Aangekomen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Aangekomen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!!

Ik ben aangekomen! Het is nu mijn tweede dag en ik moet zeggen, het is erg wennen! Na het afscheid op Schiphol ging alles eigenlijk heel snel. Rond 1 uur Surinaamse tijd ben ik aangekomen op het vliegveld en we werden meteen opgehaald. Heel goed geregeld dus:) Het was super om alles te zien en ik heb mijn ogen uitgekeken. Buiten het feit dat het heeeeel warm was zag alles er ook gewoon heel anders uit. Ik kan het eigenlijk niet beschrijven dus kom maar gewoon een keer kijken;)

Het huis was ook even wennen maar nu voel ik me er al steeds meer 'thuis'. Onze straat is niet verhard en er zitten zulke diepen kuilen in dat ze in Nederland er een hek omheen zouden zetten... hier niet, ze rijden er gewoon hobbel de bobbel doorheen. Onze bobbels in de maaibeemd zijn er niets bij.
Het huis is leuk. Het is een ruim huis en alles wat we nodig hebben staat er eigenlijk. Alleen erg jammer dat het een koude douche met maar 1 straaltje is... daar zal ik niet snel aan wennen ben ik bang;)

Vandaag zijn we naar de vreemdelingendienst geweest om ons visum te verlengen. Daarna zijn we het centrum ingeweest. Het is daar erg druk en alle auto's rijden rechts... heel vreemd. alsof iedereen spook rijd haha.

Ook hebben we zelf gekookt vandaag. Gister heeft Lies (onze huisbazin) voor ons gekookt. Rijst met kip en komkommersalade. De rijst en de kip waren lekker al was ik eigenlijk te moe om te eten. Vandaag wel goed gegeten. Ze hebben werkelijkwaar alles hier in Suriname. Je kan het zo gek niet bedenken of het is er. Van pasta tot pindakaas tot nijntjeskoekjes tot rijstewafels en leverpastei van super de boer. Dat had ik eigenlijk niet verwacht maar ik kom dus niets tekort. Al vind ik het wel leuk om veel Surinaamse dingen uit te proberen. Onze huisbazin probeert ons ook van alles aan te smeren maar het is wel leuk om alles eens te proberen. Sommige dingen zijn lekker en sommige dingen zijn niet te eten haha.

De plaatselijke huisdier de mug heb ik ook al ontdekt... althans hij mij! ik zit al goed onder en dat zal voorlopig niet minder worden denk... in NL zouden jullie denken dat ik de waterpokken heb;)

Morgen ga ik kennis maken op mijn stage, ik ben benieuwd hoe het is!

Ik heb eigenlijk nog zo veel te vertellen maar ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van mijn avonturen;) Ik mis jullie allemaal ontzettend en heb al jullie kaarten op mijn kamer gehangen! Ik hoop dat jullie mij ook wel ene beetje missen hoor;) haha.

Kus Annemiek!!

  • 06 Februari 2007 - 06:11

    Yvonne:

    Nou Annemiek, keileuk dat het leuk is :D Succes vandaag op stage, en hou u taai ;)
    Kus, Yvonne

  • 06 Februari 2007 - 07:11

    Marilisa:

    Annemiek, Hartstikke leuk datje het naar je zin hebt daar :D.. Heel veel succes op je stage.. xx Marilisa

  • 06 Februari 2007 - 09:33

    Maurice:

    Ha schoonzusje, blij dat je veilig bent aangekomen. En dat alles goed bevalt. Veel succes daar op je nieuwe stekje, maar zo te horen komt dat wel goed.
    Groetjes en kusje Maurice, Maurice van Karina lol :-)

  • 06 Februari 2007 - 10:52

    Annelot:

    Hee miekerd !!
    Gelukkig bevalt het je daar :) Zal vast wennen zijn ja!
    Succes op je stage en tot snel! Hou ons op de hoogte he!
    Veel plezier daar!!
    Dikke kus lotttt

  • 06 Februari 2007 - 11:22

    Stephanie:

    Heey Annemiek.
    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent :) Je klinkt erg enthousiast, leuk! Jammer van die douche en muggen idd. Maar dat overleef je wel! ;) Succes met je stage en tot het volgende bericht!
    Kus, Stephanie

  • 06 Februari 2007 - 11:26

    Chantal :

    ey nichtje
    ben blij dat je veilig ben aangekomen, ik moest de groetjes doen van mn ouders en van mijn zusje, en natuurlijk de groetjes van mij :) succes met je stage, en hou ons op de hoogte !! :D
    groetjes en veel liefs van chantal ( en de rest natuurlijk )

  • 06 Februari 2007 - 12:08

    Jeannet & Gordon:

    Hé Annemiek,

    Fijn dat alles goed is gegaan en dat je veilig bent aangekomen.

    Goed om te horen dat je je al meer thuis voelt en dat de 1e indruk dus positief is.

    We gaan het allemaal bijhouden.

    Groetjes en veel liefs van ons.

    Jeannet & Gordon
    XXXXX





  • 06 Februari 2007 - 12:59

    Marcel:

    eeej annemiek, mooi dat het allemaal goed is gegaan. veel succes en vooral plezier op je stage.. xx marcel

  • 06 Februari 2007 - 19:06

    Pa:

    Kei gaaf! Knoflook zou helpen tegen muggen!
    Tuurlijk missen wij jou!
    Mijn pootje is een stuk beter!

  • 06 Februari 2007 - 20:30

    Robin:

    hey Annemiek!

    Gelukkig ben je goed aangekomen!
    En je vind het nu al leuk zo te lezen! :D

    ben wel jarloers, hier is het echt koud en jij zit daar lekker warm! :)

    groetjes je oude buurtjes!
    en kuss van mij!

    Liefss Robin.

  • 06 Februari 2007 - 21:06

    Hanneke:

    Heej Lieverd!
    Ben blij dat je zo enthousiast klinkt! :) En handig dat er van alles te eten is, en vervelend van de douche idd, maar geloof me zelfs daar ga je vast wel een keer aan wennen ;) Heel veel succes met de kennismaking op je stage!! Doe de andere meide de groeten!! En tuurlijk mis ik jou ook, eigk al meteen toen we trug reden van schiphol!! Xxxjes Hanneke!!

  • 07 Februari 2007 - 12:27

    Dokuh:

    Jooow Miekerd... echt vet dat alles goed gaat veel succes en plezier, geniet ervan... groetjes van t steeke crew :P haha

  • 07 Februari 2007 - 17:18

    Jeannet:

    Hoi zusje

    Ik ben blij dat je het leuk vind! Mis je wel hoor. xxxxxx Jeannet

  • 07 Februari 2007 - 18:18

    Carmenza:

    Hey Miekerd,
    Nou klinkt al goed, je hebt nu al een hoop meegemaakt! Alleen is het avontuurlijke muggen-verhaal iets minder ;).. Iig een huisdier, toch gezellig haha :D Ik zou je klamboe gewoon dag & nacht om je heen dragen.. als een soort jurk misschien? Haha
    Fijn dat ze er ook lekker Nederlands eten hebben, zo kan je ook nog is een lekkere dikke laag chocoladepasta op je boterhammetjes smeren als je daar eens zin in hebt:D
    Miekerd ik ga jou snel schrijven! Ik mis je wel hoor!
    Kus kus kus Menza
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: