Reizen, reizen, reizen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Reizen, reizen, reizen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Reizen, reizen, reizen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 December 2008 | Ghana, Tamale

Hallo Allemaal

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen... ik ben pas 2 dagen weg en nu al heeel veel te vertellen.
Dinsdagochtend vroeg vertrokken vanaf schiphol. Hoewel ik onwijs opzag tegen het afscheid nemen ging het op een enkel traantje na erg goed. De vlucht van Amsterdam naar Frankfurt ging erg snel. ook het wachten daar viel me alles mee. De tweede vlucht was super luxe. we hadden tv schermpjes in de stoelen, veel eten en zelfs een trap in het vliegtuig:) haha
Dat was ook gelijk onze laatste luxe want nu is daar weinig meer van over.
We moesten ene tussenstop maken in Nigeria en daar hadden een paar malloten bedacht om uit te stappen terwijl ze naar Ghana moesten. dus wat vertraging opgelopen.

Eenmaal aangekomen stond Alex netjes te wachten op ons:) erg fijn. Toen we rond half 11 bij hem waren werd ons verteld dat we de volgende ochtend om 6 uur weg moesten voor de bus naar Tamale. Gelukkig waren de andere vrijwilligers zo lief om wat drinken voor ons te kopen dus met wat water op zak de volgende ochtend om 6 uur naar het busstation. eten kregen we helaas niet en aangezien we geen geld hadden konden we ook niets kopen. Dus we waren erg blij met de meegenomen koekjes van thuis en af en toe een droge boterham van de andere vrijwilligers:)

De busreis was goed te doen. het merendeel van de weg was verhard en voor de stukken waarbij dat niet was... lang leve de reispilletjes:)

de tussenstops waren... apart. eerste super netjes met wc's... de tweede was al wat vreemder. Ik en Linda wilden naar de wc... wij netjes betalen en liepen het gebouwtje binnen. Het was een gootje waar alle vrouwen gewoon naast elkaar boven hingen. we moesten super nodig dus we probeerden erg ons lach in te houden en toch maar te plassen. maar elke keer als ik Linda naast me hoorde giechelen schoot ik hoor weer in de lach haha.
de derde stop was weer wat primitiever. Het was deze keer in de open lucht en je zat niet naast elkaar maar in een soort vierkantje. dus wij met 5 Nederlandse meiden over onze schaamte heengezet en gezellig samen geplast:)

Om half 1 kwamen we eindelijk aan. Mutella kwam ons netjes ophalen en bracht onze bagage naar de auto. omdat we niet met z'n allen in de taxi pasten, was de vraag of ik achterop de brommer bij hem wilde. Prima, dus achterop bij Mutella richting het Guesthouse.

Dat ziet er prima uit. twee bedden, douche en een wc. Erg warm wel maar ik rond 2 uur denk toch in slaap gevallen. Om half 8 zaten we al weer aan het ontbijt, dus echt tijd om bij te komen heb ik nog niet gehad.

Het is moeilijk te beschrijven hoe het er hier allemaal uit ziet. Ik ben niet echt verbaasd over de dingen die ik zie maar dat komt misschien ook wel door mijn eerdere reis naar Suriname. Het is alleen stukke armer hier en je ziet veel kinderen hard werken. Alles, maar dan ook letterlijk alles wordt op straat verkocht. van banken, bedden, koelkasten, eten, kleding etc. Vrouwen (en soms ook mannen) lopen met de meest bizarre dingen op hun hoofd. hele gasflessen zie je ze soms dragen. Maar ook veel water en eten. Het water drink je hier uit zakjes... het smaakt soms erg vies maar ik drink het toch maar... het zal vast wel wennen.

Ik kan nog uren doorschrijven maar dat zal ik jullie maar niet aandoen. Ik heb het in ieder geval super naar me zin. Nog geen heimwee en voel me eigenlijk prima op mijn gemak. Ik heb al aardig wat van de stad gezien nu en vanavond ga ik uit eten met andere vrijwilligers.

Zodra ik weer de tijd heb zal ik eens gaan uitzoeken hoe ik foto's erop moet zetten hier.

xxx Annemiek

  • 04 December 2008 - 16:02

    Flo:

    Hee miek,

    wat leuk dat je al zoveel hebt meegemaakt. Geniet er verder nog van en veel succes en plezier straks in jullie gastgezin.
    Liefs, flo

  • 04 December 2008 - 16:06

    Hanneke:

    Heej Meid!!

    Ben blij om wat van je te horen! Je bent gelukkig goed aangekomen :) En het gaat goed met je!
    Al heel wat plasavonturen gehad zo te lezen haha, ik zou ook heel hard moeten lachen denk ik!
    Veel plezier en ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal!!
    Groetjes aan Linda!

    xxxjes Hanneke!

  • 04 December 2008 - 16:10

    Erica:

    hoi Annemiek,

    Leuk om je verslag te lezen! Wat een wereld van verschil met hier. Veel plezier en succes met alles.

    groetjes Sjaak, Erica en Milou

  • 04 December 2008 - 16:14

    Christiaan:

    Annemiek!!
    Super fijn dat je het zo naar je zin heb.. veel plezier en succes nog met je eerste ervaringen allemaal in Tamale!!

    Xxx

  • 04 December 2008 - 16:20

    Hanne:

    hey miek,

    wat leuk om je verhaal te lezen.. het is echt allemaal heel erg primitief, maar dat lijkt me toch ook wel iets hebben... wat zul jij nederland straks weer waarderen.. (of juist niet) :P

    heel veel succes met alle nieuwe indrukken en geniet van je tijd daar!!

    dikke kus

  • 04 December 2008 - 16:23

    Maurice:

    Mooi verslag, vooral die wc avonturen :-)

    Ik hoop dat het lukt met die fotoos want ik ben erg benieuwd

    Hou je taai !
    Groetjes Maurice

  • 04 December 2008 - 16:41

    Rianne:

    hai Miek

    Wat fijn dat de eerste dagen al zo goed zijn bevallen. Was erg benieuwd naar de eerste indrukken...laat de foto's maar komen! Veel plezier en tot heel snel horens weer!

    x

  • 04 December 2008 - 16:52

    Wieke:

    jippie, eerste berichtje :)
    goed te horen dat je je best goed voelt al zo snel! houwezo!

  • 04 December 2008 - 17:13

    Eline:

    he echt gaaf jo. ik wou dat ik daar was. ik ben nog nooit vedder dan Europa geweest. veel plezier. en niet ziek worden he!

    groeten van eline

  • 04 December 2008 - 17:29

    Annick:

    Hey miek! Klinkt allemaal al erg spannend! Van die toiletten ben ik nu al onder de indruk :) Wat een gedoe! Geniet van het zonnetje daar en veel plezier met het kennis maken met nieuwe mensen, want dat is natuurlijk ook erg leuk. Nog bedankt voor het smsje op mijn verjaardag en geniet er van samen met Linda!
    Kus Annick

  • 04 December 2008 - 18:24

    Stephanie:

    Heey Miek,

    Er goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Weer een wereld van verschil natuurlijk, maar gelukkig heb je t nu al naar je zin! Houden zo!
    Kan me voorstellen dat je hebt gelachen om je plasavonturen, ik moet al lachen als ik t lees. Pas goed op jezelf en veel plezier hè!!

    Dikke KUS! xxx

  • 04 December 2008 - 18:28

    Carmenza:

    Blafano! Nou klinkt al super, en je bent er pas 2 dagen! Moet je nagaan wat je de komende 5 maanden allemaal gaat beleven. Ik ben blij te horen dat je het naar je zin hebt, en geen heimwee hebt! Houden zo, en anders lees je het gedicht nog maar is ;)! Ik ben trots op je, super stoer dat je dit gaat doen weer!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal, en foto's uiteraard! Want die zul je ook al wel veel hebben...na 2 dagen ;)!
    Doei meid,
    xxx Carmena

  • 04 December 2008 - 18:58

    Milou:

    hoooooooooi!
    tante annemiek
    ik heb in de klas over gana vertelt
    fijnen tijd daar

    xxxxxx milou


  • 04 December 2008 - 19:09

    Jeannet & Gordon:

    Hoi Zusje,

    Nou, dat plassen naast elkaar zou iets voor mij zijn. hihi
    We zijn blij dat je het naar je zin hebt en zijn erg benieuwd naar de eerste foto`s.

  • 04 December 2008 - 20:16

    Nanda:

    HOI, We zijn weer helemaal bij gelezen. Ook blij dat je goed bent aangekomen. Leuk het zo mee te beleven ik voel me een beetje ervaringsdeskundig met zo'n site. Een mooie tijd! Nanda.

  • 04 December 2008 - 20:31

    Marleen:

    haai Annemiek!!

    Wat leuk dat je, je belevenissen op je blog zet! Ik hoop dat je het hartstikke leuk hebt!
    Veel plezier!
    Liefs marleen

  • 04 December 2008 - 21:27

    Pa:

    Hoi!!!!
    Alles is relatief....Zelfs plassen, hahahaha
    Fijn dat je je goed voelt. Ongetwijfeld zul je een leuke tijd hebben. Geniet ervan!
    Groet en xxx, Pa

  • 04 December 2008 - 22:00

    Maurice H.:

    Hey Miek!

    Leuk om alles zo weer te lezen, een nieuw avontuur na Suriname ;) Veel plezier en succes daar en zal je verhalen natuurlijk blijven volgen!

    groeten Maurice

  • 05 December 2008 - 16:09

    Chantal :

    Hoi Annemiek,

    We zijn blij dat je goed ben aangekomen !!
    De reis viel gelukkig wel mee zo te lezen.
    We wachten vol spanning op de foto's.

    Veel plezier en succes daar in Ghana !!!

    Groetjes Chantal En De Rest Van De Familie.

  • 05 December 2008 - 19:35

    Evie:

    ooooh kei leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. mijn buik gaat er van kriebelen, reis kriebels!!! kei veel plezier en ik kijk uit naar je foto's.

    groetjes evie

  • 06 December 2008 - 10:30

    Marilisa:

    Hoi Miek.
    Wat ontzettend leuk om iets van je te horen! Die eerste indrukken klinken allemaal wel heel erg leuk! En aan dat primitieve zul je wel wennen, toch ;)??
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal!
    Heel veel succes en plezier daar! Zet em op!
    xx Marilisa

  • 06 December 2008 - 16:57

    Saar:

    Hee miek,

    Fijn om te lezen dat je je al een beetje op je gemak voelt!Maar je bent inmiddels al een ervaren reiziger! Ben wel benieuwd naar de foto's!\

    Veel plezier nog!

    Kus saar

  • 07 December 2008 - 11:56

    Leentje:

    Dag annemiek, wat een mooi verhaal! heel veel plezier, ik ben jaloers!

    Mijn vader is voor zn werk in suriname geweest,ook naar het kinderhuis geweest zag er goed uit.er zit een nieuwe speeltuin in en er is een nieuw leslokaal boven..

    Ik hoop nog is terug te gaan maar eerst 4jan beginnen met mijn nieuwe baan bij kids at home.

    Geniet van je mooie reis en het werken!
    xleen


  • 08 December 2008 - 09:42

    Cocky:

    Hoi Annemiek, Fijn dat het goed gaat. Ik blijf je volgen op deze site. Geniet van alles, liefs Cocky.

  • 08 December 2008 - 10:05

    Iris:

    eej Annemiek!

    Fijn, dat je veilig bent aangekomen. Zo te horen redt jij het daar wel, komt helemaaal goed!
    Heel veel plezier nog en ik weet zker dat je daar een tijd hebt, die je nooit meer zal vergeten!

    Succes!

    Liefss Iris

  • 08 December 2008 - 22:13

    Ilse:

    Hallo Annemiek,

    Leuk, leuk, leuk om die verhalen aan de andere kant van de wereld te horen!
    Veel plezier en werkse!

    Groetjes, Ilse

  • 10 December 2008 - 16:53

    Omafrietje:

    gelukkig goed aangekomen.Wou dat het hier ook lekker weer was. Nou geniet er maar van en zorg goed voor jezelf he xxxxxxx
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: