Krokodillen aaien - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Krokodillen aaien - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Krokodillen aaien

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Januari 2009 | Ghana, Tamale

Hooi!
Hier weer een update uit Ghana! Ik ben net terug van mijn trip naar Bolgatanga en Paga. En ook daarvoor nog van alles gedaan. Dinsdagavond een afscheidsfeestje van de jongen die ons rondgeleid heeft in Tamale. Woensdagochtend naar de opening van een school geweest. 3 andere vrijwilligers hebben een school gebouwd en Linda en ik hebben meegeholpen om te verven en nu was alles eindelijk af en was het tijd voor de officiele opening. Het begon 1,5 uur later dan gepland maar het was super leuk om te zien. Met veel muziek en wat dans werd de 'Chief' binnengebracht( een hele oude man in een gewaad die erg belangrijk is voor het dorpje). We werden allemaal 1000 x bedankt en er werd verteld hoe dankbaar God wel niet was. Na nog 10 speeches van ' belangrijke' mensen, het schoolkoor gehoord te hebben en nog meer naar muziek geluisterd te hebben zijn we maar gegaan. Erg leuk om te zien hoe traditioneel dit soort gelegenheden hier nog zijn.
Donderdagochtend in een overvolle trotro vertrokken naar Bolgatanga. Ik zat heerlijk klem tussen het raam en een Ghanees en was dan ook blij dat de reis maar 3 uur duurde:) Eenmaal aangekomen, ons guesthouse opgezocht en ons verbaasd over het feit dat het er super mooi uit zag terwijl het echt heel goedkoop was. Hele nette, schone kamers en een hele schone douche en een wc:D Elke keer ben ik weer blij als ik even van mijn 'gat' verlost ben;)
Vrijdagoch tend zijn we op zoek gegaan naar een taxi die ons naar Paga wilde brengen. Na heel wat onderhandeld te hebben, hadden we iemand gevonden die ons voor een goedkoop prijsje die dag overal naar toe zou brengen. Ikzelf ben een ramp in onderhandelen. Ik zie er schijnbaar niet boos genoeg uit ofzo want mijn pogingen om af te dingen mislukken vrijwel altijd. Ook de weglooptacktiek helpt niet want als ik weg loop roepen ze me nooit terug waardoor ik dus altijd met lege handen terug kom. haha Misschien moet ik een tikkeltje arroganter overkomen voortaan... ik zal er eens op gaan oefenen;)
Als eerste zouden we naar de krokodillen gaan maar alvorens die te gaan aaien kregen we een rondleiding in een klein dorpje. Een man vertelde ons wat over de geschiedenis en liet ons zien waar de vrouwen bevallen. Er is een speciale hut en als een vrouw is bevallen blijft ze daar een week samen met de baby. Andere mensen dansen dan voor haar en zo verdient ze wat geld voor de baby. na nog even meegedanst te hebben zijn we naar de krokodillen gegaan. Een soort meer waar echt heel veel krokodillen in leven. Toen we aankwamen zag ik er al een aantal op de kant liggen en in het water zwemmen. Een grote lag half op de kant en half in het water. Er werd ons verteld dat we er achter konden gaan staan. Er stond een man voor met een levende kip die hij als lokaas gebruikte om de aandacht van de krokodil daar op te vestigen in plaats van op mij. Ik met mijn grote mond zou wel als eerste gaan... heel stoer ja maar toen ik dichterbij kwam vond ik het stiekem toch wel een beetje eng. Eenmaal bij zijn staart aangekomen bewoog tie ineens! Nou ik heb me heel snel aan een jongen die erbij hoorde vastgeklampt die mij enigzins lachend vezekerde dat hij niets zal doen. " weet je dat echt heel zeker????" " ja dat weet ik zeker zei hij met een grote lach" . Nou toen durfde ik hem wel weer los te laten en ben voorzichtig over de krokodil heengestapt en hield hem vast. Met trillende handjes en een gemaakt glimlachje stond ik op de foto:D Toen ik eindelijk dacht dat ik snel weg kon zeiden ze dat ik zijn staart maar op moest tillen... dat is ook leuk voor de foto. uhhh jahoor, dat doe ik wel even.:) Ondanks dat ik het stiekem erg eng vond, vond ik het wel heel gaaf om te zien en om hem vast te houden!

Na ons krokodillenavontuur zijn we verder gereden naar een slavenkamp. Een plaats waar vroeger de slaven naartoe gebracht werden voordat ze verkocht werden. Na de gids wakker gemaakt te hebben;) heeft hij ons van alles verteld over hoe ze leefden, aten, vastgebonden werden, dansten, verkocht werden en gemarteld werden. erg indrukwekkend allemaal en ik ben blij dat ik nu leef. Als je dat soort dingen hoort dan mag ik niet klagen met mijn 'gat', koude douche en visserig eten.

Verder hebben we veel gerelaxed en zijn we nog uit eten geweest. Het was een gezellige trip!

Verder ben ik nog druk aan het werk in het weeshuis. Vandaag gaan we alle kinderen wat limonade geven omdat ze amper te drinken krijgen en we ze ook wel een keertje willen verwennen. Ik denk dat ze het wel heel lekker vinden:D

Komend weekend ga ik weer op trip, ditkeer geen krokodillen bekijken maar nijlpaarden. Ben benieuwd!

Als het goed is krijg ik vandaag mijn fototoestel dus kan ik jullie weer wat foto's laten zien. Ik zet er af en toe wat foto's bij op mijn fotosite en zal binnekort ook de krokodillenfoto erop zetten;)

Ik krijg heel af en toe wat post binnen.. echt superleuk allemaal! heel erg bedankt en ook voor alle lieve reacties die jullie blijven sturen. echt leuk om te lezen:)

xxx Annemiek

  • 19 Januari 2009 - 09:15

    Bram & Daniëlle:

    Hey Crocodile Hunter!

    Heel erg stoer van je om ze te spotten in het wild! Ik heb ook een aligatortje vastgehouden toen in Miami, maar ik denk dat jou handtasje iets groter was! :)

    Leuk om te lezen dat je je zo inzet voor die mensen en wat het allemaal voor hun betekend! You go dundee! ;)

    Heel veel succes Én plezier nog daar.

    Bram & Daniëlle

    ps. wel goed eten he!

  • 19 Januari 2009 - 09:17

    Hanneke:

    Heej lieve annemiek, jij kan ook helemaal niet arrogant zijn dat past niet bij je ;)
    Ben benieuwd naar de krokodillen foto's! Stoer van je hoor!

    Echt goed van jullie dat jullie de kindjes zo verwennen!

    Mis je wel een beetje hoor, Maar nog 2 weekjes en dan begin ik ook aan mijn avontuur!

    Liefs Hanneke!

  • 19 Januari 2009 - 09:29

    Wieke:

    krokodillenpestertje :P !!!

  • 19 Januari 2009 - 10:17

    Christiaan:

    Lieverd!!

    Super gaaf dat krokodillen avontuur van je!! mag je nog een keertje demonstreren in blijdorp als je terug bent :D
    Zou ook leuk zijn voor in een fotolijstje als je de staart van dat nijlpaard pakt ;)
    Super lief al die dingen die jullie doen met die kids, denk dat ze nog vaak terugdenken aan jullie als je over een paar weekjes daar weg gaat :)

    Veel Liefss Xxx

  • 19 Januari 2009 - 14:03

    Carmenza:

    Wat was ik blij toen ik een mail in mijn inbox zag met: Er is een nieuw bericht geplaats door Annemiek, dat krokodillen-aai vond ik toch wat spannend... ;) Maar wat tof Miek, ik ben erg benieuwd naar je foto's! Heb je kaart gisteren ontvangen, super leuk!

    Je bent goed bezig, heel stoer van je! :D

    Kus Menza

  • 19 Januari 2009 - 15:46

    Sander P:

    he wat onwijs leuke verhalen schrijf jij:P
    ben nooit zo van het verhaaltjes lezen:P
    maar jouw verhalen blijven me boeien!
    komt misschien door de pakkende titels:P

    maar tof dat je je daar zo goed vermaakt!
    veel plezier daar nog:)

    liefs sander

  • 21 Januari 2009 - 14:14

    Chantal :

    hai nichtje,

    wat gaaf zeg !! dat je die krokodillen heb kunnen aaien :) ik zie je ook al helemaal staan toen tie bewoog :D

    ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar !!

    geniet nog maar van je weekjes daar, en verwen de kinderen maar goed daar :D

    Tot snel weer en ik kijk uit naar je fotootjes :)

    xje Chantal

  • 22 Januari 2009 - 16:13

    Eline:

    wo durf jij een krokeldil ann te raken? zuper eng joh.

    xxx eline

  • 25 Januari 2009 - 08:18

    Maurice:

    Beeje late reactie, maar je hebt wel lef Annemiek. Zou het niet durven ! Ik vertrouw die beesten voor geen meter, het is zeg maar geen Binky.

  • 25 Januari 2009 - 09:59

    Wim Wijn:

    Hoi Annemiek,
    Leuke verhaal en tof om mee te maken zeg. Ik ben met mijn gedachte weer helemaal in Ghana.
    Die krokodillen waren toch tam, volgens Carmenza. Helamaal niet gevaarlijk hor. Die limonade zullen ze wel lussen. Gooi er een ijklontje bij!
    Geniet ervan en werk ze.
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: