Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Galibi

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Galibi was echt super!!!! Anders kan ik het niet omschrijven:) Maar goed dan weten jullie nog niet wat ik allemaal gedaan en gezien heb dus ik zal het toch maar iets uitgebreider vertellen.
Zaterdag moesten we om half 7 bij ’t Vat (een cafe in de stad) zijn. Beetje jammer dat het zo vroeg was. Ik vond het dan ook erg balen dat om kwart over 5 mijn wekker ging. Maar goed tegen 7en vertrokken we met ongeveer 18 mensen in een bus. Het waren eigenlijk allemaal studenten en 2 volwassenen (de ouders van een meisje). Het was een hele gezellige groep dus de sfeer zat er goed in.

Na een tijdje zijn we ergens gestopt waar we een broodje kregen en we konden plassen! (erg handig als je met overwegend vrouwen bent!) op die stopplek woonden mensen. Zij hadden een aapje! in een kooitje en schildpadden in een heel klein hokje! Was echt zielig om te zien, maar goed ik kon ze moeilijk meenemen. Rond de middag kwamen we in een dorpje aan. Het lag aan de Commewijne rivier en aan de overkant was Frans Guyana te zien. We gingen daar met 2 bootjes verder. Dus tassen in de boot, eten mee en varen! Ik zat samen met Floor heerlijk voorin. De zon scheen in het begin eventjes dus was heerlijk relaxed. Na drie kwartier ging het regenen. Heeel hard regenen! We kregen allemaal een vuilniszak waarin we gaten voor onze hoofd en armen in konden scheuren. Ik kreeg een beetje een carnaval gevoel van heel vroeger als we in de regen naar de optocht of kindercarnaval gingen kijken. Maargoed het was wel handig zo’n zak, maar je bleef er niet echt droog door. Dus we waren allemaal doorweekt. Gelukkig waren we na 2 uur gearriveerd en stopte het ook met regenen.

We kwamen aan op Galibi. Het ligt aan de Atlantische oceaan. Ons huis waar we in sliepen lag echt aan het strand. Supermooi! We zijn meteen even gaan zwemmen maar al snel ging het al weer regenen. Lang leve het regenseizoen! (wat eigenlijk pas over een paar weken hoort te beginnen). Rond een uur of 3 kregen we lunch. Rijst met kip, kool en nog wat andere dingen. Was best lekker. Daarna lekker gekaart en triviant gespeeld. Lekker oud Hollandse spelletjes. :) Ook nog een strandwandeling gemaakt maar helaas was ik een beetje ziek dus het was een korte wandeling.

’s Avonds na het eten hebben we nog wat spelletjes gespeeld en rond half 12 zijn we schildpadden gaan spotten. Het was gelukkig droog dus hoefde ik mijn vuilniszak niet meer aan:)
We mochten geen foto’s maken met flits en niet met een licht schijnen. De gids had een zaklamp bij zodat we wel wat konden zien. Al vrij snel kwamen we een schildpad tegen. Ze komen uit zee gewandeld, gaan een gat graven, leggen hun eieren, maken het gat weer dicht en wandelen weer de zee in. Omdat we zo veel schildpadden hebben gezien konden we alles meemaken. We hebben ze zelfs aan mogen raken. Echt super om te zien hoe groot die beesten zijn en hoe ze dan heel handig een gat graven. In totaal hebben we 12 schildpadden gezien. 1 daarvan zat voor ons huis. We hebben ook de grootste schildpad gezien, de Leatherback. Is schijnbaar een hele zeldzame schildpad dus was echt super om die te zien.

Rond 2 uur waren we weer terug en zijn we lekker gaan slapen.
De volgende dag zijn we rond half 10 met de boot naar een dorpje gegaan. We konden wat souvenirs kopen die de mensen daar gemaakt hadden. Daarnaast konden we nog even in het dorp kijken en hebben we de school gezien. We konden daar kaarten kopen die de kinderen gemaakt hadden. Van dat geld onderhouden ze de school. Vond ik wel een leuk initiatief dus heb natuurlijk ook een kaart gekocht.

Na een tijdje zijn we met de boot verder gevaren. Natuurlijk regende het weer ;) dus hebben we ons aan land maar even omgekleed. Rond 5 uur waren we weer terug. Een beetje jammer was dat ik wel het hele weekend ziek ben geweest waardoor het net allemaal iets minder leuk was. Maar nu gata het al stukke beter hoor!

Voor komend weekend staat een tripje Braamspunt gepland, als het lekker weer is tenminste. En Sarah is vrijdag jarig! Dus groot feest hier in huis;) Ook moeten we afdansen vrijdag dus dan kan ik kijken of ik er iets van opgestoken heb:)
In Nederland is de klok verzet maar hier doen ze daar niet aan dus het tijdsverschil is nu 5 uur!

Ik heb eindelijk weer eens foto’s dus die kunnen jullie weer mooi bekijken!
http://s147.photobucket.com/albums/r318/miekinsuriname/

Xxxx Annemiek

  • 27 Maart 2007 - 13:28

    Hannus:

    Heej meid!
    Kheb de fotos bekeken, echt gaaf die turtels :P haha! Keigroot man!
    en je ben wel een beetje verbrand zag ik!
    maargoed, veel plezier weer!
    Dikke kus!

  • 27 Maart 2007 - 15:51

    Stephanie:

    Heey heey! :)
    Wat een leuk verhaal weer zeg!
    Wat maak jij veel mee.... ongelofelijk!
    Klinkt allemaal super! En dat blijkt ook wel als ik de foto's zo bekijk ;)
    Nog bedankt voor je sms'je gister trouwens. Erg lief dat je daaraan gedacht hebt zeg! K heb een leuke dag gehad en van't weekend is het feest! :p
    Veel plezier nog daar, geniet ervan hè!
    Kussss....

  • 27 Maart 2007 - 17:11

    Carmenza:

    Hee miekerd
    Wat een gave foto's! En jeetje, wat ben jij bruin zeg! Pff stinkerd haha!
    Heerlijk joh :D Je hebt het nog steeds reuze naar je zin!.. Ben helemaal mee aan het genieten hier! Super!
    Veel plezier!
    Enne, succes met afdansen hé! ;) 8's en 9's net zoals bij Tiggelman! Moet je lukken hahaha!
    Kusje Carmenza!

  • 27 Maart 2007 - 20:05

    Ilse Huijgens:

    Hey Annemiek,

    Ik heb helemaal in een deuk gelegen om je carnavalsvergelijking met die vuilniszakken... Nu zat er waarschijnlijk geen dikke winterjas onder. :-D
    Succes met afdansen & lekker swingen met die heupen!!!
    Nog veel plezier,

    Groetjes, Ilse

  • 28 Maart 2007 - 09:20

    Pa:

    Hoi kanjer,
    Zo zie je maar. Kleine dingen kunnen je toch een aha-erlebnis geven!hihihi. Gave foto,s! Vooral die van die schikdpad onder water in/op het zand.
    NB De "DOOS"is onderweg....
    Zoen van je pa

  • 28 Maart 2007 - 20:01

    Nanda:

    Heel leuk verslag ik zie het zo voor me. Daar helpen de fotoos ook aan mee hardstikke leuk , Het verbranden is minder leuk natuurlijk. Succes vrijdag ee!

  • 29 Maart 2007 - 08:58

    Lieke:

    Heej miekjuh!
    leuk hoor! lekker in suriname! ik zit nu in het regenachtige tilburg, dus jah ik ben jaloers! :P
    veel plezier nog!
    kus

  • 29 Maart 2007 - 14:02

    Annick:

    Hey! Toen ik je verhaal las moest ik meteen denken aan introkamp toen we ook met vuilniszakken de fiets opmoesten omdat het zo hard regende :P jaja, nostalgie :D Heel veel succes met het afdansen en feliciteerd Sarah voor mij! Veel plezier. Kuss

  • 29 Maart 2007 - 14:57

    Carmenza:

    Ik mis jouuuuuuuuu!! :(

  • 30 Maart 2007 - 11:48

    Chantal :

    haai nichtje,

    echt gaaf joh die foto's en natuurlijk weer je leuke verhaal. haha die vuilniszakken. ik moest ff lachen :D
    tis weer een tijdje geleden dat ik wat op je site heb gezet.
    maar vergeet je niet hoor. ;)
    je bent al lekker verbrand zag ik. :( en ik dan :P haha
    nou meis nog heel veel plezier en succes met afdansen :D haha

    Doeidoei

    Liefs Chantal

  • 31 Maart 2007 - 06:39

    Jeannet:

    Hoi zusje

    Wat leuk zeg om zo die schildpadden op het strand te zien!! Wel balen dat het regenseizoen nu begint, hier begint het eindelijk lente te worden, tussen 15 en 18 graden!! Dus kunnen wij hier ook even van de zon genieten. Ook erg leuk om die kids zo blij te zien met een schoenendoos. Heel anders dan in Nederland. Ik heb je brief ontvangen, ik schrijf snel iets terug.

    xxxxx Jeannet

  • 02 April 2007 - 09:30

    Lotttt:

    Hee miekerd!!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Echt super mooie foto's :D
    Jammer dat je ziek was, maar gelukkig gaat het nu al beter :)
    Veel plezier verder en ik mail binnenkort wel weer :)
    Dikke kus lottt

  • 03 April 2007 - 15:41

    Anneke:

    hallooooooooooooooooooooooooooooooooooooeindelijk ff iets van mij. eerst dank je wel voor je smsje.
    Leuk daar zeg. lijkt wel een grote vakantie. je ziet zo nog eens wat he? en lekker bruin . Maar goed. heb nog een goeie tijd daar, je bent al ongeveer op de helft denk ik. Geniet er maar lekker van. xxxxxxxxxxx anneke en ik mis jou natuurlijk. ben je niet vergeten hoor.

  • 03 April 2007 - 17:57

    Trevor:

    hi annemiek

    I hope everything is ok and your keeping well.

    best wishes trevor

  • 05 April 2007 - 07:14

    Rianne:

    Hoorde van Ma dat je geslaagd was voor je Salzacursus! Gefeliciteerd hoor! Nu kun je het mij een keer leren misschien ;-)

    Kus

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: