Eindgesprek en verjaardag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Eindgesprek en verjaardag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Eindgesprek en verjaardag

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

24 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen

Whaaaaaa mijn laatste week is begonnen. Volgende week zit ik rond deze tijd al in het vliegtuig naar huis! Ik word er bijna bang van. Maar goed ik ga een hele leuke en relaxte week tegemoet en afgelopen week was ook super leuk!
Deze week was ik jarig. Althans, voor mijn huisgenoten dan:) Toen ik ’s ochtends wakker werd vond ik een verjaardagskaart naast mijn bed. Ik dacht, iemand moet een foutje hebben gemaakt aangezien ik 27 juli pas jarig ben. Toen ik m ging lezen bleek het van Floor, Sarah en Wieke te zijn. Omdat zij allemaal jarig zijn geweest in Suriname vonden ze dat mijn verjaardag ook gevierd moest worden. Ze hadden vrij geregeld op mijn stage, het hele huis versierd, taart gekocht en ik kreeg natuurlijk ook cadeautjes. Mijn cadeau was het maken van een foto in Surinaamse klederdracht. Dat betekend dat ik nu dus als een creoolse vrouw op de foto sta. Het was vooral erg lachwekkend met een grappig resultaat.
In de stad hebben we nog even een taartje gegeten en ’s avonds zijn we uit eten geweest. Zoals het hoort op een verjaardag mocht ik kiezen waar en werd ik nog getrakteerd ook! Het was een hele gezellige dag!

Woensdag had ik een Sarah-dag haha. Ik ben ’s ochtends met haar naar het Slavenmuseum geweest. Kijken hoe de slaven vroeger geleefd hebben enzo. Daarna gingen we naar mijn stage waar ik haar heb rondgeleid. Ze heeft ook super veel gefilmd dus erg leuk om straks thuis te laten zien!
Na stage ben ik met Sarah uit eten geweest in Jokes Crabhouse. Zoals de naam al zegt, hebben we krab gegeten. Nouja, eerst ontleed. We kregen een schort aan, een snijplankje voor en een houten hamer. Op een bord kregen we krabben poten voorgeschoteld die we dus kapot moesten slaan. Het spatte alle kanten op dus het schort was wel fijn. Al onze agressie konden we kwijt:) maar we hebben vooral veel gelachen.

Donderdagochtend had ik mijn eindgesprek op stage. Ze was heel positief en vond dat ik het goed had gedaan. Ik heb een 8.5 gehaald!
Donderdag middag had ik beoordeling van supervisie en ook dat heb ik voldoende afgerond!
’s Avonds zijn we gaan eten bij Havana Lounge. Een soort buffet met warm en koud eten en een deel om te wokken. Zo hebben we onze positieve afronding goed gevierd. Het was erg lekker!

De volgende dag had ik afscheid op stage. We hadden voor elk kind een cadeautje (spulletjes uit de doos die opgestuurd was) en het was nog even veel werk om 60 cadeautjes in te pakken, maar goed het was uiteindelijk allemaal af. Ik heb de kinderen ook buitenspeelgoed gegeven wat in de doos zat, waar ze mee konden spelen. Ze vonden het heerlijk om even lekker ongedwongen te spelen. Daarnaast hadden we een clown gehuurd die met de kinderen ging dansen en goochelen. Uiteindelijk hadden we het afscheid. Elk kind kwam me een handje of knuffel geven en ik kreeg allemaal tekeningen. Ook zeiden ze van alles : “u was de liefste juf”, of “ik zal altijd aan u blijven denken, soms schreeuwde u wel eens maar dat moest omdat ik anders niet luisterde”. Echt zo lief allemaal! De oudere meisjes moesten huilen en kwamen troost zoeken in mijn armen. Toen moest ik wel even slikken. Ook als ik mijn eigen kindjes voor het hek zag staan en verdrietig zag zwaaien toen ik echt weg ging moest ik slikken, maar ik heb mezelf goed kunnen houden. Ik wilde ook niet huilen waar al die kinderen bij waren en dat is me goed gelukt.
Eenmaal thuis gingen we met het hele huis eten. Elk deel had wat gemaakt. Wij hadden salades, bakabana’s en kroepoek gemaakt. Het was allemaal super lekker en gezellig om weer eens met z’n allen te eten.
Na het eten gingen Floor en Sarah inpakken. Ze zouden om 3 uur ’s nachts vertrekken naar Trinidad. Ik wilde wakker blijven maar ben op de bank in slaap gevallen. Wieke en Sarah zijn gaan ook slapen. Om half 3 werd ik weer wakker en heb ik afscheid genomen van Floor en Sarah. Ze hadden er veel zin in, maar het was een beetje vreemd allemaal. Toen ze eenmaal weg waren stonden ik en Wieke zo van ja, nu zijn we alleen haha. Klaar wakker natuurlijk;) maar uiteindelijk weer lekker verder geslapen.
Zaterdag heb ik een rustdag en wasdag gehouden. Ik had bijna geen kleren meer dus het was hard nodig. Verder heb ik de hele dag beetje in de zon gezeten en thuis gehangen, lekker relaxen! De komende week gaan we nog naar de stad, naar stichting voor het kind om nog wat spulletjes te doneren en vooral lekker niets doen! nog even genieten van mijn laatste weekje Suriname…

  • 24 Juni 2007 - 19:27

    Maurice S.:

    Annemiek, proficiat met je behaalde resultaten. Ik ben echt heel trots op je, ik vind het erg knap dat je het zo hebt afgerond, petje af.

    Tja als je terugkomt zijn wij op vakantie maar dat wist je al, das wel jammer !!! Want we hebben je gemist !!
    Enfin ik hoop je snel te zien, relax en geniet van je laatse week en welverdiende rust.

    Groetjes Maurice,

    tuurlijk ook van Karina, Eline en Luc


  • 24 Juni 2007 - 20:04

    Ome Piet :

    Annemiek
    iedereen heeft van afstand kunnen lezen wat je allemaal heb meegemaakt en zo zie je maar weer het is alweer je laatste weekje.
    Nog veel plezier en een behouden thuiskomst.

    Ome Piet en tante Leonie en Anouk

  • 24 Juni 2007 - 21:43

    Pa:

    Ik had het allemaal al van ma gehoord. Lekker relaxen. Deze week zal in het teken staan van uitzien naar het weerzien...!Hahaha.
    Dat je een kanjer bent, wist ik al!

    Kus en tot gauw!


  • 25 Juni 2007 - 08:46

    Hanneke:

    Heej Meid!

    Ik ben echt zo trots op je!! Goed gedaan man! Een 8,5 jeetje echt supergoed! :)
    Afscheid nemen is nooit leuk en zo op die manier lijkt me nog veel moeilijker!
    Nou geniet nog even lekker een weekje en ik zie je dus over een weekje :) Heb er echt zin in!

    Dikke kus van Hannus!

  • 25 Juni 2007 - 15:18

    Carmenza:

    Super meid! trots op je, dat je het met zo'n mooi punt hebt mogen afronden :)!
    Geniet nog van je laatste week. Ik zie je over 4 weken!
    Dikke kus!

  • 29 Juni 2007 - 16:21

    Bep:

    Hoy Annemiek.
    Gefeliciteert met je mooie punten van je stage.Maarja het zit er bijna weer op.
    Wij hopen dat je een goeie vlucht terug hebt,na het afscheid nemen van je kindertjes.
    Groeten Herman-Bep

  • 29 Juni 2007 - 17:47

    Nanda:

    Nog 2 nachtjes slapen, Spannend hoor! Al met al was het een super stage gewldig hoe jullie dit allemaal hebben gedaan. Nog een lange vliegreis te gaan, maar eerst nog 2 dagen ontspannen daar. Annemiek, tot ziens op schiphol. O, ja en bedankt voor je leuke verhalen en fotos we hebben er van genoten. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag Nanda.
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 146446

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: