling van dove kinderen. een van de vrijwilligers had dat project opgezet om zo de dove kinderen wat ontspanning te geven en door voorstellingen te geven ze geld op te laten halen voor de dovenschool. Naar mijn idee een supergoed project en ik ben dan ook even wezen kijken. Onze gastbroertjes en zusjes mochten ook mee en voor hen was het echt een avondje uit:)
Zondag zijn we met onze gastbroertjes en zusjes naar het zwembad gegaan. Ze vonden het reuze spannend allemaal en waren helemaal vrolijk. Na wat stapelen en proppen zijn we met z'n 9en in een taxi op weg naar het zwembad gegaan:) Van te voren hebben we gevraagd of ze allemaal een zwempak of zwembroek en een handdoek hadden... "ja, dat hebben we!" Eenmaal aangekomen bleek dat ze dat dus niet hadden en dus zwommen ze in gewone kleren en droogde ze zichzelf gewoon niet af. Achja... als je maar plezier hebt. Ook hadden ze van te voren aangegeven allemaal te kunnen zwemmen. Ik had daar al zo mijn twijfels bij en die waren terecht. nadat het jongste kind ineens kopje onder ging besloten we maar in het pierenbadje te gaan zwemmen en ondertussen maar heel goed op te letten! Ze hebben echt een hele leuke middag gehad... de hele middag in de water doorgebracht en er alleen even uitgekomen om wat te eten en te drinken. En hoe druk ze waren op de heenweg.... opde terugweg zaten ze allemaal uitgeteld in de taxi:D

Deze week is dus mijn laatste weekje in het weeshuis. van het weekend is er een baby'tje overleden in het ziekenhuis. waaraan weet niemand maar wel erg sneu. waarschijnlijk aan iets onbenulligs wat met een goede en juiste behandeling prima te verhelpen is. Maarja dit is Afrika...
Ik heb het erg leuk in het weeshuis gehad maar ben blij dat ik ook nog een ander project ga doen. De kinderen zijn superlief maar met de staff is niet te werken. ze zijn niet voor rede vatbaar en de sfeer wordt er niet beter op door al het geschreeuw en het slaan. ook wij worden regelmatig gecomandeerd en dat maakt het werken gewoon minder leuk. Maar als ik terug denk aan elke keer dat ik ze uit hun slaapkamertje bevrijd heb om met ze te gaan spelen, krijg ik wel een goed gevoel... dus ik ben blij dat ik daar die kinderen toch af en toe aan het lachen heb gemaakt en heb kunnen troosten als ze dat nodig hadden. Ik zal af en toe nog wel eens een kijkje gaan nemen want ik zit hier toch nog ruim 2,5 maand.

Vrijdag vertrek ik samen met Linda naar het zuiden. Voor Linda zijn dit al weer haar laatste weekjes. We gaan via Accra naar Cape Coast om daar wat dingen te bezichtigen zoals een natuurpark en een slavenfort. Na een paar dagen gaan we nog wat verder naar het oosten en gaan we heerlijk aan het strand liggen genieten van de zon en de zee. Vanuit daar zullen we nog wat uitstapjes maken maar vooral ook even een paar dagen vakantie houden;) Daarna vertrek ik weer vanaf Cape Coast terug naar Tamale en gaat Linda naar Accra om vanuit daar naar NL te vliegen. Het zal wel gek zijn als zij weg is en ik ben ook lichtelijk jaloers dat zijn over 2 weken al heerlijk in haar eigen bedje ligt en kan genieten van al het lekkere 'gezonde' eten in Nl! Toch zou ik nu nog niet weg willen. Ik heb het onwijs naar mijn zin en vermaak me hier nog prima:) Al ben ik af en toe stiekem toch wel aan het fantaseren over hoe het is als ik weer in NL ben...

  • 04 Februari 2009 - 09:30

    Stephanie:

    Heey miek!!! ;)

    Gadsidarrie, wat eng die krokodillen... Maar wel gave foto's! Erg stoer van je! :D
    En de lieve kindjes met hun pakjes drinken, superschattig!
    Balen dat je je weer zo rot voelt, hopelijk slaan de medicijnen snel aan!!
    Gelukkig ben je blij dat je over een weekje kan gaan beginnen aan een nieuw project. Je goede werk voor de kindjes daar zit erop! Ik ben trots op je hoor! ;)Supergoed wat je allemaal voor ze hebt gedaan! Ook voor de kinderen van je gastgezien!
    Lekker dat je nu eventjes een weekje vakantie hebt! Even lekker van genieten :)
    Daarna alleen verder, maar dat red je wel! Nog even volhouden miek! Hier in NL is het allemaal erg grijs en vandaag ligt er zelfs weer een beetje sneeuw... Brrr..! :p
    Gisteren Hannneke naar Schiphol gebracht, die is nu in het warme (30graden) Suriname.

    Nou Miek, veel plezier daar! Hou je taai hè!

    Liefs, xxx Steef

  • 04 Februari 2009 - 09:31

    Bram & Daniëlle:

    Goed bezig (nog steeds/alweer;))
    Jij bent veelste goed voor deze wereld! We zijn trots op je miek! :) Voor die kinderen zal het wel een hele belevenis zijn..zwemmen..wat ze normaal niet eens hebben om te drinken..laat staan zwemmen!
    Heel veel succes en plezier verder nog als je naar het zuiden trekt, we lezen je avonturen van daar ook hier wel weer!

    Dikke kus (K)
    Bram & Daniëlle

  • 04 Februari 2009 - 10:26

    Annelot:

    Heee miek!!
    Wat maak je toch veel mee! :) Leuk dat jullie je gastbroertjes en zusjes mee hebben genomen naar het zwembad:D
    Vervelend dat je weer ziek bent, wordt maar snel beter!!
    Geniet van het laatste weekje in het weeshuis, kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel is. De kindjes zijn lief maar de staff dus niet :S Erg vervelend werken eigenlijk.
    Geniet er weer van en hoop snel weer van je te horen!!
    PS hier is het maar koud hoor :)
    Xxxx Lot.

  • 04 Februari 2009 - 10:28

    Hanneke:

    Heej Meis!!

    Ik ben nu in Suriname!!
    De tijd gaat echt snel zeg!! Lijkt me ook niet gemakkelijk dan int weeshuis, maar leuk dat je nu iets anders gaat doen!

    En ff een weekje vakantie is ook heerlijk natuurlijk! Geniet ervan!
    Wens Linda maar alvast een goede terugreis!

    xxxjes van Hanneke!

  • 04 Februari 2009 - 11:42

    Kees En Marianne:

    hoi annemiek,
    Vernomen van chr dat onze kaarten nog steeds niet aangekomen zijn,jammer maar kan gebeuren,ze waren juist zo leuk.

    Het is echt genieten om je verhalen te lezen,net alsof je bij ons op de bank aan het vertellen bent.

    We gaan langzaam weer aftellen totdat we je weer hier in zwijndrecht mogen zien.Duurt 5 maanden toch wel lang achteraf hoor.

    Hier alles oke,kees weer beter,ik ook weer aan het werk gelukkig en eindelijk.

    Nou de groetjes en hou je haaks,wij passen wel op chr hihih.


  • 04 Februari 2009 - 14:06

    Wieke:

    oow miekje, m'n zorgen om je gezondheid waren eindelijk een btje gezakt... :S

    ik ga zo je foto's kijken, leuk dat er wat beeldmateriaal is :)

    ik ben trouwens net thuis van een middagje kinderclub bij Vertizontaal. Alles is zo ongeveer nog hetzelfde, alle kids kende ik iig nog.

    dat gecommandeer op je werk lijkt me echt moeilijk om mee om te gaan. goed dat je ook nog een ander project mee gaat maken idd.

    nou, dag meis, xxx

  • 04 Februari 2009 - 19:14

    Carmenza:

    Weer een spectaculair verhaal Miek! Op naar het zuiden, ben benieuwd wat je er van vind :D Doe ze de groeten daar!
    Dikke kus voor jou!

  • 05 Februari 2009 - 08:51

    Annick:

    Hey Miek! Heftig hoor van dat babytje, helemaal erg dat niemand precies weet waarom het gestorven is... Jammer dat Linda al naar huis gaat, maar jullie hebben in ieder geval de afgelopen maanden samen kunnen beleven! Geniet iig lekker van je weekje rust en strand en doe Linda de groetjes van mij! Kus Annick

  • 06 Februari 2009 - 06:09

    M&M:

    Hoi Miekske, mooi om te lezen dat je het toch nog nar je zin hebt ondanks dat er dingen gebeuren die je graag anders ziet. Geniet nog van je 2,5 maand daar en dan inderdaad lekker je nederlandse bedje opzoeken.... veel plezier nog

    xx Marcel en Merlijn

  • 07 Februari 2009 - 21:50

    Christiaan:

    Lieverd!!

    Je bent nu lekker aan't genieten van je lange week vrij in 't zuiden! :)

    Op internet ziet Cape Coast allemaal erg mooi en indrukwekkend uit, geniet ervan!

    Xxx

  • 09 Februari 2009 - 17:47

    Carmenza:

    Smiecht, mij even smsen dat je lekker aan het lunchen bent op het strand bij Cape Coast! Hoop dat de krabben je de hele dag verveelt hebben! ;) Haha...geniet ervan meid! Kusje

  • 11 Februari 2009 - 14:10

    Flo:

    Hey miek!

    Hoe is tie? Thnx voor jullie smsje! Zal wel gek zijn zo zonder lin, maar je gaat vast nog veel leuke dingen meemaken.
    Ik ga binnenkort op sollicitatiegesprek voor een stage in Zuid Afrika, dus wie weet ga ik volgend jaar ook weer op reis! Ben benieuwd!

    Meis.. nog heel veel succes en plezier. En vond t leuk je foto's te zien!

    Dikke kus
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: