Laatste dagje Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Laatste dagje Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Rhodos

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 Oktober 2013 | Griekenland, Rodos

Drie keer knipperen met je ogen, en dan is het zomerseizoen op Rhodos ineens voorbij. Een klein half jaar geleden kwam ik hier aan om te beginnen aan weer een nieuw, leuk seizoen als reisleidster. Een heel nieuw team, vol met leuke, lieve mensen, die allemaal het eiland moesten ontdekken. We verdwaalden (ik met name) keer op keer en waren soms lang op zoek naar dat ene hotel. Als je het dan eindelijk gevonden had, gingen we op zoek naar 'een snellere route', waardoor we weer op de meest vreemde plaatsen uitkwamen. Dit tot grote hilariteit van de rest van het team :)
Ook buiten het werken om hebben we veel lol gehad. Om de soms vreemde logica van de Grieken, de geiten die ineens rondom kantoor liepen, het chaotische verkeer en alle snuggere toeristen! De meeste vreemde opmerkingen kwamen we tegen en vaak lachend (en soms zuchtend ;) ) werd dit gedeeld op kantoor.
Wekelijks gingen we met z'n allen uit eten, 'om even niet over werk te praten' (wat meestal mislukte;) ) en te genieten van het heerlijke Griekse eten. We werden vaak uitgenodigd om ergens te gaan eten, en dan niet een klein hapje, nee een maaltijd voor een heel weeshuis. Op het moment dat we allemaal propvol zaten kregen we te horen dat het tijd werd voor het hoofdgerecht. Oef! Gelukkig hadden we twee mannen aan tafel die ervoor zorgden dat het leek alsof we nog enigzins wat gegeten hadden ;) En als afsluiter vaak de meest zoete (ranzige) toetjes, van het huis, dus weigeren was eigenlijk geen optie. Yam!....

Na al dat vele eten, moet er natuurlijk ook gesport worden. Dus in augustus maar eens aangeklopt bij de sportschool. "Ik wil aan mijn conditie werken, maar hou eigenlijk niet zo van fitnissen, wat nu?" Nou, daar hadden ze een oplossing voor, Petro, een enorme Griek die mijn personal trainer werd om mij eens even flink moe te maken. Na elke trainingssessie kon ik 3 dagen niet fatsoenlijk lopen, maar ach, je moet er wat voor over hebben ;)

En stel je eens het meest toeristische plekje op Rhodos voor...en dat vol met Engelsen, dan heb je Faliraki, mijn woonplaats. Vol verbazing keek ik toe hoe de jongeren, maar vooral ook de ouderen in veel te korte rokjes en doorschijnende jurkjes rondwaggelden door de barstreet. Zo af en toe stond er een avond mensen kijken op het programma, en onder het genot van een ijsje keek ik dan naar de meest vreemd geklede mensen. Altijd fijn om te beseffen dat ik toch best 'normaal' ben :)
Dus op mijn vrije dag ging ik weg uit Faliraki en het eiland ontdekken. Rondtouren met mijn auto, wandelen naar mooie strandjes of spetteren in het waterpark. Natuurlijk moest er ook gedoken worden en was ik ook regelmatig onderwater te vinden. Ondertussen ben ik gekwalificeerd rescuediver, dus als iemand bang is om te verdrinken, ik kan je komen redden ;)

Het eiland leerde ik steeds beter kennen, en daar kon ik mooi gebruik van maken door mijn ouders rond te leiden! Zij kwamen een weekje over, voor het eerst in een vliegtuig naar een 'ver' en onbekend land. Super om ze te laten zien wat voor leven ik leid en wat voor werk ik nu allemaal doe. Ook fijn om weer eens vertrouwde mensen om me heen te hebben (en Nederlandse lekkernijen te eten :p)
En je bent reisleidster of je bent het niet, dus met z'n drieën in mijn autootje gepropt heb ik ze het eiland laten zien. En hoewel ik het al aardig koud begon te vinden, hoorde ik ze steeds maar zeggen hoe warm het wel niet was... Hmm dat belooft nog wat als ik weer terug in Nederland ben ;)

Rhodos is niet het meest bijzondere, avontuurlijke plekje in de wereld, maar de mensen zijn ontzettend vriendelijk, het leven is relaxed en de zon schijnt heerlijk en ach, heel veel meer heb je niet nodig toch?!

Dit seizoen is weer voorbij, tijd voor een nieuw avontuur. Deze winter even niet werken als reisleider, maar zelf de toerist uithangen. Het plan is om wat te gaan reizen en wat meer tijd door te brengen met mijn lieve familie en vrienden in Nederland. Want hoeveel leuke mensen ik ook ontmoet en hoe fijn ik het ook vind in het buitenland, de mensen die echt belangrijk voor me zijn, wonen helaas toch echt in dat koude kikkerlandje.

Tot morgen Nederland!



  • 07 Oktober 2013 - 13:05

    Pa:

    Hoi annemiek,

    leuk verslag! Kannie wachten tot morgen....
    tot dan!

    Pa,xxx

  • 07 Oktober 2013 - 13:56

    Alice:

    Fijn dat je weer terugkomt. Dan hoef je lekker eens een tijdje niet voor anderen te zorgen!
    Geniet ervan.

  • 07 Oktober 2013 - 14:24

    Annelot:

    Leuk verhaal Miek. Hele goed reis!! Xx

  • 07 Oktober 2013 - 15:22

    Hanneke:

    Goeie afsluiter Annemiek!
    Fijn dat je weer een erg leuke tijd gehad hebt!
    Ik vond het ook erg leuk in Rhodos en was gezellig je weer gezien te hebben daar.
    Een goede terugreis morgen en welkom thuis in kikkerland! Gelukkig is het nog niet erg koud en schijnt het zonnetje nog.

    En dat je komend half jaar wat meer tijd in Nederland bent is helemaal niet erg hoor ;)

    Tot snel liefs Hanneke Xxx

  • 07 Oktober 2013 - 15:38

    Geanne:

    He annemiek,

    Weer leuk om je verhaal te lezen. Weer een geslaagde werkplek.
    Succes met bibberen in ons kikkerlande. Voor ons is het hier nog heerlijk weer.

    Groetjes geanne

  • 07 Oktober 2013 - 16:24

    Milou:

    Hee tante Annemiek,

    Ik kan niet wachten om je morgen weer te zien!!!!! Ik heb je erg gemist! Maar volgens mij heb je het wel leuk in Griekenland gehad! ;)

    Xxx Milou

  • 07 Oktober 2013 - 20:19

    Flo:

    Miek komt terug!! Joehoe!!!!! Spreek je morgen in kikkerland! Kus

  • 07 Oktober 2013 - 23:19

    Stephanie:

    Lieve Miek,
    Wat een mooi verhaal weer!
    Fijn dat je morgen weer terug komt! Door alle drukte hebben we elkaar dit keer iets mindee gesproken. Maar ik heb je gemist hoor Miek. Ben blij dat je morgen terugkomt en ik je snel weer kan zien! :)
    Goede reis! Dikke kus! Xxx

Verslag uit: Griekenland, Rodos

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1489
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: