Next destination: Rhodos! - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Next destination: Rhodos! - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Next destination: Rhodos!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 April 2013 | Griekenland, Rodos


Hier een eerste update uit het mooie Rhodos! Na 1,5 maand in Nederland te zijn geweest, was het weer tijd om iets nieuws te ontdekken (en om mezelf weer eens nuttig te maken ;) )
Ik heb genoten van mijn tijd in NL en alle lieve mensen om me heen. Het was voor mij echt even vakantie en die heb ik goed benut. 2 dagen Volendam met mijn moeder, een dagje Amsterdam, naar de Beekse Bergen met mijn nichtjes en neefje, een dagje Efteling en veel etentjes, drankjes en high tea's met iedereen die ik weer moet gaan missen. Tussendoor ook nog even op vakantie in Lissabon geweest, dus nu kan ik weer een nieuw seizoen aan!

18 april werd ik weer traditiegetrouw door mijn ouders naar Schiphol gebracht, (op een onmenselijk tijdstip) waar ik mijn eerste collega meteen ontmoette. Na weer een dikke knuffel met me ouders was het weer tijd om te gaan. Dag Nederland, tot over een half jaar!
Samen vlogen we naar Rhodos waar we opgevangen werden door 2 andere collega's.

De eerste dagen veel voorbereid voor het werk en natuurlijk het eiland verkend. Wat is het hier groen! Geen woestijn, geen kamelen en ik kan gewoon over straat zonder aangesproken te worden. Wat een verschil met Egypte :)
Lindos, een oud stadje, bezocht en rondgelopen door de wirwar van de kleine straatjes daar. Boven op een heuvel de Akropolis bezocht en genoten van het prachtige uitzicht.
Ook naar Symi, een klein eilandje, gevaren om daar de boel te verkennen. Het dorp is op een heuvel gebouwd en ik wilde natuurlijk naar boven :) ik heb gelukkig nog een collega die net zo gek is, dus ik hoef niet meer alleen te verdwalen in de heuvels ;)
Verder natuurlijk Rhodos stad bekeken. Het nieuwe gedeelte, met talloze restaurants, barretjes en winkels. Maar ook het oude centrum, binnen de stadsmuren waarin je je in de riddertijd waant. Het is nog laagseizoen, dus weinig toeristen waardoor je nog wat terugziet van het echte Rhodos.
In de zomer schijnt t hier te krioelen van de mensen, dus nu nog maar even van die rust genieten.

Ik woon nu tijdelijk in een appartement, maar zaterdag ga ik verhuizen naar mijn definitieve appartement. Ik heb door alle drukte nog geen tijd gehad om mijn koffer uit te pakken, dus dat komt goed uit, die kan ik zo weer overzetten in mijn nieuwe plekje :)
Zaterdag is mijn eerste vrije dag, dus dan kan ik het meteen leuk inrichten en gezellig maken voor mijn nieuwe collega die ook mijn huisgenootje wordt.

Het wordt hard werken hier, maar ik vind elke dag nog even leuk en weet zeker dat hier genoeg te ontdekken valt!

Veel liefs,

Annemiek

  • 25 April 2013 - 13:54

    Annick :

    Hey Miek!

    Mooi dat de eerste indrukken zo positief zijn! Rhodos is inderdaad een prachtig eiland. Heb je ook al op een ezel gereden in Lindos?? Heel veel plezier daar! Geniet van de gezellige Griekse sfeer, het griekse eten en de lekkere drankjes! Jamas! Xx

  • 25 April 2013 - 14:00

    Wieke:

    'vind ik leuk' !

    wat een klimkuiten zal jij hebben zeg

  • 25 April 2013 - 19:17

    Flo:

    Tof dat daar zo mooi is en dat je het naar je zin hebt!!

  • 25 April 2013 - 20:17

    Jeannet:

    Hoi,

    Nou volgens mij ga je je daar wel vermaken!!! Veel plezier op je vrije zaterdag!!

Verslag uit: Griekenland, Rodos

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 2025
Totaal aantal bezoekers 146439

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: