Huisarrest - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Huisarrest - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Huisarrest

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 December 2008 | Ghana, Tamale

Hallo Allemaal!

het vorige bericht was eigenlijk voor 6 december bedoeld maar toen deed de site het helaas niet dus vandaar twee berichtjes achter elkaar.

De afgelopen dagen hadden we 'huisarrest'. We moesten binnen blijven vanwege de verkiezingen. leuk om ons gastgezin wat beter te leren kennen maar soms ook een beetje saai. ons gastgezin heeft veel kinderen. of ze ook allemaal van onze gastmoeder zijn is niet helemaal bekend maar er loopt van alles rond. de kinderen vinden het leuk om te kletsen of spelletjes met ons te spelen. ze zijn al wat ouders dus vooral de puberende meisjes vinden alles prachtig aan ons. ze doen ook werkelijk alles voor ons. ze halen water, doen de deur open en brengen ons eten. erg lief maar soms wel ongemakkelijk.
Onze broers probeerde ons al half te koppelen totdat hij mijn ring zag. Oh you are married?? uhm... jahoor voor jou wel. dus bij deze ben ik getrouwd. scheelt me weer heel veel koppelpogingen denk ik zo.

Het eten is best goed al ben ik het al wel een beetje beu. elke ochtend krijgen we wit droog brood en thee. Niet eens zo vies maar het begint nu al te vervelen. dus wat speculaas gekocht (jaja dat hebben ze hier:)) en wat jam om zo het brood een beetje smaak te geven.
middageten krijgen we niet en 's avonds krijgen we meestal rijst met een rood sausje. best te doen. Al kregen we maandag Fufu. Niet mijn favoriete maaltijd en helemaal niet als in het midden van de soep een soort vetbal ligt. wij dus daar maar netjes omheen gegeten en toen we genoeg hadden het terug gegeven aan onze gastmoeder. haar eerste reactie was " YOU DID NOT EAT THE MEAT!" uhhhh no, it was to spicy (beetje lullig om te zeggen dat we het te vies eruit vonden zien om het aan te raken, laat staan op te eten). Maar daar nam ze geen genoegen mee. na nog 10 x gezegd te hebben dat we het vlees niet op hadden deden wij mar alsof we debiel waren en zeiden we oke bye bye have a nice evening. haha oeps

gister was hier het offerfeest voor de moslims. dat betekend dus dieren slachten en veel eten. dus nadat we om 8 uur ontbeten hadden kwamen ze om 10 uur met een vol bord rijst... pff ik moest niet aan rijst denken. maarja wij toch maar wat geten.. vooral het vlees! dus volgepropt als we waren maar de rest van de middag uitgebuikt onder onze ventilator.
Ze zien ons nou als meiden die nooit wat eten haha. maarja het eten wat wij laten staan is hun avondmaal dus ik vind het niet zo erg om weinig te eten... dan hebben zij ook nog wat.wel zo aardig toch?;)

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest waar twee andere vrijwilligers gaan werken. erg leuk om een keer te zien. erg armoedig maar ik had het erger verwacht. schoon en steriel is het niet dus je moet hier vooral niet ziek worden. ik zag op de afdeling van de bloedbank dat ze buisjes met bloed gewoon open laten stan in een hok van 45 graden ofzo.. al het stof kan erin waaien of bacterien kunnen erin kruipen... bleeh.

Morgen gaan we bij het ' disable project' kijken. Linda en ik gaan daar waarschijnlijk eerste paar weekjes werken omdat het weeshuis vol zit... ben benieuwd.
vrijdagochtend gaan we om 4 uur al weg, we gaan op trip met nog wat andere vrijwilligers. Naar techiman. Een plaatsje iets meer nar het zuiden wat erg mooi schijnt te zijn en waar ook iets met apen is. heb ik erg veel zin in!

Tot nu toe vermaak ik me nog steeds prima al fantaseren we nu al mover hollands eten...nu al, we zitten hier pas een week haha... dat wordt nog wat. dus pakketjes met holland eten zijn altijd welkom:D haha

Ik hoorde dat het in nederland erg koud, vies en regenachtig is... balen voor jullie, ik zal aan jullie denken in het zonnetje.

Veel liefs Annemiek


  • 10 December 2008 - 17:56

    Stephanie:

    Heey Miek,

    Wat een goede verhalen allemaal, behalve over het eten dan. Wat dat betreft ben ik niet jaloers op je :p haha...
    Maar ik ben wel heel benieuwd hoe t er daar uitziet. Ik wacht in spanning de eerste foto's af ;) Veel succes met het 'disable project' ben benieuwd wat het inhoud. En héél veel plezier met je trip naar Techiman!
    Ben blij om te horen dat je t zo naar je zin hebt! :D

    Dikke KUS en knuffel uit het koude en grijze Holland.

    Xxx Steef

  • 10 December 2008 - 18:04

    Carmenza:

    Die laatste zin maakt het verhaal dan wel weer mooi af he miekerd ;): "Ik hoorde dat het in nederland erg koud, vies en regenachtig is... balen voor jullie, ik zal aan jullie denken in het zonnetje." Weet je wel niet hoe lekker dat is? Elke dag als een bezopen kat op je werk aankomen met je haren overeind van de storm, en je schoenen onder de modder? Heerlijk vind ik dat! ;)

    Meid je geniet met volle tuigen hoor ik wel, ik geniet weer erg van al je belevingen! Je verhalen zijn leuk om te lezen.

    Het lijkt alweer of je eeuwen wegbent, moet je nagaan hoe lang die 5 maanden voor mij nog gaan duren! Auw! Maar geniet er van wereldreiziger, dit pakt niemand meer van je af!

    Hele dikke kus,
    Menza

  • 10 December 2008 - 18:05

    Carmenza:

    Oh en niet te vergeten, die 5 lagen kleren over elkaar heen! Zit zo lekker soepel, je mist wat hier miek ;)

  • 10 December 2008 - 18:52

    Chantal :

    hoi nichtje,

    leuk om je verhaaltjes weer te lezen !! ben blij dat je het zo naar je zin hebt, het is natuurlijk altijd afwachten.
    geniet van het eten daar :P en jah over dat zonnetje, dat is natuurlijk weer minder voor ons, want had heeeeel graag lekker in de zon gelegen nu. het is echt niks, super koud :( maar jah niks aan te doen.

    maar goed veel plezier met wat je allemaal nog ga doen deze week !!

    en ik blijf je natuurlijk weer volgen met je verhaaltjes !!

    Dikke Kus Van Ons

  • 10 December 2008 - 19:05

    Annick:

    Hey Miek! Ik ben blij dat de verkiezingen rustig verlopen zijn. Het is wel apart dat je zo veel moet eten!! Ik heb het idee dat je weinig keus hebt en het toch allemaal zal moeten proberen. Het zal wel heel fijn zijn dat je gewoon speculaas en dat soort dingen kan kopen, heb je in ieder geval nog een beetje een Nederlands gevoel. Hier is het inderdaad erg slecht weer, dus geniet maar van het zonnetje! Groejes aan Linda! Kus Annick

  • 10 December 2008 - 19:27

    Maurice:

    he schone zus,

    Kun je toch niet maken om die lekker bal gehakt te laten liggen :-) volgende keer netjes opeten !!!

    Tja hier in het koude Breda mis je afgezien van ons :-) niks

    Net als Stephanie ben ik erg benieuwd naar wat beeldmateriaal, vooral als zo'n afrikaan met een koelkast op z'n hoofd rond loopt !!

    He veel plezier, sterkte en een leerzame tijd. En ik lees je de volgende keer wel weer.

    Groetjes Maurice


  • 10 December 2008 - 19:39

    Wiek:

    Miek! lees net je krabbel en er stroomt een nieuw verhaal door de lucht m'n pc binnen ;)

    ooh ooh ik zie helemaal voor me hoe jullie met dat eten omgaan. pff zou wat voor mij zijn zeg.

    Kon ik je maar wat peejuhstaaamp sturen, dat heb ik op.

    Hier vandaag ook zon hoor, nog in hardgelopen, maar wel met handschoenen wannt maar paar graden boven 0.

    let op jezelf en je spulletjes en Lin.

    fijn weekend met de trip!

  • 10 December 2008 - 19:58

    Annelot:

    Hee Miek,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Jammer dat het eten niet zo lekker is!
    Hoop dat jullie leuk project krijgen :)
    Kus lot

  • 10 December 2008 - 20:59

    Kees En Marianne:

    Hoi Annemiek,
    We lezen met veel plezier
    je belevenissen daar in Ghana.

    Jij ook gefeliciteerd met de verjaardag van je vader al ben je ver weg.
    jaja onze chr vertelt nog wel eens wat,hihihi.

    Hier is het smorgens flink krabben van de auto,maar dan denk ik maar wat heeft Annemiek weer een mazzel.

    Nou meid veel plezier nog en hier ook alles ok,Chr heeft het razenddruk door de exta lesuren die hij moet volgen,dus lange dagen voor hem.

    Groet uit het koude Zwijncity van ons.

    Kees en Marianne

  • 12 December 2008 - 10:42

    Evie:

    oh geweldig om je verhalen te lezen. echt heerlijk. k geniet met je mee, maar ben ook jaloers hoor!! hihi doe je echt goed. blijf zo door gaan want t is leuk om je verhalen te lezen. en succes met je emmertje.... haha poep ze!! haha

    groetjes evie

  • 13 December 2008 - 19:26

    Christiaan:

    Leuk je foto's!! ben benieuwd hoe je tripje nog was!
    Xx

  • 14 December 2008 - 10:48

    Flo:

    Hee miek, volgens mij zitten jullie nu ergens bij apen en waarschijnlijk ook genoeg andere beesten.. Heb je daar ook kakkerlakken in huis net zoals bij ons? Enne.. til af en toe je koffer op om te checken of er geen dode hagedis onder zit he ;) Geniet ervan meid!
    Liefs X floor

  • 18 December 2008 - 20:49

    Hanneke:

    Heej Meis!

    Lekker eten joh, krijg er zo zin in ;)
    Wel leuk om wat foto's te zien :)
    je maakt echt al superveel mee echt tof!
    Kleine avonturist!

    Veel plezier

    xxxjes!!
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 146445

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: