Ghana! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Ghana! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Ghana!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 November 2008 | Nederland, Breda

Hallo Allemaal!

Ik ben nu al weer bijna 1,5 jaar terug uit Suriname... tijd voor een nieuwe reis;) Deze keer niet naar Suriname, maar naar Ghana.

Over een maandje is het zo ver. 2 December vertrek ik samen met Linda (oud-klasgenootje) naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik zal daar 5 maanden in een gastgezin wonen in het noorden van Ghana, in de stad Tamale. De laatste twee weken ga ik helemaal back to basic, want dan verblijf ik in een primitief hutje in een heel klein dorpje waar electriciteit, water, een toillet en een douche niet aanwezig zijn. Ik denk dat ik daarna alle luxe in NL ontzettend ga waarderen:)

Naast de cultuur leren kennen en veel van het land bekijken ga ik ook nog iets nuttigs doen;) Ik ga vrijwilligerswerk doen in een weeshuis en op een peuterschool. Mijn doel is vooral de kinderen wat liefde te geven en plezier met ze te maken... iets wat ze erg goed kunnen gebruiken daar!

Al mijn inentingen zijn weer in mijn lijf geprikt, de malariapillen zijn al getest, ticket is betaald en ik ben zo langzamerhand al heel wat spulletjes aant verzamelen om mee te nemen. Nu nog een visum en travellercheques regelen en dan kan ik vertrekken!

Ik heb vlak voordat ik weg ga nog een bijeenkomst van de organisatie waarmee ik ga, namelijk Vrijwillig Afrika. Ik ben benieuwd of er meer mensen in dezelfde tijd daar zullen zijn. Linda gaat namelijk in februari al naar huis dus ik hoop dan wel wat andere vrijwilligers te leren kennen om de laatste paar maandjes mee door te brengen. Maar dat komt vast wel goed!

Ik zal proberen deze site weer regelmatig bij te houden zodat jullie ook op de hoogte zijn van al mijn avonturen in Ghana!

Liefs Annemiek

  • 02 November 2008 - 18:34

    Nanda Sloven:

    Leuk Annemiek!!!!! ik ga het echt helemaal bij houden. Ik hoop je nog te zien voor je vertrekt. Succes met al het geregel. Groetjes Nanda

  • 02 November 2008 - 18:34

    Wieke:

    het komt dichtbij!!!

  • 02 November 2008 - 21:26

    Maurice:

    Over een maand alweer, de tijd vliegt. Ik ga je wederom op de voet volgen samen met Karina.

  • 03 November 2008 - 11:01

    Hanneke:

    Alvast heel veel plezier en succes!!
    Ik ga je verhalen weer volgen en vanaf februari kun je die van mij ook volgen :)
    xxx

  • 03 November 2008 - 13:55

    Karina:

    Hoi Annemiek

    Wij zullen weer met spanning je reis volgen. Ondanks dat ik je weer heel erg zal gaan missen, ben je dan toch een beetje bij ons.In ieder geval wil ik je alvast heel veel succes en plezier wensen. En natuurlijk een goede reis.

  • 03 November 2008 - 14:26

    Christiaan:

    Nog 4 weekjes! weet zeker dat 't fantastisch gaat worden voor je in Ghana!
    Xx

  • 03 November 2008 - 17:20

    Linda:

    Heeey annemiek,

    Spannend joh weer zo'n reisje!
    Heel veel plezier met de voorbereidingen nog!

    Liefs Linda

  • 04 November 2008 - 10:08

    Carmenza:

    Nou miekerd, je gaat een toffe tijd tegemoet! Jammer dat ik je maar zo kort heb kunnen zien, maar die tijd halen we na jou Ghana Avontuur wel weer in ;)
    Ik ga je op de voet volgen, ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's!
    Tot die tijd gaan we elkaar nog even veel zien!

    Dikke zoen Carmenza

  • 12 November 2008 - 16:10

    Linda Ham:

    Miekieee, nog maar 3 weekjes!!

    Heb al wel kriebels hoor! :)


  • 23 November 2008 - 13:17

    Sarah:

    Het begint nu weer op t schieten he Miek. Al flashbacks naar Suriname, met alles regelen en doen. Of ben je nu al weer wat ervarener?
    Zaterdag gaan we er nog even een goed feestje van maken!!

    Kus

  • 29 November 2008 - 09:58

    Carmenza:

    Nou miekerd, het is weer bijna zo ver. Ik ben trots op je, dat je weer zo'n avontuur aangaat! Dan moet je toch wel wat lef hebben zeg! Knap hoor! Ik ga je weer op de voet volgen, en als de tijd net zo snel gaat als in Suriname...dan vliegt het voorbij!
    Geniet ervan, wat jou vast zou lukken! En ik ben erg benieuwd hoe jij Ghana gaat vinden, nu zit jij in een heel ander gebied als waar ik zat, máár er zullen toch wel overeenkomsten zijn?! :D

    Geniet ervan meid, neem maar goed afscheid van iedereen vanavond, en ik geef je nog een laatste dikke knuffel op het vliegveld dinsdagnacht!

    Dikke kus Menza

  • 29 November 2008 - 21:03

    Ilse:

    Hey Annemiek,

    Succes met de laatste voorbereidingen en veel plezier alvast!
    Hopelijk ga je net zo'n leuke tijd tegemoet als in Suriname.

    Groetjes Ilse

  • 30 November 2008 - 20:10

    Chantal :

    Hoi Nichtje,

    Het is weer bijna zover !! Ik ga je weer helemaal volgen met je verhalen op je site..ik wens je alvast heeel veel plezier, en succes met de laatste dingentjes thuis !!

    tot over 5 maanden !!

    Dikke Kus Chantal

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 146466

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: