White Beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu White Beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

White Beach

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo!!

Hier ben ik weer Ik zal weer eens een berichtje erop zetten zodat jullie weer goed op de hoogte zijn van mijn belevingen. Ik heb weer veel gedaan en meegemaakt.

Om te beginnen het geweldige carnaval. Haha nouja ik moet zeggen dat het in Nederland iets heftiger is als hier. Ik zag wat verkleedde kinderen en jongeren. Op de terrasjes waren bandjes en er schijnt een optocht geweest te zijn maar die heb ik gemist. Dus volgend jaar toch maar weer in Nederland vieren. Al had cocktails drinken tijdens de carnaval wel iets… is weer eens wat anders als lauw bier of flugeltjes.

Zondag ben ik naar White Beach geweest. Dit is een aangelegd wit strand aan de Suriname rivier. Je ziet er veel stro hutjes en palmbomen, een echt vakantie gevoel dus. Met een busje met 30 studenten gingen we er naar toe. Echt leuk om ook eens andere Nederlandse jongens en meisjes te spreken. We hadden op het strand een hutje gehuurd en daar konden we onder zitten en onze spullen neerleggen. Ook hadden sommige hangmatten meegenomen om daar lekker in te hangen.
Toen we naar de bus liepen regende het keihard. Wij balen natuurlijk omdat het niet vaak voorkomt dat als je gaat zwemmen het ook regent. Toen we aankwamen was het gelukkig droog en dat is het ook gebleven. De hele dag zon gehad dus het was super warm. Ik als echte zon diehard ging natuurlijk toch op mijn handdoekje in de zon liggen. Veel mensen deden in het begin met mij mee maar langzamerhand haakte iedereen af en ook ik moest toegeven dat het te warm was. Af en toe maar lekker zwemmen of douchen om af te koelen. Zijn jullie al jaloers??? We kwamen daar ook veel mensen tegen die ons aanspraken. Op een gegeven moment kwamen een aantal mannen naar ons toe en vroeger wat we hier deden, wat we foor stage hadden etc. Toen wij vertelden dat we in het kinderhuis stage liepen waren ze zo enthousiast dat ze het kinderhuis wilde trakteren op eten. Superleuk dachten wij, maar eerst zien dan geloven. Maar vanavond komen ze al! Ze hadden naar ons kinderhuis gebeld en onze namen genoemd. Dus onze stagebegeleidster was ook weer blij met ons;).

Jullie weten dat hier veel beesten zijn, maar van de week was het toch weer heel erg. Het begon maandag. Er lag een slang op onze veranda. Wieke had m zien liggen en schrok er onwijs van. Wij allemaal kijken natuurlijk ( op een afstandje) en bedenken hoe we hem weg kregen. Iedereen was echt doodsbang haha toch zag ik er de humor wel van in. 10 hysterische meiden gillen om elke beweging die dat beest maakte. Zag er best leuk uit. Maarja die slang moest natuurlijk wel weg. 2 meisjes van ons huis liepen toevallig buiten. Zij hebben de overburen gehaald (die een groot feest hadden) om de slang weg te halen. Met een bezem is hij weggehaald. Dat hele feest kwam natuurlijk kijken hoe wij met z’n allen bang zaten te zijn voor die slang, best gênant. We hebben nog gevraagd of zij ook vaak slangen hebben, maar nee hoor hadden ze nog nooit gehad. Wij zitten hier 2 weken en hij komt ons meteen lastig vallen. Dat belooft wat voor de komende 5 maanden.

Dinsdagnacht. Ik lig in een groot bed met klamboe heerlijk te slapen. Word ik wakker en voel ik een beest over mijn gezicht lopen! Ik ben nog nooit zo snel mijn bed uit gesprongen. Maarja toen was ik ‘m dus kwijt. Ik het licht aan doen zat tie tussen mijn matras. Nou uiteindelijk zat hij op mijn nachtkastje. Ik snel mijn bed in, klamboe ingestopt en proberen te gaan slapen. Omdat het donker was en ik geen lenzen in had kon ik niet zien wat voor beestje het was. de volgende ochtend zag ik het. Een groot vies zwart beest. Het schijnt een soort kakkerlak te zijn. Nouja, zoals jullie lezen weten jullie dat ik niet blij ben met de beesten hier.

Zaterdag en zondag ga ik naar Gusterie. Een plaatsje in het binnenland. Ik ga daar met een jeep heen en ga daar van alles doen. Zwemmen in kreekjes, een indianendorp bezoeken, kanoën, relaxen etc. genoeg te doen dus. En ’s avonds een groot feest met dj en alles inclusief. We slapen in eigen meegebrachte hangmatten en klamboes. Er gaan minimaal 50 studenten mee dus dat wordt wel gezellig. En vooral dat dorp bezoeken lijkt me erg leuk.

Wel weer een hele drukke week deze week dus, maar wel heel leuk allemaal. Ik mis Nederland nog steeds wel hoor. Althans alle lieve mensen daar;)! Maar alle leuke berichtjes vind ik super en ook diegene die post hebben gestuurd… echt super! Post is hier veel leuker als in Nederland. Hier zijn het iig nooit rekeningen;)

Dikke kus en groetjes vanuit Paramaribo

  • 22 Februari 2007 - 22:07

    Chantal:

    hai nichtje,
    wat maak jij veel meej joh !! :) hihi
    al die vieze beesten :P kweet wel dat je daar ni echt van hou.
    hoop dat de slangen nu wegblijven, want lijkt me ook
    niet echt een fijn gevoel !!
    ik sprak je op msn vanmiddag maar ik denk da je het druk had met het berichtje typen op je site.
    jammer maja moest zelf ook de stad in ;)
    nou nog heel veel plezier, en zo te lezen gaat dat zeker ook lukken !!
    tot snel nichtje :)

    groetjes van je nichtje chantal

    Ps. en jah ik ben jaloers op je, lekker op het strand enz :( haha veel plezier nog (K)

  • 23 Februari 2007 - 07:24

    Maurice (zwager):

    Ha Schoonzusje,

    Zo te horen gaat het goed daar, afgezien van enge beesten.
    Tja dat me die slang dat lijkt me inderdaad niks. Hoewel ik zelf (grote) spinnen enger vind. Was ie giftig?

    Als ik die strand verhalen hoor begint het wel te kriebelen. Een frisse duik in de zee, onder het genot van een warm zonnetje. Tis je gegund, kan me er niets bij voorstellen met het weer hier in NL.

    Enfin viel plezier op je tochtje en verblijf in het binnenland !!!

    Groetjes en kusjes Maurice


  • 23 Februari 2007 - 08:14

    Karina:

    Hoi Annemiek

    Dat klinkt echt heerlijk!! het strand. Ik zou zo willen ruilen. Maar ja die beesten,he? Dat lijk me echt niks.
    Wat ontzettend leuk dat je nu nog veel meer studenten leert kennen en dan met z'n allen een weekendje "weg". Echt leuk.
    Nu heel veel plezier en tot mails

    Karina

  • 23 Februari 2007 - 12:25

    Hannus!:

    Heej meid! Wat een toffe verhalen allemaal! Ik word idd wel een beetje jaloers van de witte stranden, maar niet van de beesten hoor haha!
    Veel plezier dit weekend!
    Dikke kus van Hanneke!

  • 24 Februari 2007 - 01:32

    Carmenza:

    Jeetje mina, wat een verhalen Annemiek! Het klinkt echt geweldig. Je mailtje over het kinderhuis is heel indrukwekkend!!! Het wordt wel een ware uitdaging voor jou! Je briefje gaat zondag weer op de post!
    Dikke kus Menza

  • 24 Februari 2007 - 16:58

    Maarten:

    heey annemiek,

    gaat goed daar lees ik, wanneer kunnen we wat foto's van jou en je prachtige vakantiebestemming bewonderen?

    veel plezier nog en uiteraard veel suc6 he

    grt, Maarten
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: