Reis numero 3, bestemming NEPAL - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Reis numero 3, bestemming NEPAL - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Reis numero 3, bestemming NEPAL

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 December 2010 | Nederland, Breda

WHAAA weer een nieuwe reis!:D En over 6 weken zit ik er al. Ik kon het niet laten om daar alvast iets over te vertellen!

Ik ben er helemaal enthousiast over, maar mijn omgeving was dat wat minder toen ik een half jaar geleden met het idee aankwam om maar weer eens naar het buitenland te gaan. "Nee toch, niet weer!" kreeg ik steevast te horen. 'Toch wel wat dichterbij deze keer?" Nou niet bepaald:) Ik ben al in het westen geweest (Suriname) en in het zuiden (Ghana) Dus nu maar eens naar t Oosten! Nepal wordt het deze keer.

Ik zal daar 3 maanden gaan werken in een weehuis en op een school. Het is opgericht door een man en zijn vrouw die begonnen zijn met wat weeskinderen op te vangen in hun gezin maar het is nu uitgegroeid tot een weeshuis waar een kleine 20 kinderen verblijven omdat ze geen ouders meer hebben. Het leven in zo'n weeshuis biedt naar mijn idee weinig toekomst maar op straat heb je helemaal geen toekomst. Nepal is een enorm arm en er heerst een grote werkloosheid. En ook deze keer ga ik Nepal niet verbeteren maar ik kan niet wachten om in ieder geval iets te doen voor een aantal kinderen daar. En natuurlijk kan ik ondertussen genieten van het mooie land met (schijnbaar) geweldige uitzichten want het ligt aan de voet van het Himalaya gebergte.
Ik zal gaan wonen in een gastgezin in het plaatsje Pokhara.

Na die 3 maanden komt Linda mij opzoeken en gaan we nog 3,5 week reizen in Nepal, Thailland en Cambodja. Want ach, als we toch in de buurt zijn (A)

Ik ben ondertussen druk bezig met de voorbereidingen (en ondertussen heel hard werken want sinds ik niet meer thuis woon gaat t sparen net iets langzamer!), want over 6 weken zit ik er gewoon al!!!

En nee mensen, deze keer word ik niet ziek, niet beroofd en kom ik geen dag eerder terug dan gepland!!!:D Ik heb er zin in!

Liefs


  • 10 December 2010 - 20:55

    Hanneke:

    Lieve Annemiek!

    Met nee toch niet weer, bedoel ik alleen maar dat ik je WEER moet missen! Maar ik vind het super voor je dat je weer een nieuw avontuur aan gaat!
    Ik wens je alvast superveel succes, plezier, avontuur, mooie ervaringen en momenten toe!!
    Ik ga je site helemaal bijhouden!

    Liefs van Hanneke

  • 10 December 2010 - 20:57

    Jos (bemelmans):

    ha Annemiek, nou deze omgeving vindt het niet erg of denkt niet van "moet dat nu weer, een verre reis". Nu heb je de kans, nu heb je er zin in .... doen. Maar wel veilig bij mensen die je kent of ... En hardstikke fijn die reis daarna.
    Goede vooruitzichten! Geniet er alvast van!! groetJOS

  • 10 December 2010 - 21:26

    Sarah:

    He wereldreizigster,

    Je bent goed bezig om alle landen van de wereld te bezoeken. En niet onbelangrijk, ondertussen ook nog iets betekenen voor de samenleving daar. Als is het voor een klein groepje in de samenleving. Je moet ergens beginnen...
    Ben benieuwd naar al je mooi verhalen en foto´s! Gaat vast weer super worden!

    Tot snel!!

    kus

  • 11 December 2010 - 00:57

    Wieke:

    MAG ik nu alWEER deze site met mooie jaloersmakende verhalen bij houden :P ? YES!

  • 11 December 2010 - 08:36

    Sjaak, Erica + Milou:

    Ha Annemiek,

    Wij vinden het heel leuk en spannend voor je! Geniet ervan en wij via deze site een beetje met je mee.

    liefs Sjaak, Erica en Milou

  • 11 December 2010 - 09:24

    Linda:

    JOEPIEEE!! Echt heel erg tof vind ik het dat je het gewoon gaat doen!! Je bent nu jong en je hebt de kans, dus waarom niet!?!

    Ik ga zeker al je verhaaltjes volgen via deze site (en mail en sms en alles!) Ben zo benieuwd hoe je het daar gaat hebben.

    En dan kom ik je daarna gewoon lekker opzoeken en gaan we alle mooie dingen bekijken!

    Heb er ook al superveel zin in (maar t duurt nog zo lang.. :( )

    Succes met je tas inpakken, want dat gaat nog wel ff puzzelen worden gok ik ;) Bel maar als t echt niet lukt, dan help ik wel met aanduwen en de rits dichttrekken haha!

    Liefs Linda

  • 11 December 2010 - 10:22

    Janneke:

    Hoi hoi,

    Wat leuk je eerste verhaal weer, ik ga ze zeker allemaal weer lezen en bijhouden.!

    Super tof dat Linda langs komen, alvast keiveel plezier voor jullie beiden!

    Liefs Janneke (ghana)

  • 11 December 2010 - 11:49

    Floor:

    Lieve meid,

    heel veel plezier daar alvast en met de voorbereidingen natuurlijk ook!
    Natuurlijk ga ik je weer met veel plezier (en de nodige jaloezie) volgen! Enne.. ik hou je aan die laatste alinea van je hoor!! Geen gekke dingen dit keer!

    Liefs

  • 11 December 2010 - 16:11

    Carmenza:

    Lieve miek,

    Kan niet wachten om al je verhalen te gaan volgen op deze site.
    Ik vind het heel stoer van je dat je weer gaat. Echt gaaf hoor! Met je mooie back pack en bergschoenen moet dat helemaal gaan lukken om het mooie Nepal te gaan zien!
    Zet je het adres ook nog even op de site? Want dan komen er weer lekker oerhollandse kaarten richting jou natuurlijk.

    Liefs KUS

  • 08 Januari 2011 - 11:14

    Menza:

    Miekkk nog even en je gaat wooww wat spannend!! Dikke kus

  • 11 Januari 2011 - 08:26

    Irene De Bode:

    hoi hoi, heb je vraag op het forum gelezen. Ik kan je helpen met al je vragen, ben net 3 weken terug van nepal en vond het fantastisch. Je hoeft helemaal geen trekking spullen mee te nemen, daar loop je dan alleen maar mee te slepen ook in de andere landen waar je nog naartoe wilt. Je kunt het voor een appel en een ei kopen daar en dan laat je het weer achter bv voor arme mensen. Als je een goede gids hebt dan helpt ie je met alles: kopen van spullen, de trekking zelf, medicijnen bv voor diaree of hoogteziekte, koorts etc, info over alles... Wij hadden een enorm goede gids (ashok pradhan) voor achteraf bleek de laagste prijs van alle toeristen die ik gesproken heb! Ik heb nog contact met hem, dus kan je zo met hem in contact brengen als je wilt. Ik heb ook een tip geplaatst over hem op deze site onder kopje tips. Ik ben 6 weken in nepal geweest en weet wel goede tips aan je te geven, leuke plekjes/ must sees, restaurantjes etc. Allemaal vor super lage prijzen. Ik ben met een vriendin geweest en al snel onder de locals terecht gekomen, dus heb wel het 1 en ander aan tips! mijn emailadres is azie2010@live.nl en je kunt ook wel wat lezen op mijn site maar ik loop nog achter met mijn verslagen :-) groetjes en veel plezier alvast! Irene

  • 11 Januari 2011 - 08:35

    Irene De Bode:

    oh en ga a.j.b. geen bergschoenen, slaapzak, jas of medicijnen etc kopen! Dat is in NL duur en je moet het allemaal dragen. Ik heb de anapurna (incl de pas!) op mijn jezusslippers gedaan, maar lekker zittende gympies is helemaal prima... slaapzak = niet nodig. Je krijgt dekens (neem alleen wel even een lakenzak mee, maar die heb je ook nodig voor die andere landen waar je heen wilt) in de guesthouses. Als je een goede gids hebt dan regelt die alles vor je (opladen van je i-pod, dekens, medicijnen, bucket warm water als er geen douche is bv etc.) Maar je moet dan wel een gids met connecties hebben. Ik heb op mijn trekking geen vrouwelijke gidsen gezien, ook geen porters die vrouwelijk waren trouwens... maar ik snap wel waar dat vandaan komt want nepalese mannen kunnen nogal geinteresseerd in je zijn (om het even netjes te zeggen). Heb wel wat voorbeelden gezien in de bergen daarvan, was blij dat ashok een goede gids was... nou ik zie je vragen wel tegemoet :-) groetjes!
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 8327
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: