De grote zandbak - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu De grote zandbak - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

De grote zandbak

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 November 2012 | Egypte, Hurghada

Hallo Nederland!

Hier een eerste update uit het zonnige Hurghada! 2,5 week geleden stond ik weer bepakt en bezakt op schiphol om na een fantastische week in NL naar mijn volgende bestemming te vliegen. Ietsje verder als de vorige keer, maar ook ietsje warmer als de laatste keer:)

Ik landde in een grote zandbak met veel hotels en nog meer souvenierwinkels. De omschakeling van het groene Portugal naar de woestijn was groot, maar ondertussen heb ik mijn draai wel gevonden. Ik woon in een leuk studiootje in het zelfde gebouw als een aantal collega's, dus ik hoef geen arabisch te leren om even met iemand te kunnen kletsen! ;)
Vanaf dag 1 ben ik meteen hard aan het werk. Eerst om alles te leren kennen, en nu om alle leuke, spontane, vervelende en zeurende mensen te woord te staan. Het werk vind ik nog steeds erg leuk, en ik leer hier veel.

Wat minder leuk zijn alle Egyptische mannen. Al kunnen de onbeschaamde flirtpogingen, toespelingen en aanzoeken ook wel hilarisch zijn en het zorgt voor veel gespreksstof voor mij en mijn collega's. Onder t genot van een hapje en een drankje liggen we vaak avonden dubbel om het gedrag van deze vreemde wezens!

Om alles goed uit te kunnen leggen aan gasten moeten er natuurlijk ook tripjes worden gedaan! We begonnen met een dagje woestijn. Gewapend met een sjaal om mijn hoofd lekker met een quad door de woestijn racen! Vanaf de quad hobbel de bobbel op een kameel en in een inelkaargeknutselde spidercar. Bruin van het stof verder de woestijn ingetrokken en natuurlijk een Egyptische show als afsluiter. Moe en stoffig, maar voldaan plofte ik 's avonds in mijn bed.
De volgende trip was een dagje op de rode zee. Eerst snorkelen in het helder blauwe water en toen..... ja echt... DUIKEN! Blij als een kind deed ik mijn spullen om, waar ik binnen 20 sec. mee klaar was. Niets geen duikpak, schoenen, muts en handschoenen... gewoon in mijn bikini, fles op me rug en gaan! Het water was heerlijk warm, helder blauw en de vissen waren geweldig. Alsof ik in een aquarium aan het zwemmen was. Even het werk vergeten, gewoon genieten van alles om me heen en ondertussen lekker gek doen onderwater met mijn collega's... duiken is fijn!
Volgende week staat Luxor op de planning. Terug in de tijd, de tempels en graftombes en de Nijl bekijken. Ook niet heel vervelend ;)

Ik vermaak me hier dus wel! Het is een bizar land, waar armoede en toerisme enorm door elkaar lopen en de revolutie nog vers in het geheugen ligt. Het is geen land waar ik zou willen wonen, maar het is wel weer een unieke en geweldige ervaring!

Liefs

• 09 November 2012 - 21:07

Annick:

Miek, wat een bijzondere ervaringen allemaal. Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke cultuurshok is! Je foto's op Facebook zijn weer erg leuk. Ik denk dat je het nog wel een tijdje volhoudt daar! En sla de mannen maar gewoon van je af hoor ;) Veel plezier! Xx Annick

• 09 November 2012 - 23:19

Floor:

Zorg jij ervoor dat de vissen niet wegzwemmen.. Ik ben er in januari!

• 10 November 2012 - 10:12

Karina:

klinkt allemaal weer heel bijzonder. jammer inderdaad dat er geen groen is , zou ik ook niet geweldig vinden. Maar daar staan wel weer hele mooie andere dingen tegenover, super

• 21 November 2012 - 09:48

Annelot:

Hee Miek,

Wat een verandering he. Maar gelukkig kun je wel duiken!!
    En ja die Egyptische mannen.. gewoon slaan?
    In elk geval weer veel plezier en succes daar!
    xxx

• 22 November 2012 - 00:49

Hanneke:

Jij bent toch ondertussen een ster geworden in mannen van je afslaan ;)
    Fijn dat je je draai alweer gevonden hebt en een leuk plekje hebt om te wonen.
    Leuke activiteiten al gedaan!
    xxx

Verslag uit: Egypte, Hurghada