Schoenendoos project - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Schoenendoos project - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Schoenendoos project

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo!

Ondanks dat ik het nog steeds druk heb, toch maar weer een nieuw berichtje op de site. Ik moet jullie natuurlijk wel goed op de hoogte houden van al mijn belevenissen hier;)

Ik had vorige keer verteld dat ik bezig was met een project op stage. Er is een stichting die een jaar lang spullen heeft verzameld voor onder andere het kinderhuis waar ik stage loop. Die stichting heeft ook een basisschool benaderd en samen hebben ze een ‘schoenendoos’ project opgezet. Sommige kennen dat misschien nog wel van vroeger, ik in ieder geval wel. Je moet een doos vullen met spullen van jezelf die je aan arme kinderen wil geven. Nou een superleuk idee dus. Die doos versier je ook nog eens zodat het er leuk uit ziet. Ik heb in de kleuterklas ook zo’n doos gemaakt en nu sta ik aan de andere kant van het project, namelijk bij de kinderen die het ontvangen.
Maar goed, ons was gevraagd om er een feestdag van te maken en ervoor te zorgen dat er tijd was dat elk kind een doos krijgt en dit op een persoonlijke manier te laten verlopen zodat er ook tijd is voor een foto etc. Hartstikke leuk om te doen maar het moest eigenlijk wel binnen een paar dagen geregeld zijn. Dus vrije dagen inleveren, vrije ochtenden inleveren en hard werken. Het enige nadeel was dat Suriname nog steeds Suriname is, en dat alle andere mensen op hun dooie gemakje dingen regelen of gewoon niet doen terwijl ze het wel beloofd hebben. We hadden namelijk een heel programma gemaakt. We zouden ’s ochtends pannenkoeken bakken en de kinderen mochten die dan na school versieren. Daarna zouden ze spelletjes doen en zouden ze per klas hun doos ophalen. Ook hadden vorige week een spandoek gemaakt die we zouden meegeven aan de mensen van de basisschool.
Op de dag zelf liepen er behoorlijk wat dingen in de soep toen bleek dat de helft van het materiaal niet aanwezig was, dat er ineens gekookt was voor het middag eten enz. Maar ja, na wat geïmproviseerd te hebben was het toch nog een superleuke dag en de kinderen hebben er vooral erg van genoten. En daar ging het tenslotte om!

Buiten de schoenendozen voor de kinderen zaten er nog heel veel andere spullen in de container die overgevaren was vanuit Nederland. Zoals computers, kleding, stoelen, kasten, tafels, boeken, knuffels en nog heel veel andere dingen. Ook veel voor een blindeninstituut en ziekenhuizen. We hebben alles uitgeladen dus heb nu onwijs spierpijn in mijn armen, dus wie weet kom ik wel terug met spierballen;)
Daarnaast zat er onwijs veel verf in de container, dus gaan we komende week het kinderhuis opleuken zodat het er wat leuker ziet. Nu zijn het kale betonnen muren met hier en daar een scheur enzo. Dus de komende weken hebben we nog genoeg te doen op stage.

Naast stage heb ik natuurlijk weer salsa gedanst. Alleen de stroom was uitgevallen dus konden we maar tot half 8 dansen want toen was het helemaal donker buiten. Maar goed, aangezien ik onwijs honger had vond ik het niet erg want dan konden we tenminste iets vroeger gaan eten. We zijn bij een restaurantje waar ze voornamelijk vis hebben gaan eten. Wieke keek der ogen uit aangezien zij geen vlees maar wel vis eet. We gaan daar dus als het aan Wieke ligt nog heel vaak eten haha. Ik vond het ook erg lekker dus voor mij is het geen probleem. Zaterdag ga ik naar Galibi. Is in het binnenland waar grote zeeschilpadden hun eieren op het strand komen leggen. We vertrekken erg vroeg dus moeten om kwart over 6 thuis weg. Beetje jammer;) maar goed, je moet er wat voor over hebben! We blijven daar ook overnachten maar dit keer niet in een hangmat maar in een bed. Dus erg luxe allemaal. Ik heb er zin in!

ohja de foto's volgen nog!

Groetjes en xxx Annemiek

  • 22 Maart 2007 - 22:48

    Jos :

    ha Annemiek, toevallig ben ik de eerste die je verhaal over "de doos" mag lezen. Ik vind het hardstikke leuk om je + jullie verhalen te lezen en om ze alle 4 bij en naast elkaar te leggen. Ik vind het nog leuker om over minder dan 5 weken bij jullie te komen kijken. Ondertussen elke keer kijken of er post is van Floor of Annemiek of Sarah of Wieke, en dan ... lezen maar. HEERLIJK is het, mmeGENIETEN op afstand (nu nog). Heel veel groetJOS

  • 23 Maart 2007 - 16:33

    Linda:

    heeeej!
    Wat een project zeg! Klinkt echt superleuk om te doen. Ik las wieke haar verhaaltje net ook en idd was Jos zegt, grappig om te zien dat de een meer ingaat op details waar de ander dan weer nisk van zegt. Superleuk, want zo krijg ik een keigoed beeld van hoe jullie t daar allemaal hebben.
    Ik mis jullie wel allemal hoor :( ALs ik weer eens naar school moet mis ik toch een paar bekende gezichten. Maar over een paar maanden kunnen we weer meeten :D
    Veeeel plezier nog (en nog fftjes en dan komt Maurice al op bezoek!)
    Groetjes aan de andere dames!
    Kuss Linda

  • 25 Maart 2007 - 13:21

    Annick:

    Hey Miek! De kinderen zullen vast heel blij geweest zijn met al die spullen! Erg leuk om dat voor ze te kunnen doen lijkt mij :D En met Linda ben ik het helemaal eens, het is toch anders op school zonder jullie erbij, maar gelukkig is dit maar 1 dag in de week :D en de tijd gaat voor mijn gevoel heel snel! Kus Annick
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: