Bezoek 2! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Bezoek 2! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Bezoek 2!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal

Mijn laatste bezoek is op dit moment hier in Paramaribo. Afgelopen dinsdag zijn ze aangekomen. Ik ging ze ophalen en was super blij om ze weer te zien. toen ik ze in de armen vloog werd ik wel vriendelijk verzocht aan de kant te gaan voor de andere mensen, maar goed ik was gewoon heel blij!

Dinsdag avond hebben we in de stad wat gegeten en zijn na nog ff wat gedronken te hebben niet al te laat ons bed ingedoken aangezien het voor hen 5 uur later voelde. Ze slapen op mijn kamer dus de is nu lekker vol:)
Woensdag zijn we de stad in gegaan. We hebben even gewinkeld en zijn naar de markt gegaan. Ik en Rianne hadden aandacht genoeg maar ook Sjaak werd door verschillende mensen lastig gevallen. Maar goed, zo is het hier nu eenmaal, dus dan konden ze meteen zien hoe ik het hier elke dag mee maak.
Na lekker geluncht te hebben zijn we een trip gaan boeken. Ik wilde ze in een paar dagen zo veel mogelijk van het binnenland laten zien. dat is vrij moeilijk omdat elke plek weer anders is. De trip naar Gunsi leek mij het leukst voor hen en hoewel ik het al gedaan had, vond ik het wel leuk om mee te gaan. Aangezien ze hier maar een week zijn wil ik ze wel de hele week zien.
Woensdag avond hebben ik en mijn huisgenootjes gekookt voor ze. Helaas hadden we geen stroom of water dus moest het met kaarsjes en zaklampen haha. Toen we eenmaal ver klaar waren met eten ging de stroom weer aan, gelukkig maar want dan konden we tenminste nog ff douchen en afwassen enzo.

Donderdagochtend zijn we vertrokken naar Atjoni. Dat is het zuidelijkste plaatsje wat je met de auto kan bereiken. Het ligt aan een rivier en vanuit daar zijn we op de boot gezet. Ze zeiden dat het maar 4 uur rijden was maar 4 Surinaamse uurtjes duren nu altijd ‘ietsje’ langer.maar goed na nog een uurtje in de boot gezeten te hebben kwamen we eindelijk aan op Tang Luku, het eiland waar we sliepen.
We sliepen met z’n 3en in een hutje. Althans eigenlijk met z’n 4en want een leuke vogelspin vergezelde ons. Ik vind die beesten in een boom best leuk om te zien, maar in mijn hutje moet ik hem toch echt niet hebben. Gelukkig was Rianne het met mij eens en uiteindelijk is hij weg gehaald. Er zaten nog wel heel veel andere spinnen maar ik vond dat ik me daar maar overheen moest zetten.
We hebben in die 3 dagen veel gezwommen, dorpjes bezocht, boottochtje gemaakt, boswandeling gemaakt en lekker in de hangmat gelegen. Ik vond het ondanks dat ik het allemaal al gezien had een leuke trip. Het was super mooi weer en de sterren ’s nachts waren prachtig.
Zaterdagmiddag rond 3 uur vlogen we terug naar Paramaribo. Ik ben nu ondertussen wel aan al dat vliegen gewend maar het blijft leuk!:)
Zaterdag avond zijn we lekker uit eten geweest met z’n 3en en daarna nog op het terras gezeten met Sarah en Ellen. Daarna nog even naar een discotheek geweest en rond half 4 zijn we toch maar gaan slapen.

Gister zijn Sjaak en Rianne naar Fort Zeelandia geweest en hebben daar een rondleiding gehad. Ik en Floor hebben ze vanaf daar opgepikt met de taxi en zijn we gaan zwemmen bij colakreek. Het wederom super weer dus we hebben heerlijk in het zonnetje gelegen. We hadden de hangmatten meegenomen dus daar hebben Sjaak en Rianne zich prima in vermaakt.
Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet maar vanaf de dag dat ze hier aangekomen zijn is het super mooi weer. Ik hoop dat ze het lekker weer niet mee naar Nederland nemen want morgen gaan ze alweer weg.
Vandaag zijn we naar mijn stage gegaan. Ze hebben een rondleiding gehad en kunnen zien waar ik de afgelopen maanden gewerkt heb. ook hebben ze meegegeten maar het eten viel niet echt in de smaak haha.

Ik denk dat de Dengue nog een beetje in mijn lijf zit want ik ben de hele dag door moe, moe en nog eens moe. Hoe veel ik ook slaap. Maar goed dat schijnt een paar weken te duren dus als ik weer in NL ben dan ben ik weer helemaal fit!

Ik ben ondertussen zo af en toe eens nieuwe foto's op mijn site aant zetten. het wil niet snel lukken dus veel staat er niet op. in ieder geval stad, stage in april, verjaardag Floor en wateroverlast.

http://s147.photobucket.com/albums/r318/miekinsuriname/

Liefs,

Annemiek

  • 11 Juni 2007 - 20:49

    Erica:

    Ha Annemiek,

    Voor mij natuurlijk erg leuk om dit verhaal te lezen. Het klinkt als een leuke week!

  • 11 Juni 2007 - 20:57

    Tante José:

    Het lijkt wel een familie reunie geniet er maar lekker van!!! Nog sterkte met de Dengue en verslaap niet al je tijd he!!!

  • 11 Juni 2007 - 21:23

    Hanneke:

    En ook bezoek 2 is weer geslaagd zo te lezen!! Fijne laatste dag nog samen met je bezoek!
    en over 3 weekjes zie ik je ook al weer dusss :)

    DIkke kuss!!

  • 12 Juni 2007 - 05:52

    Karina:

    Hoi Annemiek

    Wat onntzettend leuk om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Ik ben ook heel benieuwd naar de verhalen en foto's van Sjaak en Rianne. Wat tof dat ze ook een rondleiding in "jouw"tehuis hebben gehad. Dan kun je de sfeer echt proeven.
    Nu nog maar een piep aantal weekjes en dan...


    Heel veel groetjes Karina

  • 13 Juni 2007 - 10:45

    Annick:

    Hey Miek, jammer dat ze alweer naar huis zijn, zo'n weekje is volgens mij te kort, maar wel heel leuk dat je ze weer even gezien hebt. Nog een paar weekjes, ik ben aan het aftellen hoor! Ik heb trouwens een nieuwe stage in Breda!! Maar je hoort het allemaal nog wel, geniet van de laatste weekjes en tot snel! Kus
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: