Druk Druk Druk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Druk Druk Druk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Druk Druk Druk

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Haaai!

Jullie zullen het nooit geloven (en ik zelf ook niet voordat ik naar Suriname vertrok) maar ik heb het werkelijk druk. Echt druk. Ik dacht dat alle Surinamers alles op z’n tijd deden. Dat is in principe ook wel maar er wordt wel verwacht dat wij alles op tijd doen. Ik ben op stage bezig met een project. Dat hoorde we afgelopen dinsdag en moet morgen helemaal af zijn. best leuk allemaal, maar je hebt ook nog andere dingen te doen. maar ach, wij doen gewoon braaf wat er van ons gevraagd wordt:). En daarnaast gaan de stageverslagen ook gewoon door en helaas heb ik geen lieve moeder hier die voor mij wast, kookt, bed verschoont, afwast en opruimt.

Verder gaat het super goed hoor! Heb weer salsa lessen gevolgd (jaja ik wordt steeds beter;) ) en daarna hebben we roti gehaald. Ik vind dat echt super lekker en het zit niet ver van ons huis dus we kunnen het lopend halen. Ik was voor een portie (en dit was echt heel veel, niet alleen ik kon het niet op, ook de rest van mijn huisgenoten:) ) maar 2,20 euro kwijt (omgerekend). Dat is wel leuk eten:).
Vrijdag na salsa hebben we de bar beneden gegeten en daar was ook karaoke. De meesten van jullie weten dat ik absoluut niet kan zingen, maar goed de rest van de mensen daar ook niet dus ik viel niet zo op. Het was erg gezellig en er waren ook voornamelijk Nederlandse studenten. Dus de liedjes van Marco Borsato, Jan Klaasen, Andre Hazes en Kinderen voor Kinderen kwamen dan ook regelmatig voorbij. Lekker Hollands!

Zaterdag had ik een voetbal toernooi. Ik en andere stagiaires hadden dit georganiseerd voor de kinderen uit 3 verschillende kinderhuizen. We hebben dit in een week georganiseerd dus ik vroeg me af hoe alles zou lopen. Maar ik moet zeggen dat alles prima is gegaan! Zaterdagochtend met de bus naar een ander kinderhuis samen met 15 jongetjes. We hadden ze allemaal een veel te groot shirt aan gegeven zodat ze allemaal hetzelfde eruit zagen.
Toen we aankwamen zagen we de jongens van de andere kinderhuizen. Vergeleken met onze jongens waren ze echt groooot, breed, sterk en snel. Onze jongens zijn heel iel, klein gebouwd en hadden nog nooit gevoetbald. De andere jongens daarentegen wel. Gevolg: onze jongens vonden het geen goed plan om te gaan voetballen en hebben mij ook meerdere malen gevraagd of ze echt niet aan de kant mochten blijven zitten. Ik begreep het heel goed maar ja wat zeg je dan als begeleider: “tuurlijk kunnen jullie die wel aan! Jullie zijn heel snel en als jullie je goed verdelen lukt het prima!” Van verdelen hadden ze blijkbaar nog nooit van gehoord want zodra de bal op hun af kwam renden ze met z’n allen naar de bal toe en duwden hun eigen teamgenoten hierbij opzij. Maargoed he, het ging om het plezier dus ondanks dat ze alles verloren hadden, hebben ze een leuke dag gehad. We hadden gezorgd voor snoep, drinken en prijzen. Tegen 6en gingen we weer (heel moe) richting het kinderhuis.

Zondag was het even een relax dagje. We zijn met z’n 4en naar colakreek geweest. Dat is een kreek waar je in mag zwemmen en wat de kleur van cola heeft (erg logisch). We hadden een taxi chauffeur geregeld en die zou de hele dag blijven. Hij vond dat wel prima natuurlijk! Dus wat met een bal gespeeld, boekje gelezen, gezwommen, geslapen, gezond en gegeten en toen was de dag weer om. Daarna nog even heel lui chinees gehaald en toen was het tijd om weer te gaan slapen.

Sinds woensdag doet mijn Nederlandse simkaart het niet meer dus voor diegene die mij gesmst heeft, ik heb niets ontvangen en weet ook niet of ik dat nog wel ga doen. dus sorry daarvoor! Ik hoop dat het snel opgelost kan worden. Ik heb wel een Surinaamse simkaart, maar daar kan ik geen smsjes vanuit Nederland op ontvangen. Dus jullie moeten mij verplicht mailen of bellen;)

Verder heb ik geen bijzondere dingen meegemaakt. Het is gewoon nog steeds super om hier te zijn. over sommige dingen verbaas ik me al niet meer. Zoals de kreupele straathonden, de haan die om 3 uur begint te kraaien, het vuil wat op de grond ligt en het aangesproken worden door werkelijk iedereen. Soms denk ik nog wel eens van wat is dat in NL toch fijn, zoals een wasmachine hebben, een warme douche of niet lekgeprikt te worden door muggen. Maarja dat soort dingen horen er allemaal bij. Stiekem zijn ik en Floor ook al een beetje aan het aftellen tot ons bezoek want Maurice en Floors vader komen al over 5 weken!

De foto's van het voetbaltoernooi en het karaoke staan weer op mijn site... colakreek komt nog!
http://s147.photobucket.com/albums/r318/miekinsuriname/
Groetjes en xxx vanuit het lekkere warme Paramaribo!!

Annemiek

  • 19 Maart 2007 - 16:44

    Sanne:

    Hoi Annemiek en Wieke!
    Ik vind het zo geweldig om jullie verhalen te lezen. Zo veel herkenning. En de foto's van stage (waar ik ook stage heb gelopen) echt mooi om te zien dat het zo goed gaat met ze. Zouden jullie aan al die lieverds heel veel groetjes kunnen doen van mij! En ze zeggen dat ik ze elke dag heel erg mis. Ritesh, Sager en Awinash herkende ik op de foto van het voetbaltoernooi. Drie kindjes die ik ook in mijn klasje heb gehad!! Hoe gaat het met het lezen van Ritesh??? Geef ze allemaal een dikke kus van mij! Als ik dit allemaal lees krijg ik echt heimwee. Het geeft een heel dubbel gevoel. Ik wens jullie echt nog een super tijd daar! geniet van al het moois en de liefde van de kinderen! Weet zeker dat jullie dat ook aan hun geven en dat ze het geweldig vinden. Als jullie wel eens naar "t Vat gaan.. zouden jullie dan de groeten willen doen aan Alberto, Mark en Miquel? Zij werken daar en weten zeker wie ik ben (was altijd daar met Charlotte en Aimee). Heel veel succes meiden met alles!!!! Ik blijf jullie verhalen volgen!

    x
    Sanne Preis

  • 19 Maart 2007 - 18:09

    Hannus:

    Heej Meid!
    Wat ben ik toch jaloers op je :P haha... hoe meer ik lees van je belevingen hoe meer ik zin krijg om dit over 2 jaar zelf ook te doen!!
    En wat grappig dat zelfs je drukke leventje daar weer verder gaat!
    Weer een dikke kus van mij!

  • 19 Maart 2007 - 20:42

    Nanda:

    Weer een leuk verslag van jou, zou er in het centrum niet een wasserette zijn? Die bestonden vroeger hier ook een soort openbare ruimte met allemaal wasmachines waar je een muntje in kon doen om hem te gebruiken. Na een uurtje kom je je was weer er uit halen wel nog nat natuurlijk maar wel schoon.Succes met zoeken.En ook met alle schoenendozen en verfproject.Ik wacht met spanning op weer zulke kleurige fotoos als van de pagwah maar nu na jullie geschilder!!!!!!!!!!!!

  • 19 Maart 2007 - 21:35

    Carmenza:

    Hee meis!
    Haha wie had dat ooit nog gedacht, dat jij na alle jaloers makende verhalen het ook nog is druk zou krijgen! :D Nou goed, je hebt het in ieder geval naar je zin en daar gaat het om!
    Ik ga je foto's weer even snel bekijken, ik vraag me steeds af wanneer mijn brieven aankomen haha maar morgen gaat er weer één op de post! :D
    Dikke kus Menza!!!

  • 20 Maart 2007 - 11:08

    Lottt:

    Hee miekkk!!
    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt! En ja, druk hebben dat hoort erbij he ;)
    Jammer van die muggen enzo! Maar komt goed :)
    Foto's zijn echt leuk en mooi! Maar ik ga je ff mailen want heb teveel te vertellen/vragen:P
    Veel plezier nog!!
    Dikke kusss

  • 20 Maart 2007 - 18:18

    Bep-Herman:

    Hoi Annemiek
    Hier weer een paar woordjes van ons.Ik lees wel dat je het goed naar je zin hebt,ik ben blij dat het je goed gaat .En dat je het druk hebt is niet erg,dan gaat de tijd lekker snel.Nog een paar weken en Maurice komt er aan.Dus pak maar een centimeter en knipt er iedere dag maar een stukje af.Annemiek hou je taai en de groeten van ons,en ook de groeten uit Belgie van de familie Moeskops je weet wel Rebecca en Ralfh Doeiiiiiiii.

  • 20 Maart 2007 - 20:39

    Jasmijn:

    He Annemiek,
    Wat een verhalen allemaal zeg. Dit moet wel een geweldige ervaring voor je zijn. Geniet nog maar van alle indrukken die je daat op doet! Ik kijk met plezier uit naar je volgende verhaal en hoop in Breda life verhalen van je te kunnen horen met een borreltje erbij in Bruxelles ofzo.
    liefs Jasmijn

  • 21 Maart 2007 - 12:34

    Annick:

    Hey Miek! Dat klinkt weer erg leuk, vooral de karaoke had ik wel mee willen maken, Wieke zal wel blij geweest zijn met liedjes van kinderen voor kinderen aangezien ze op school ook nooit stopt met het zingen van die liedjes :P Wel beter dat je Maurice over 5 weken al ziet, de tijd gaat toch best wel snel. Veel plezier en succes met de salsalessen! Kuss

  • 22 Maart 2007 - 19:32

    Jeannet:

    Hoi annemiek

    Heb je mijn brief al ontvangen, ik hoop van wel. Wat maak jij trouwens allemaal spannende dingen mee!! Nog veel plezier en tot schrijfs.

    Liefs Jeannet
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: