Een update uit Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Een update uit Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Een update uit Rhodos

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Juni 2013 | Griekenland, Rodos

Of ik weer eens een verhaal op mijn site wilde zetten... "Maar dat heb ik pas gedaan!?" Ik zie nu dat dat al 1,5 maand geleden is. De tijd vliegt!
Dat is een goed teken zeggen ze, en daar ben ik het volkomen mee eens. Ik heb het enorm naar mijn zin op dit mooie eiland.
Meestal ben ik gewoon druk aan het werk; gasten ontvangen, bijeenkomsten houden, gasten uitzwaaien, administratie bijhouden, problemen oplossen, klachten aanhoren en luisteren naar de enthousiaste vakantieverhalen van mijn gasten. Dat ze enthousiast zijn is niet zo gek, er is genoeg te doen hier, lekker weer dus wat wil je nog meer?!
In april moest heel het seizoen opgestart worden, maar natuurlijk ook de uitstapjes uitgeprobeerd worden. Ik meld me wel aan als vrijwilliger, geen probleem ;)

Dus in een jeep rond gecrosst over het eiland. Riviertjes door, bergen op, zandpaden over, waardoor we op de mooiste plekken terecht kwamen. Als een blij kind zat ik achter het stuur :) Maar ook de eilandtour stond op het programma. Met z'n allen in de bus (ik haalde de gemiddelde leeftijd goed naar beneden), mooie kloosters, kerkjes, opgravingen en kleine dorpjes bekijken. Nog even wandelen in de vallei, mousaka eten en vooral kijken naar het mooie uitzicht tussen de bergen door.
En natuurlijk moet er ook gedoken worden! Helaas geen rode zee taferelen hier, dus schildpadden aaien zit er niet meer in, maar ach ik kan wel lekker duiken :) Pakje aan, fles op mijn rug, brilletje op en hoppa! Na 5 min voelde ik wat prikken op mijn voet...auw! En op mijn hand, en nog weer op mijn voet... Wat is dat?? Mijn onderwater buddy keek bezorgd toe hoe ik allerlei vreemde bewegingen maakte om het prikken te laten stoppen. Het was een mooie dans, maar niet heel ideaal onderwater. Er bleek een kwal in de vorm van een sliert om mijn lijf gewikkeld te zijn... Altijd fijn. Na de gids hulpeloos aangekeken te hebben, heeft hij met een stok de kwal verwijderd zodat ik weer lekker verder kon zwemmen. Voldaan, maar met opgezwollen voeten en handen kwam ik weer boven :) " Goh, gebeurt ons eigenlijk nooit" kreeg ik te horen. Lucky me!

Op mijn afgelopen vrije dag vond ik dat ik maar eens actief moest zijn. Ik doe soms wel eens een poging om voor het werk te gaan hardlopen, maar die pogingen zijn eerder uitzondering dan regel helaas. Dus hup, schoenen aan, rugzak om en lekker de natuur in. Volgens mijn collega scheen er ergens een mooi strand tussen de rotsen te zijn. "Moet je echt zien!" Nou, dan loop ik daar wel heen. Door de heuvels, langs olijfbomen, over het strand...prachtige omgeving, maar het bleek toch wat verder te zijn dat ik dacht. Na 4 uur wandelen vond ik dat het tijd werd voor een verkorte route. Dus hup de bossen in, op zoek naar een shortcut. Een stukje verder zag ik allemaal kastjes staan, nieuwsgierig als ik ben moest ik natuurlijk even gaan kijken. " welke idioot zet er nu allemaal kastjes midden in de natuur?" Hmmm, wat vliegt daar allemaal joh? Oh fuck, het zijn bijenkasten, met hele zwermen bijen! Met de film Killerbees in mijn achterhoofd zette ik het op een lopen. De pijn in mijn benen was spontaan vergeten :) En jahoor, na nog een klein uurtje wandelen zag ik daar het mooie strand. Met een grote glimlach plonsde ik het water in. Het leven is zo slecht nog niet ;) (Maar op de terugweg nam ik toch maar de bus :) )

Tussen de uitstapjes en het werken door, moet er natuurlijk ook gegeten worden. Regelmatig hebben we etentjes met het team om alle leuke restaurants uit te proberen. Er worden allerlei Griekse gerechten op tafel gezet onder het mom van "you need to taste our food!" Het meeste is erg lekker, maar standaard te veel. Ik ben er ondertussen achter dat er na de 10 verschillende 'voorgerechten' nog een hoofdgerecht en een toetje volgt, dus ik probeer me iets minder vol te eten aan het lekkere knoflookbrood, tsatziki en de vele salades of kaashapjes.
En als we niet met het team uit eten 'hoeven' gaan een collega en ik er vaak op uit om zo lokaal mogelijk te kunnen eten. Met de auto het binnenland in om de meest kleine, authentieke restaurantjes te vinden. Soms komen we helaas niet verder dan souvlaki met friet, maar we komen gelukkig ook de echte familierestaurantjes nog tegen. Heerlijk!

Ik heb het hier dus prima. Ondertussen heeft ons appartementencomplex ook een zwembad gekregen, dus als er naast al het werk, het eten en de uitstapjes nog tijd over is, ben ik in de zon te vinden, met mijn benen in het water, om te bedenken dat ik een heerlijk leven heb!

Liefs uit Rhodos



  • 04 Juni 2013 - 11:34

    Annelot:

    Wat klinkt het allemaal goed! Fijn om te horen ook. Beetje jammer dat jij nu net die kwal tegen moest komen, maar ik ben er ondertussen van overtuigd dat jij gewoon een unieke gave daar voor hebt :) Gelukkig rende je bij die killer bees gewoon weg..
    Het eten klinkt inderdaad lekker! Leuk om dan toch ook die authentieke plekjes te ontdekken!
    Veel werkplezier weer en natuurlijk ook relaxplezier, ook al heb je daar minder tijd voor.
    Xxx

  • 04 Juni 2013 - 13:02

    Tim:

    Klinkt weer erg leuk allemaal. Wat een mooi leven inderdaad!

  • 04 Juni 2013 - 14:30

    Angela:

    Haai!! Wat klinkt het allemaal weer vreselijk! En die wandeling...heb ik dat niet eerder gehoord?!;-)
    Geniet maar lekker van het weer en de omgeving, er zijn ergere baantjes!

    Groetjes angela

  • 04 Juni 2013 - 16:01

    Karina:

    Dat is helemaal niet verkeerd, geniet er lekker van

  • 04 Juni 2013 - 16:34

    Annick:

    Klinkt goed Miek! Vooral al het lekkere eten! Hmmmmmm! Het lijkt me echt gaaf om de mooie plekken van het eiland te ontdekken waar de toeristen niet komen! Veel plezier! Xxx

  • 04 Juni 2013 - 16:52

    Maurice:

    Haha die kwal, heb jij weer. Maar geniet ervan Annemiek, klinkt goed allemaal

  • 04 Juni 2013 - 18:53

    Alice:

    Hartstikke fijn dat je het zo naar je zin hebt. Houen zo!
    Groetjes, Alice

  • 04 Juni 2013 - 21:42

    Erica:

    Wat fijn dat je weer zo'n mooi en plezierig plekje hebt getroffen, geniet ervan!

  • 07 Juni 2013 - 17:22

    Flo:

    Rhodossssssssssssss is leuk dus! Super meid, goed om te horen!
    Als ik zo je verhalen/ appjes lees en je foto's zie dan wil ik daar ook zijn! jaloers toch wel hoor! Maar je hebt wel je best gedaan met de zon want hij is hier ook aangekomen (dank voor het blazen)

    KUS!

  • 09 Juni 2013 - 20:24

    Carmenza:

    Ik mis een hoofdstuk in dit verhaal...................ziekenhuis/doktersbezoeken?! Heel goed!!!!!!
    Miek miek miek, ik zou nu het vliegtuig willen pakken en richting genietjesland komen! Wat heb je het leuk.
    Maak er een mooie tijd van, en ben blij dat we regelmatig contact kunnen hebben! Knuf X

  • 09 Juni 2013 - 23:39

    Stephanie:

    Wat super om weer een leuk verhaal van een tevreden Miek te lezen. Jij verveelt je niet. Hard werken afgewisselt met leuke uitstapjes, in een mooie omgeving en met een lekkere temperatuur. Zou best voor een paar weekjes willen ruilen!... Deal? haha... Alleen die kwal, die laat ik dan liever achterwege :p Bah wat heb ik een 'fobie' voor die enge beesten! Gelukkig ben je weer goed boven gekomen ;) haha... Geniet ervan meid en succes! Xxx

  • 10 Juni 2013 - 15:58

    Manon:

    Super om te horen dat het zo goed gaat. Blijf idd maar mooi genieten! x

Verslag uit: Griekenland, Rodos

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 2878
Totaal aantal bezoekers 146446

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: