Zomer in Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu Zomer in Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

Zomer in Rhodos

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Augustus 2013 | Griekenland, Rodos


Het is officieel warm in Rhodos. En aangezien ik nog steeds een Nederlander ben, mag ik daar heerlijk over klagen. Ik hoor jullie al denken; 'wat heb je te klagen dan? De zon schijnt altijd, het is altijd warm genoeg om naar het strand te gaan en regen is er al in geen maanden meer gevallen.' Klopt, het ideale weer om op vakantie te zijn. Helaas ben ik dat niet (hoe leuk ik mijn werk ook vind).
Het was goed uit te houden, tot een tijd terug. Het verfrissende windje werd ingeruild voor een warme fohn, de zon brand door alles heen en zelfs de airco van mijn auto krijgt hem niet meer koel. Als ik heel stil blijf liggen in bed lukt het me nog net om in slaap te vallen, maar vervolgens word ik naar een paar uur weer zwetend wakker. Met liters water op zak ga ik alle hotels langs. "Goh, heb jij het niet warm zo in je uniform?" Maar natuurlijk niet, ik heb een ingebouwd aircosysteem in mijn lijf.... En nee hoor, ik heb er totaal geen behoefte aan om ook lekker in het zwembad te duiken, ik zit hier graag in deze oververhitte lobby....

Ik woon gelukkig al lang genoeg niet meer in Nederland om ook meteen weer te stoppen met klagen. Want ach, het leven op Rhodos is geweldig, dus een paar zweetdruppeltjes meer of minder kunnen mijn tijd hier echt niet verpesten. Ik hang heerlijk de toerist uit in de oude stad, cross het eiland door en ga natuurlijk regelmatig duiken. Grotduiken, een nachtduik en een wrakduik zijn ondertussen allemaal al gemaakt. Vooral het wrak vond ik erg indrukwekkend. Er werken gezellige mensen op de duikboot die me met alle liefde na elke duik weer uit mijn duikpak pellen, want hoe warm het ook is, onder water heb ik het nog altijd koud. Dus terwijl de rest in hun zwembroek duikt, heb ik mijn winterpak nog elke duik braaf aan :)

En sinds afgelopen maand is ook onze jongerenorganisatie actief. De megapartyboot, oranje feestjes en de bartour zijn allemaal mogelijk en natuurlijk moesten wij even kijken hoe dat er aan toe gaat. Ik ben een leek op dat gebied, dus kijk mijn ogen elke keer weer uit. Vol verbazing kijk ik naar de drank spelletjes en hoor ik verhalen over de feestende jongeren. Erg leuk om te zien, en erg fijn dat ik dat niet 4x per week hoef te doen ;)
Natuurlijk moest wel mijn verjaardag goed gevierd worden. Na een heerlijk dagje duiken, ging ik met mijn lieve collega's uit eten. Dus netjes aangekleed, hebben we ons volgepropt met lekkere Griekse hapjes. Daarna nog even de oude stad in geweest om te proosten op het feit dat ik weer een jaartje ouder ben en toen moe maar voldaan mijn bed ingeploft.

Het is alweer half augustus, het hoogseizoen is in volle gang en voor ik het weet is de tijd alweer bijna voorbij. Mijn eerste bezoek is ondertussen geweest en al weer weg. Erg leuk om weer eens iemand uit Nederland te zien, gezellig uit eten te gaan en het eiland te laten zien. Ze was het ideale huisgenootje want heeft heerlijk voor me gekookt en ging zelfs in de weer om wat schoon te maken. hoeft helemaal niet natuurlijk, maar het is een luxe als er na een lange werkdag ineens een heerlijke maaltijd klaar staat. Thanks Ilse!
Mijn huisgenootje/collega is ondertussen overgeplaatst naar een andere bestemming, waardoor ik nu echt het rijk alleen heb.
Tussen het werken, de etentjes en mijn bezoek probeer ik zo af en toe te skypen met mijn familie om te zien hoe groot en wijs mijn neefjes en nichtjes zijn geworden. Saar kan ineens staan, en Owen kletst de oren van je kop. Dat is even een verschil met toen ik weg ging! Ook met mijn ouders klets ik regelmatig bij en vertel ze alvast wat over hun komende vakantie bestemming. Want over ruim een maand, zullen zij ook hier heen komen. Dit jaar dus geen schildpaddenjacht voor mij, maar kunnen ze hun souvenirs mooi zelf uit komen zoeken ;)

Liefs xx




  • 13 Augustus 2013 - 14:05

    Linda:

    Wat leuk dat jij nog braaf deze site bijhoudt! Nou.. hier geldt eigenlijk hetzelfde verhaal, bloedverziekend heet, warme fohn tegen mn lijf op de scooter, zweetkapsel door die lelijke helm op mn hoofd, doorweekte outfit bij elk hotel waar ik aankom en maar blijven lachen ;) Want ja.. wat hebben we toch eigenlijk te zeuren als je een half jaar in zo'n mooi klimaat mag leven!

    Ik wil snel een keertje langskomen, want het is maar een uurtje verderop!! Dat moet toch lukken zeker!

    We plannen snel een date! xxxx

  • 13 Augustus 2013 - 14:42

    Irma:

    Hey Annemiek!

    Ik zie steeds allemaal fantastische foto's langskomen op faceboek en was ook wel nieuwsgierig naar je verhaal! Wat een tof leven heb jij! Wat kan er veel veranderen in 2 jaar (na zomerkampen):). Geniet er lekker van!

    Groetjes!
    Irma

  • 13 Augustus 2013 - 14:50

    Carmenza:

    Blij te horen dat je je Nederlandse gewoontes niet helemaal kwijt raakt Miek...... zeuren mag, op zn tijd? Mag ik ook ff klagen?!......Ik mis je!!!!!
    Veel plezier met je ouders straks!
    Dikke kus, ook van Jeroen

  • 13 Augustus 2013 - 15:52

    Wieke:

    geeft je werkgever je zelfs geen petje met helikoptertje erop?? pfff nouja zeg, bezuinigingen zeker :P

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Ilse:

    Nou Annemiek fijn om te lezen dat ik zo'n fijn huisgenootje was ;-)

    Ben benieuwd naar je bestemming volgend jaar zomer :-)

    Werkse en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

    Groetjes, Ilse

  • 13 Augustus 2013 - 16:53

    Karina:

    hoi zussie,

    Fijn dat het nog zo goed gaat, ondanks het zweten.
    gauw weer tot mails/skyps.

    liefs Karina

  • 13 Augustus 2013 - 17:02

    Milou:

    Hee tante Annemiek,

    Dat klinkt allemaal heeeeeeeeeeeeeeeeel leuk! ;)
    Maar ik mis je wel hoor en was mijn kaart nog aangekomen???

    Xxx Milou

  • 13 Augustus 2013 - 23:10

    Hanneke:

    Wat leuk weer eens een verhaaltje van je te lezen!
    De hete hollandse zomer heeft helaas even pauze genomen, maar gelukkig mag ik ook nog naar de Griekse zomer :) Heb er zin in om je 5 september weer te zien!!
    Zeuren mag altijd hoor ;) Maar verder moet je inderdaad ook veel genieten van het leven wat je op dit moment hebt.
    Ook ik ben weer een jaartje ouder inmiddels, dus wordt op zn Grieks proosten op onze verjaardagen!

    Liefs xxx Hanneke

Verslag uit: Griekenland, Rodos

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1769
Totaal aantal bezoekers 146437

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: