Bezoek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Hier weer eens een berichtje uit het warme Suriname. Het is weer ene tijdje geleden en heb ondertussen van alles gedaan. Het belangrijkste is natuurlijk nat Maurice er nu is! Super om hem weer te zien na bijna 3 maanden.

Ik zal eerst is ff vertellen wta ik vorige weken allemaal heb uitgesppokt. Het leukste was toch wel de WARME DOUCHE!!! Ik heb sinds 2,5 maand weer eens fatsoenlijk kunnen douchen onder een heerlijke warme douche. We gingen voor Sarahs verjaardag naar de Thermen. We kwamen aan en ons werd even kort uitgelegd wat de bedoeling was. “hier is de kleedkamer met warme douche waar u zich even kunt afpsoelen en daarna kunt u hier gaan zwemmen” Ho h oho dachten wij… niets even afspoelen… gewoon een uur onder staan! Haha. Nee we hebben het best beschaafd gehouden en niet al het warme water opgemaakt. Ook zijn we nog heerlijk gemasseerd en hebben we in het Turks stoombad even gerelaxed. Het was een leuk dagje:)

Met stage ben ik naar een musical geweest die door kinderen werd gespeeld. 20 kinderen mochten mee dus wij met 4 stagiaires mee want ik wilde het ook wel zien. Het ging over de verschillen tussen Nederland en Suriname dus dat was wel grappig. Soms verstond ik er geen bal van maar het meeste was Nederlands zodat ik het ook kon volgen. De kinderen zaten met open mond te kijken dus het was een geslaagde voorstelling.

Op zaterdag 21 april waren we uitgenodigd voor een Surinaams feest. De tante van Ruth Jacot werd 70 en Floor had Ruth Jacot van de winter een keer ontmoet en toen waren we allemaal uitgenodigd. De hele familie was uit Nederland overgevlogen dus het was een grote happening. Wel raar om naar een verjaardag te gaan als je helemaal niemand kent en je de enige bent die blank bent. Het begon met een kerkdienst en daarna was het feest. Met natuurlijk heel veel eten en dansen. Ze vonden het helemaal geweldig dat wij ook mee dansten en ik heb met iedereen een beetje zitten kletsen. Het grappige was dat er hele oude mensen waren waarvan ik dacht jij kan niet lopen, die gingen helemaal los op de dansvloer. De gewoonte was wel dat je maar 1 of 2 liedjes gaat dansen en dan gaat iedereen naar buiten om af te koelen en bij te komen. Heel maf om te zien dta dan ineens iedereen weer weg is.
Het was een gezellige avond en het was leuk om zo iets eens mee te maken.

De dag erna was Floor jarig. Ze kreeg van ons ontbijt op bed en natuurlijk cadeautjes. Ook hebben we heerlijke taartjes gegeten en ’s middags zijn we lekker gaan zwemmen. Ik moest natuurlijk wel weer even bijbruinen voordat het bezoek komt:)

Ook zijn ik en Sarah naar een geweldige supermarkt geweest. Ze hebben er allemaal Nederlandse producten. Haha we keken onze ogen uit en bij alles wat we zagen was het van woooow ze hebben dit of dat (helemala niets spoeciaals hoor, dan ging het gewoon over gekleurde hagelslag of spinazie uit de diepvries, maar toch :) )

Ik heb trouwens ook de doos met spullen opgehaald. Hij zat echt onwijs vol en aangezien ik niet wist wat er allemaal in zat vond ik het super om alles te bekijken. Iedereen die er iets in heeft gedaan super bedankt! Ik weet zeker dat de kinderen er blij mee zullen zijn en zodra ik de mogelijkheid heb op stage neem ik wat spullen mee om de kinderen blij te maken.

Het enige niet leuke nieuws de afgelopen periode was dat mijn hond Boyke is overleden. Het is heel vreemd om zoiets mee te maken als je hier zit. Ondanks dat mijn ouders me zo goed mogelijk op de hoogte probeerden te houden kwam het toch nog een beetje onverwacht. Beetje balen is dat ik geen afscheid heb kunnen nemen en dat als ik thuis ben dat hij er niet meer is. Maar goed life goes on!

Nou dat was mijn afgelopen tijd wel zo’n beetje. Met Maurice ben ik van alles aan het doen, we zijn op jeepsafari geweest voor zijn verjaardag nog en we gan vanavond in een hotel slapen (met warme douche :p) ook gaan we volgende week 3 dagen naar het binnenland dus we hebben nog genoeg te doen.

Bigi Brassa en groetjes!

• 27 April 2007 - 14:05

Carmenza:

Meid, wat leuk om jou verhaal weer te lezen! En dat je even van een warme douch hebt mogen genieten ;)!
    Dat je daar nog is zo van kon genieten als nu he! Hahaha
    Leuk voor je dat Maurice er nu is :D Na zo'n lange tijd moet dat wel extra extra ultra extra leuk zijn!
    Jullie gaan veel leuke dingen doen lees ik, geniet daarvan!
    Ik ga ook weer even van het zonnetje genieten want het is hier ook ontzeeeettend waarm! :D Hahaha!
    Meid fijne weken....
    Dikke kus Menza!

• 27 April 2007 - 14:06

Carmenza:

Oja, Bigi Brassa hé ;)!

• 27 April 2007 - 20:34

Linda:

heeel veel plezier komende tijd met maurice en de warme douche ;)

Inderdaad heel vervelend van Boyke, maar wel fijn dat je ouders je goed op de hoogte hebben gehouden.. Veel sterkte daar toch mee he :)

Nu lekker genieten en nog bruiner worden :D
    Tot over 2 maandjes :D
    Kusss (of bigi brassa)

• 28 April 2007 - 09:18

Chantal:

hallo nichtje

echt super joh die verhalen allemaal.
    ik zat van de week nog aan je te denken,
    dat het toch al een tijdje geleden was dat
    je iets had geschreven. Veel plezier met maurice :) is wel super dat hij er is.
    hier is het ook super lekker weer :D
    dus dat is wel beter.
    nou meis nog veel plezier daar en succes met je stage nog

groetjes Chantal

• 29 April 2007 - 21:02

Hanneke:

Heej meid!!

Echt zo tof van voor je dat Maurice er is! Geniet maar lekker ff saampjes!! En van de warme douche natuurlijk, echt raar dat je al zo uit kan kijken naar zo iets kleins als douchen mee warm water. Die dingen zijn allemaal zo gewoon hier. Dus lekker goed je haren wassen enzo maar! Veel plezier met de trip naar de jungle, doe de apen en de leeuwen de groeten :p
    Ik ga morgen maar ff de verjaardag van de koningin vieren ;)

xxxjes Hanneke.... ik begin je nou toch wel te missen hoor :P haha!

• 01 Mei 2007 - 11:17

Gordon:

Hey Annemiek,

Grappig dat je dan zo kunt genieten van een warme douche; lijkt me inderdaad wel lekker als je dat al zo lang hebt moeten missen.
    Leuk om te horen dat je veel leuke en gezellige meemaakt naast je stage.

Wel fijn zeker om Maurice weer te zien na zo'n lange tijd!! Jeannet had hem nog via hyves gesproken en hij kon niet wachten tot het eindelijk zover was.

Hoop dat jullie nog lekker samen kunnen genieten.

Groetjes,

Gordon
    XX

• 02 Mei 2007 - 07:33

Karina:

Geniet er maar lekker van met zijn tweetjes

• 03 Mei 2007 - 19:45

Sophia:

Whaa!! welk hotel?? Torarica? Residence inn? Krasnapolski?? Of zijn er nog meer met warme douche??
    Lekker genieten nu je manneke er is!

xxx Soof

• 05 Mei 2007 - 17:40

Annick:

Hey! Nou jullie feesten daar ook lekker door lees ik :D Ben blij dat alles nog steeds zo goed gaat. Wel erg van Boyke, ik kan me voorstellen dat dat toch best moeilijk is. Als ik jou was zou ik eens wat vaker naar de Thermen gaan, klinkt goed ;) Geniet van de tijd met Maurice, dat hebben jullie zeker verdiend na 3 maanden elkaar niet zien! Veel succes met stage en alles en doe de groeten aan de andere meiden!
    Kuss

• 07 Mei 2007 - 09:09

Bram:

Eej swa,

Ik dacht ik laat ook maar eens hiero wa van me horen! We hebben al je verhalen gelezen, echt super leuk om te lezen. Het leifst maken we het zelf ook mee daaro natuurlijk! We missen je wel hoor! :P
    Heel veel plezier en stageloopse nog!

Groetjes + Kusjes uit Breda
    Bram en de gang!

• 07 Mei 2007 - 21:03

Maurice:

Hey schat!

Ik vond het de afgelopen weken superleuk in Suriname met jou! In Nederland is het nu echt koud met heel veel regen :-( Al was ik de regen al wel een beetje gewend in Paramaribo ;-)
    Tot over twee maanden lieverd! Duurt echt nog veel te lang :-( Ik vind dat die acht weken maar heel snel moeten gaan!

xxx en een dikke knuffel Maurice
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006