Weer eens eens berichtje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Weer eens eens berichtje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Weer eens eens berichtje

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn site heb bijgewerkt. Internet is hier weken lang niet echt best geweest maar ik hoop dat tie het nu blijft doen.

De vader van Floor hebben we ingeruild voor de vader van Wieke. Het bezoek blijft voorlopig dus nu even in ons huis.
Ik ben nu heel erg met stage bezig de laatste weken. Aangezien de tijd erg hard gaat heb ik nog maar 3 weken de tijd om de dingen af te ronden op stage. Ik ben veel met mijn eigen observatie groep bezig en probeer zo veel mogelijk individuele kinderen te begeleiden. Ik voer gesprekjes met ze en voer activiteiten uit. ik heb natuurlijk onwijs veel spullen uit de doos die mij opgestuurd is dus ik heb al een dag met het buitenspeelgoed gespeeld en ook het knutselen vinden de kinderen super. Ook krijgen ze als beloning zo’n klein frutspeeltje waar ze vervolgens erg blij mee zijn. gelukkig maar want dat was ook de bedoeling. Ik heb ook voor iedereen een cadeautje gemaakt zodat ik bij mijn afscheid iedereen iets kan geven.
Qua stagedagen ben ik al bijna klaar. Ik moet er nog een paar, maar dat wil niet zeggen dat ik daarna niet meer ga. Maar ik heb natuurlijk wel de mogelijkheid om nog een weekje op trip te gaan!
En dat doe ik dus ook:). Samen met Sarah en Wieke met der vader ga ik volgende week naar Awarradam. Dat is een plaatsje heel ver in het binnenland. Ik ga daar met het vliegtuig heen en ook met het vliegtuig weer terug. We slapen in hutjes en we gaan van alles doen. boswandelingen maken, naar dorpjes toe, een culturele avond etc. Ik heb er ontzettend veel zin! Als ik terug ben zal ik jullie er meer over vertellen.

Naast stage ben ik nog steeds aan het salsa dansen. Ik zit nu bij de gevorderde cursus om zaterdagochtend. Daarnaast gaan we af en toe uit eten maar ook koken we regelmatig van alles. Floor heeft namelijk een Surinaams kookboek waar we af en toe iets uit maken.
Zaterdagavond ben ik naar TMF on Tour geweest met Floor en Sarah. Het was in een discotheek hier. Was gezellig en leuk om een keer te zien! Er waren veel Nederlandse stagiaires op af gekomen dus was wel weer even leuk om zo veel Nederlanders te zien!
Zondag zijn we naar het circus geweest. Er is hier in Paramaribo een circus uit Mexico. Wij als ‘rijke’ Nederlanders wilden natuurlijk vooraan zitten dus kochten we de duurste kaartjes. Ik moet zeggen dat we alles ook ontzettend goed gezien hebben. We waren alleen een beetje bang dat wij dan uit het publiek werden gehaald maar gelukkig is dat niet gebeurd en stonden andere mensen lekker voor schut:)

Het is nog steeds regentijd. Het heeft veel geregend maar het schijnt nog veel erger te worden als ik de Surinamers mag geloven. JOEHOE! Lang leven de regentijd!

Kus Annemiek

  • 22 Mei 2007 - 14:42

    Jos:

    ha Miek, hier een snelle korte reactie van "een ingeruilde" vader (bevalt dat?).
    Ik lees wat ik al wist: dat jullie een druk leven hebben met veel variatie binnen- en buitenshuis, met stage en ontspanning. Ik wens jullie een heel goede tijd toe in Awarradam. groetJOS

  • 22 Mei 2007 - 14:44

    Hanneke!!:

    Jeuj ik ben de eerste die regaeerd :) :P
    Zo dan gaat de tijd echt snel als je niet meer zo lang na stage moet.
    Cool dat circus, daar hou jij toch van, van voorschut staan ;) haha grapje. Ik dacht Annemiek speel wel even mee met de clown!
    Veel plezier volgende week in dat plaatsje!
    En succes nog met je salsa!
    xxxjes Hanneke!!

  • 22 Mei 2007 - 14:45

    Hanneke:

    haha toch nie de eerste, dr is snel iemand tussen gepiept haha
    jammer ;)

  • 22 Mei 2007 - 16:29

    Chantal :

    ey Miekie

    leuk joh je verhaaltje weer :) ben echt zo blij dat je het naar je zin heb.
    en super bedankt voor je kaartje :) vond het echt super, had het niet verwacht :$
    maar heel erg bedankt ;)
    nou meis nog heel veel plezier de laatste paar weken
    en kom snel naar je toe als je thuis ben :)

    Groetjes Chantal xXxXxXx

  • 22 Mei 2007 - 17:31

    Stephanie:

    Heeey!
    Leuk allemaal hoor. En wat gaat de tijd toch snel idd. Nog even en je bent alweer terug. Ik hoop dat NL je dan iets droger weer te bieden heeft :p
    Geniet nog even van je laatste weken, succes met je stage en veel plezier met je trip!
    Tot snel! xxxx Steef

  • 23 Mei 2007 - 16:05

    Rianne:

    Regentijd...:( Wij komen bijna en willen ook een beetje zon hoor ;)

    Nog 13 nachtjes en dan komen we eraan hoor!

    Veel plezier op je trippie en tot snel!

    Kus Rianne

  • 25 Mei 2007 - 07:01

    Karina:

    Hoi

    Heel veel plezier volgende week op trip.
    En succes met de laatste stagedagen

    Liefs Karina

  • 25 Mei 2007 - 15:35

    Sophia:


    ah..afscheid genomen van je mannetje? voor jou is het niet meer zo heel lang in suriname he? en zo te lezen neem je t er nog wel van! wel balen van die regen! dan kun je nu beter het nederlandse weer hebben! hopelijk wordt t snel nog beter..

    genietse nog!!

    xx soof
Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: