First week in Morocco - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu First week in Morocco - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Annemiek Janssen ✝ In Memoriam - WaarBenJij.nu

First week in Morocco

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 April 2014 | Marokko, Agadir

Na een half jaartje vakantie, twee geweldige reizen naar Nepal en Mexico, werd het weer eens tijd om te gaan werken. Al heb ik een heerlijke winter gehad; kerst bij mijn familie, kopjes thee met vriendinnen, nichtjes en neefjes die kwamen logeren bij Tante Annemiek en weer eens ouderwets carnaval gevierd.
Toch begon het weer te kriebelen en was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Die werd me ook gegeven, een solobestemming, in Marokko. Geen doorsnee vakantieland, maar weer een nieuw avontuur. En aangezien ik nu alles in mijn eentje moet runnen, ook qua werk weer een nieuwe uitdaging.

Dus na etentjes met vriendinnen, een middag op het terras en nog een dikke knuffel van iedereen, stond ik weer op Schiphol. Mijn ouders zwaaiden mij weer trouw uiten als een held op sokken liep ik met tranen over mijn wangen door de douane. Tot ziens lieve allemaal!

Eenmaal in Marokko, geen tijd meer om jullie te missen, want ben meteen begonnen met werken. Even snel de hotels verkennen, alles in orde maken, uitzoeken hoe het hier werkt en natuurlijk de gasten ontvangen, uitzwaaien en ze goed mogelijk begeleiden waar nodig.
De eerste drie nachten heb ik doorgebracht in een prachtig hotel (na al die crappy hostels in Nepal en Mexico was dit hemels!) en ondertussen verhuisd naar een appartementje net buiten het centrum. Prima plek om te wonen, al is het iets te dicht bij een moskee naar mijn zin, waardoor mij elke ochtend met veel geroep duidelijk gemaakt wordt dat het bijna half 6 is....toch aardig van die beste meneer achter de luidspreker.

"Spreek je Frans Annemiek?" werd me gevraagd voordat ik ging. Uhh nee geen woord."Succes dan"kreeg ik te horen. Eenmaal hier begreep ik wat ze bedoelde. Alles is hier Arabisch en Frans...en aangezien mijn Arabisch niet heel veel beter is dan mijn Frans kom ik soms in gênante situaties terecht. Beleefd zeg ik tegen iedereen 'Bonjour!'waarna de ander meteen een waterval van Franse zinnen over me uitstort en ik verontschuldigend moet zeggen dat dat eigenlijk mijn enige woordje Frans is wat ik beheers. Gelukkig zijn de mensen hier heel vriendelijk en behulpzaam. Met handen, voeten, wat woordjes Duits en Engels begrijpen we elkaar wel... meestal dan :)

Tussen alle kantoordagen, hotelbezoeken en luchthavendiensten, moeten de excursies natuurlijk ook even getest worden. Goh, heel vervelend ;) Dus ik ga zo af en toe op pad; een ochtendje hobbelen in een jeep, op bezoek bij de vissers die hun huisje in een grot gemaakt hebben, wandelen in een natuurlijk, en ik heb genoten van een oriëntaalse avond.
Ik word door de gids elke keer uitgebreid voorgesteld aan iedereen als 'reisleidster-manager van de afdeling Nederland' en dus wordt ik steeds hartelijk ontvangen, met heel veel kopjes muntthee, brood met koriander en bordjes couscous. Nu heb ik tijdens mijn reizen en het werk als reisleidster al heel wat dingen leren eten...maar laten nou net deze drie dingen nog steeds op mijn lijstje 'vind ik echt, echt niet lekker' staan... Dus met veel tegenzin lach ik beleefd en werk ik al deze heerlijke dingen keer op keer naar binnen. En net op het moment dat ik blij ben dat ik alles eindelijk naar binnen heb gewerkt wordt het zonder pardon weer aangevuld.'Goh, thanks, uhh merci'.... denk ik. Zal ik dan straks ook koriander en muntthee lekker gaan vinden??

Ik ga me hier prima vermaken denk ik zo... nog even een paar weekjes non-stop werken en als ik alles in orde heb maar eens het 'leven in Agadir' ontdekken. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

  • 16 April 2014 - 22:04

    Jos:

    hi annemiek, leuk voor jou, leuk voor ons ... om met je mee te genieten middels je verhalen. Ik zie er naar uit en wens je vooral een supertijd toe. Groet, Jos

  • 16 April 2014 - 22:09

    Floor:

    First week zit er alweer op gewoon! Klinkt weer lekker avontuurlijk en vol aan de bak. Leuk meid!!

  • 16 April 2014 - 23:06

    Annelot :

    Mooi verhaal weer! En na een half jaar spreek jij vast vloeiend frans :D
    Gewoon: parlez-vous plus lentement svp? (Kunt u aub langzamer praten) en wie weet ben je een echt frans wonder! Veel plezier en houd ons op de hoogte!
    Xxx

  • 17 April 2014 - 09:24

    Karina :

    Hoi, en het eerste weekje is alweer voorbij. Geniet ervan en zo te lezen laat je je weer verassen door een mooi land. veel succes xxx

  • 17 April 2014 - 10:12

    Linda:

    Haha die koriander blijft je wel lekker achtervolgen he! Veel sterkte daarmee haha.
    En verder vooral lekker genieten van weer een nieuwe omgeving, cultuur en uitdaging! Dat lukt je wel :D
    Spreek je snel weer (lang leve de whatsapp!)
    xxx

  • 17 April 2014 - 17:47

    Ria Wijten:

    Hoi Annemiek fijn te lezen dat het goed met je gaat. Veel werkplezier en groetjes uit Halsteren.

  • 17 April 2014 - 23:05

    Stephanie:

    Heey lieve Miek,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen, de eerste in de komende Marokko serie ;) Vervelen zul je je daar niet zo te horen.. Ken je die reclame? 'Best druk in je eentje' :p haha.. Die taalbarrière is iets minder praktisch, maar wie weet kom jij straks met een behoorlijke franse vocabulaire terug! Of toch niet? ;) Ach, jij red je daar hoe dan ook toch wel! Geniet van de excursies die je doet en van het heerlijke (not) eten daar!! Succes Miek!!!
    Veel liefs en kusjes uit Breda! xxx Steef.

  • 18 April 2014 - 11:34

    Erica:

    Ha Annemiek, ik heb weer genoten van het lezen! En ja, verse muntthee met heel veel suiker ga je zeker lekker vinden. :-)

Verslag uit: Marokko, Agadir

Annemiek

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 146417

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 Oktober 2014

Als reisleidster in Marokko

14 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Backpacken door Mexico

06 November 2013 - 15 December 2013

Rondreis Nepal

18 April 2013 - 08 Oktober 2013

Als reisleidster in Rhodos

03 April 2012 - 10 Oktober 2012

Als reisleidster in Portugal

23 Oktober 2012 - 04 Maart 2012

Als reisleidster in Egypte

20 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Nepal

02 December 2008 - 25 April 2009

Vrijwilligerswerk in Ghana

04 Februari 2007 - 02 Juli 2007

Stage in Suriname

Landen bezocht: