Weer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Weer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Weer een weekje voorbij!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Ik vond dat het wel weer tijd werd voor een nieuw verhaal op mijn site. Het is nu alweer zondag. De week is voorbij gevlogen. De tijd gaat hier zowieso onwijs snel! Ik zit hier nu al weer 5 weken. Maar aan de andere kant heb ik ook weer zo veel gedaan en meegemaakt in die 5 weken. Deze week stonden geen tripjes op de planning maar toch heb ik genoeg gedaan.

Het heeft deze week, zeker in het begin, veel geregend. Dat was wel een beetje jammer. Gelukkig hoorde ik dat het in Nederland ook snertweer was dus ik hoefde niet jaloers op jullie te worden. 1 verschil was dat het hier gewoon 30 graden was dus ik kon gewoon in mijn rokje en hempje door de regen dansen;) een nadeel was wel weer dat wij een straat van zand hebben met veel kuilen en aan de kant slootjes. Het gevolg van al die regen was dus een een groot modderbad en een straat die helemaal onder water stond. En aangezien ik een beetje bang was voor een voorbijdrijvende kaaiman, was het niet mijn favoriete wandelingetje.

Dinsdag ben ik voor het eerst naar salsa les geweest. Jullie hadden al kunnen lezen dat ik niet zulke lossen heupen heb als die Surinamers hier dus ik ben hard aan het oefenen;) Ik heb 2x per week salsa les. Op dinsdag 2 uur en vrijdag 2 uur. Dinsdag zijn we begonnen met de standaard pasjes te leren. Onze instructeur is onwijs grappig (en vind zichzelf ook heel grappig) maar hij doet het leuk. Aangezien alleen dansen toch net iets minder leuk is zijn we vrijdag met partnerdans begonnen. Ik moet zeggen dat ook de Nederlandse jongens verre van losse heupen hebben. Maar goed ze deden hun best. De meisjes moesten een jongen uitkiezen en diegene die geen jongen hadden moesten met een meisje dansen. De eerste jongen waar ik mee danste gaf al aan dat hij er niet zo goed in was, en dat klopte haha nee best sneu maar het ging idd vaak fout.(en nee dat lag niet aan mij;) ) De tweede deed het stukke beter dus toen ging het eigenlijk wel goed. Ik ben niet zo’n dansfan als Wieke en Floor maar ik moet zeggen het is best wel leuk. En na salsa gaan we vaak uit eten en ook dat vind ik een leuke bijkomstigheid 
Dinsdag zijn we weer naar het pannenkoekenhuis geweest. Lekker Nederlands maar erg lekker!

Op woensdag na heb ik elke dag stage gelopen. Het is nog steeds superleuk op stage alleen wel er vermoeiend. We hebben weer nieuwe kinderen en een nieuwe weesmoeder. Ook heb ik een evaluatie gesprek gehad (althans voor zover je het een gesprek kan noemen) maar alles was goed en ze is tevreden. Met de kinderen krijg ik ook een steeds hechtere band. Ze zijn allemaal heel lief en zo anders als de kinderen in Nederland. Hoe anders kan ik niet precies uitleggen maar ze hebben een totaal ander leven. Spelen is iets bijzonders en schoonmaken hoort bij de dag. Ook de kinderen van 6 of 7 zijn elke dag bezig met vegen, kleding vouwen, de eetzaal poetsen, was ophangen etc. En de aandacht die kinderen nodig hebben krijgen ze niet. Het is ook onmogelijk daar. Ik heb van de week een jongetje van 3 voorgelezen uit een boek omdat hij huilend in zijn bed lag. De andere kinderen noemen hem vervelend omdat hij huilt. Ik vind het juist zo logisch dat hij huilt. Hij is hier pas net, is bij zijn ouders weggehaald, slaapt bij ‘vreemden’ op de kamer en niemand die hem even welterusten wenst of hem lekker instopt. Hij wordt geacht om voor zichzelf te zorgen. Toen ik hem aan het voorlezen was sliep hij binnen 2 minuten. Was wel lief om te zien.
Vandaag zijn ik en Wieke ook even langsgegaan. Ze vonden het super dat wij er waren. Wieke had allemaal frisbees in haar doos dus die hebben we meegenomen. Ze waren helemaal enthousiast en vonden het geweldig dat ze die kregen. We hebben met ze gespeeld en ze uitgelegd dat je het met meerdere kinderen kan doen. Sommige snapten het, andere niet. Maar goed ze vonden het wel allemaal heel leuk. Een groot succes dus. Volgende keer nemen we wat knutsel spullen mee en gaan we met ze knutselen.

Zaterdag was Wieke jarig. Ik en Floor hebben vrijdag het hele huis versierd, haar stoel versierd en nog wat cadeaus ingepakt zodat als Wieke zaterdag wakker werd (die is altijd als eerste wakker) ze zich een beetje jarig voelde. En dat was gelukt want volgens mij vond ze het wel leuk. Ook hadden we in een taartje wat kaarsjes gezet. Gewonen en fopkaarsjes. Dus die kan je wel uitblazen maar ze gaan meteen weer aan. Beetje flauw maar erg leuk om Wieke een paar minuten lang te zien blazen zonder dat ze iets door heeft;)  (gemene huisgenoten zijn we eigenlijk hehe)

’s Middags zijn we gaan zwemmen bij ’t Vos. Best lekker! Beetje in het gras zonnen, boekje lezen, zwemmen en onderwater foto’s en filmpjes maken! We hebben echt super filmpjes gemaakt van ons in het zwembad. Echt superleuk om terug te zien! Ik kan ze nu nog niet op mijn site zetten maar komende week komen ze er zeker op! ’s Avonds zijn we met alle 10 de huisgenoten en Sophia en Vera (2 vriendinnen van Sarah) uit eten geweest. (weer bij het pannenkoekenhuis) Jullie denken nu natuurlijk dat ik alleen maar Nederlands eet maar dat is niet hoor! Ik eet vaak op stage dus proef genoeg Surinaamse dingen;) Sommige dingen zijn heel lekker, andere zijn echt niet te eten! Maar het is onbeschoft om het niet op te eten ( en ik ben al niet zo’n held in mijn bord leeg eten) dus meestal gaat het dan toch wel op.

Ik ga nu weer even lekker in de zon liggen :D hehe

Doei doei!!!

Dikke Kus Annemiek

  • 11 Maart 2007 - 19:10

    Linda:

    Wat klinkt dat allemaal super daar zeg!
    Wil heeel snel al die leuke filmpjes zien :P
    Tot t volgende verhaaltje!
    Kuss Linda

  • 11 Maart 2007 - 20:04

    Carmenza:

    Wat heb je toch een goed leven Miek :D

  • 11 Maart 2007 - 20:30

    Joost En Rianne:

    Lieve Miek,

    Mooi verhaal weer! Klinkt allemaal erg geweldig. Tijd gaat snel idd maar kan niet wachten totdat het juni is want dan kan ik je eindelijk weer zien! En Joost moet nog wel een maandje langer wachten want die mag niet mee, haha!

    Dikke kus vanuit een voorjaars Breda



  • 12 Maart 2007 - 11:14

    Hanneke:

    Heej meid!! Tof verhaaltje weer! Her schijnt ook al 2 dagen de zon :) en het word vandaag maar liefst 17 graden haha :P
    Feliciteer Wieke nog ff van me!
    DIkke kus!!

  • 12 Maart 2007 - 13:45

    Chantal:

    ey nichtje,
    leuk verhaaltje weer !!
    echt leuk om het allemaal te lezen :P
    ik ben nu op stage, zometeen weer lekker naar huis.
    nou nog veel pleziertjes :) hihi

    tot snel

    Liefs Chantal

  • 12 Maart 2007 - 18:19

    Annick:

    Hey Miekske! Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Het klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen, ik had vandaag ook een goede dag, lekker heel de middag in de zon gezeten terwijl de kids lekker aan het spelen waren, dus dat ging ook goed :P Groetjes daar! Kuss Annick

  • 13 Maart 2007 - 15:15

    Pa:

    Dat kindertehuis heeft een zéér hoog zieligheidsgehalte!Ik zie Wieke al blazen, nu weet zij in ieder geval dat zij jarig was! Wij zijn al weer hard aan het inzamelen voor de "doos". het is best hartverwarmend dat zoveel mensen bereid zijn een bijdrage te leveren!Vwb het eten: hebben zij daat spruitjes dan??!!
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: