Weekendje Techiman - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Weekendje Techiman - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Weekendje Techiman

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 December 2008 | Ghana, Tamale

Hallo Allemaal!

Helaas was het twee daagjes 'light off' (gewoon geen stroom in Tamale) Dus kon ik niet op het internet. net nu ik zo veel te vertellen heb;)

Vrijdag ging ik samen met 6 andere vrijwilligers naar techiman, een plaats die wat zuidelijker ligt. Toen we opweg waren naar de taxi werden we helaas overvallen door twee kerels. Mijn portemonee met geld, telefoon en fotocamera was ik daardoor helaas kwijt. Gelukkig mankeer ik zelf niets dus wat dat betreft hadden we geluk! Maar jullie kunnen mij dus niet meer bereiken op mijn NL nummer. Smsen en bellen kan alleen nog naar mijn ghanese nummer foto's kan ik voorlopig even niet meer maken. Beetje balen.

Gelukkig konden de andere vrijwilligers het geld voorschieten zodat we om 5 uur in een overvolle bus richting Kintampo vertrokken. Daar zijn we uitgestapt om naar enkele watervallen te kijken. Daarna door naar techiman waar we een hotel geboekt hadden. Een kamer met douche en wc:) echt onwijs luxe voor ons dus wij waren helemaal happy!
De volgende dag zijn we naar het hand in hand project gegaan. Een project waar verstandelijk gehandicapte kinderen verblijven en leren hoe ze sieraden moeten maken of moeten weven bijvoorbeeld. Echt onwijs mooi om te zien hoe die kinderen daar opgevangen worden. Wel erg triets als je een kindje zonder armen en benen ziet liggen... weinig toekomst voor zo'n kindje in ghana denk ik.

Daarna zijn we verder gereden naar the Monkey Sanctuary. We hadden een taxichauffeur geregeld die ons hele dag rond zou rijden. dat betekende wel dat we met z'n 7en +taxichauffeur in de auto moesten. dus 1 voorin, 4 op de achterbank en 2 in de achterbak:) past best! Op een gegeven moment werden we aangehouden door de politie. " ja het is verboden om mensen te vervoeren in de achterbak... dus we moeten ze arresteren" . Uhm... pardon??? Met een grote grijns gaf hij aan dat ze toch echt mee moesten. Oeps... dat was niet de bedoeling. Dus wij wat geld geven en na een bedrag van ongeveer 3,5 euro was hij tevreden. Hij wilde eigenlijk toch wel een meisje mee nemen maar goed, we mochten dan wel doorrijden. vieze corrupte polite hier!

Aangekomen bij de apen hebben we heerlijk gewandeld in het bos. vooral in het dorpje waren veel apen die erg blij waren dat wij bananen voor ze hadden.:)

Als laatste zijn we naar een soort groeven gegaan waar we op hoge rotsen hebben geklommen. Ik had echt zo'n leeuwenkoning gevoel en het uitzicht was prachtig! Dan ervaar je echt dat je in Afrika bent.
Je ervaart dit helaas ook als je twee kindjes op een vuilnisbuilt met een doos ziet spelen... Maak er een filmpje van en zet er een gironummer bij en het kan zo als reclamespotje op tv.

Zondagochtend zijn we weer terug gereden... moe maar voldaan:)

Zondag zijn linda en ik meteen naar politiebureau gegaan om aangifte te doen. Er werd meer met ons geflirt dan wat anders maar we moesten de volgende dag maar terug komen om wat mannen te identificeren. En helaas geen glazen wand hier, we stonden zondag al meteen oog in oog met de criminelen die in voorarrest zaten.
gelukkig hebben we maandag duidelijk kunnen maken dat we ze waarschijnlijk niet meer herkennen want in mijn ogen lijken alle donkere mensen op elkaar. Dus na een verklaring afgegeven te hebben en een politie agent omgekocht te hebben kregen we een mooi papiertje wat we kunnen gebruiken voor onze verzekering!

Vandaag zijn we begonnen in het weeshuis... erg armoedig en triest om te zien... maar aangezien dit verhaal alweer erg lang is komt dat wel weer in mijn volgend verhaal!

xxxx Annemiek

  • 16 December 2008 - 14:38

    Wieke:

    aaa Miek, echt heel erg balen van je spulletjes!!
    en je mooie camera..

    ik had je van het weekend gesmst, naar je Nederlandse nr. meot ik niet meer doen dus.

    het aangifteverhaal doet me natuurlijk aan Suriname denken.

    gelukkig heb je ondanks de ellende indrukwekkende dingen gezien. ik ga nu je foto's eens goed bekijken.


  • 16 December 2008 - 14:44

    Wieke:

    smakelijk avondeten voor strakjes trouwens.
    ik zou zo mee kunnen eten met de rijst met ei ;)

    drinken ze daar ook koeienbloed, net zoals bij groeten uit de rimboe hahaa?

  • 16 December 2008 - 14:54

    Eline:

    toen ik dat bericht hoorden schrok ik mij rot. gewoon met de taxi en dan.............. overvallen. echt eng als ik er aan denk. maar volgens mij heb ik nog steeds een tante die annemiek heet dus heeeeeeeel veel kusjesxxxxxxxxxx van je lieve nichtje eline

  • 16 December 2008 - 19:09

    Carmenza:

    Jezus, dat is niet niks joh! Die dachen, die blanken hebben wel wat in huis joh! Maar fijn dat je zelf niets mankeerd..erg sonde van je spullen alleen!

    Fijn dat je weekend zo leuk was, ik ben erg benieuwd hoe het in het weeshuis is....

    Dikke kus menza

  • 16 December 2008 - 19:14

    Annick:

    Hey Miek! Het is voor nu toch wel fijn dat je daar samen met Linda zit, kun je tenminste samen naar de politie enz... echt zonde van de spullen. De verhalen verder zijn erg mooi! hetl ijkt me echt super om echt in zo'n 'leeuwenkoning' landschap te staan en echte aapjes te zien. Ik ben benieuwd naar de verhalen van het weeshuis! Pas goed op jezelf! Kus Annick

  • 16 December 2008 - 19:42

    Annelot:

    Hee meid!
    Dat is wel even schrikken ja, overvallen worden! Gelukkig gaat het verder goed met jullie :)
    Beter jullie spullen dan jullie !!
    Fijn dat je het verder nog steeds naar je zin hebt!
    Kus Annelot.

  • 17 December 2008 - 10:56

    Bram & Daniëlle:

    Hey Miekske!

    Zo te horen heb je het prima naar je zin en je doet er nogal nuchter onder dat je beroofd was! Viel de situatie echt mee of hebben wij er een verkeerd beeld van met messen en wapens enzo? Maar wel balen zeg dat je nu die spullen kwijt bent! Maar gelukkig maakte de LionKing vieuw het allemaal weer goed voor die trip!

    Kus
    Bram & Daniëlle

  • 17 December 2008 - 11:44

    Maurice:

    je hebt goed gehandeld door mee te werken, die spullen zijn het niet waard. Waarschijnlijk krijg je nog een groot deel vergoed van de verzekering. Gelukkig kon je het mooie ervaringen van je afzetten, doe je voorzichtig schone zus !!

    Groetjes Maurice

  • 17 December 2008 - 16:00

    Erica:

    Ha Annemiek,

    Wat heb je in korte tijd al veel mee gemaakt. Vervelende dingen, maar gelukkig ook veel mooie dingen. Hou je taai. We denken aan je.

  • 17 December 2008 - 18:01

    Han & Flo:

    Hee lieve lin en miek, wat een bijzonder weekend hebben jullie gehad. Super balen van die beroving maar fijn dat jullie lieve vriendinnen hebben en t weekend er niet door hebben laten verpesten!

    Hier in Nl verder alles oke, kutweer maar leuke mannen :P We hebben net samen gegeten in Floors kamer. Verder gaat t z'n gangetje maar we missen jullie wel hoor!

    Nog super veel plezier lieve girls en we blijven jullie volgen.

    Dikke kus

    Han & Flo

  • 18 December 2008 - 20:46

    Hanneke:

    Heej Meissie!!

    Echt heftig nog maar net daar en nu al overvallen! Jammer van je pas nieuwe fototoestel!
    Wel fijn dat je trip zo leuk was.
    Niet stiekem een aapje meegenomen ;)

    Benieuwd naar het weeshuis!
    Kus Hanneke!

  • 20 December 2008 - 10:22

    Milou:

    hi tante annemiek,

    die bananen zijn nu van de aapen. heb je dan geen ander fruit?

    xxxmilou :-)

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: