Een update uit Kamelenland - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Een update uit Kamelenland - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Een update uit Kamelenland

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 Januari 2013 | Egypte, Hurghada

Hier weer eens een update uit het nog altijd zonnige Egypte! De laatste keer dat ik deze site bijwerkte strompelde ik nog wat rond, ondertussen ben ik zo goed als genezen en ben ik weer druk aan het werk.
Gelukkig maar, want de drukke decemberperiode stond voor de deur, dus het was fijn dat ik vol energie alle lieve gasten weer kon verwelkomen.
Terwijl ik op facebook alle mooi versierde kerstbomen voorbij zag komen, zaten ze hier in Egyote ook niet stil. De hotels pakten groot uit om alle gasten een heus kerstgevoel te bezorgen. De kerstmannen werden van zolder gehaald, de lichtjes opgehangen en er waren zelfs heuze nepkerstbomen. De ene met wat meer groen als de ander, maar ze deden hun best. Leuk ook alle kerstmuziek, al was het repetoire helaas niet uitgebreid genoeg om te voorkomen dat ik in elk hotel dezelfde muziek hoorde. Altijd leuk.
Op een middag liep ik in een van de hotels met een collega toen zij mij staande hield: "Luister eens..."Met grote verbazing stonden we te luisteren, want jawel onze eigen 'Flappie' werd gedraaid! Nu was ons kerstgevoel echt compleet!
Op kerstavond hebben we genoten van een heerlijk 3 gangenmenu in een gezellig restaurant. Op eerste kerstdag hebben we naast ons gewone werk ook een kerstexursie begeleid en tweede kerstdag zijn we nog op stap geweest. Dus we hebben wat mij betreft goed ons best gedaan!Maar het echte kerstgevoel is toch echt bij familie samen zijn, dus toch net iets vaker als normaal aan mijn 'thuis' in Nederland gedacht.

Na kerst komt oud en nieuw en ook dat moest gevierd worden. Iedereen nam hapjes mee en zo hebben we met een groep reisleiding, familie van en vriendjes van, het nieuwe jaar ingeluid. Flink wat confetti en sterretjes waren aanwezig... dus ach wie heeft er nu vuurwerk nodig?;) Ook om 1 uur nog even afgeteld om er in Nederland toch nog een beetje bij te horen. Braaf op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag moest er natuurlijk gewoon weer gewerkt worden.

In mijn vorige reisverslag was ik lekker aan het zeuren dat ik niet mocht duiken, maar nu eindelijk mag het weer! Dus 2 weken achter elkaar heb ik mijn vrije dag op de boot doorgebracht om weer heerlijk onderwater te zweven. Meneer de rog, de aal en visje nemo kwamen weer vrolijk voorbij en met een grote glimlach kwam in weer boven.

Hoe langer ik hier zit, hoe vaker ik mij verbaas over dit vreemde land. Het is een bizar land en ik loop nog regelmatig met mijn hoofd te schudden als er weer eens een kameel op de weg staat, mij een slaapplaats aangeboden wordt als ik even moet gapen (samen met hem in zijn bed waarschijnlijk), of als ik rondcross in het chaotische verkeer. Maar ook de toeristen kunnen er wat van. Russen die om 10 uur al stomdronken zijn, en gasten die klagen omdat er in Egypte geen hagelslag is.
Het is een vreemde wereld, waar ik gelukkig wel vaak om kan lachen!

Xxx


  • 05 Januari 2013 - 18:07

    Erica:

    Ik had vanmiddag mijn moeder aan de lijn en ze vertelde dat ze net de kameel uit de kerststal uit haar handen had laten vallen en dat zijn hoofd eraf was gevallen. Zegt Milou nadat ik opgehangen heb: "Mam, is tante Annemiek van een kameel gevallen?". Ze had de woorden vallen en kameel gehoord en dacht gelijk aan jou, ha, ha.
    X

  • 05 Januari 2013 - 22:18

    Floor :

    Haaai! Mooi verhaal, nu kan ik al helemaal niet wachten tot ik bij je in kamelenland ben ;) See u in 3 weeks! Xx

  • 06 Januari 2013 - 03:55

    Tim:

    Leuk, leuk!

  • 08 Januari 2013 - 22:17

    Ria Wijten:

    Leuk om te lezen dat je de kerst en oudjaar gezellig bent doorgekomen. Nog de beste wensen voor 2013!!! Gr. Tante Ria

  • 13 Januari 2013 - 14:34

    Annelot:

    Leuk verhaal Miek en fijn dat je de feestdagen goed bent doorgekomen. Lijkt me een grappige ervaring als het zo warm is en toch al die versiering :)
    Fijn weer duiken! Ga je nu zeker vaker doen.
    Haha en als ze je een bed aanbieden gewoon nee zeggen ;)
    Xxx

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 2061
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: